• In België is het de gewoonte leerkrachten aan te spreken met 'U', maar natuurlijk zeggen sommige wel eens 'jij (gij)' door niet na te denken. In onze klas is het meestal zo dat als iemand 'jij (gij)' zegt, dat dan meteen heel de klas 'u' zegt. Dat was het geval bij biologie waarop de leerkracht antwoordde: 'De beleefdheid in deze klas is zover te zoeken dat ik zoiets al niet meer merk.'

    Hoe ver is de beleefdheid in jouw klas te zoeken? (krul)

    [ bericht aangepast op 23 sep 2010 - 18:16 ]


    Only losers can act the way you do

    Haha, ik zeg soms u, maar soms ook gewoon "Gij", haha :'D.
    Naja, ik kan er niet aan doen :'D


    Has no one told you she's not breathing?

    Ik woon in België en ik heb nog nooit een leerkracht met u aangesproken. Maar ik zeg ook geen jij. Ik gebruik gewoon 'ge' eigenlijk ;x


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Ligt aan de leraar ;)
    Onze AK leraar bijvoorbeeld wil met de voornaam genoemd worden en walgt van "U". :'D
    De ander vind dat juist niet meer als normaal.


    ars moriendi

    Gosh bij mij?
    Nergens.
    Ik zeg steeds gij.
    en een vriendin van me scheld de leerkrachten enzoo uit.
    Dus naja¨;
    Er is zowat geen beleefdheid.


    It's not because I smile, my life is perfect. It's because I appreciate what life gives to me, and what God has blesse

    Ik zeg altijd u.
    Maar mij is geleerd altijd u te zeggen tegen volwassenen dus ja.


    Never wait for perfection, just make it.

    Archer schreef:
    Ik woon in België en ik heb nog nooit een leerkracht met u aangesproken. Maar ik zeg ook geen jij. Ik gebruik gewoon 'ge' eigenlijk ;x
    Wij gebruiken ook geen 'jij', maar ik schrijf dat wel om het topic AN te houden. (nerd)


    Only losers can act the way you do

    Ik vind dat als je iemand met U aanspreekt niet automatisch beleefd bent. Bij ons op school word dat bijna nooit gedaan, als we iets willen vragen is het meestal: "Meneer, wilt ge da alsjeblieft eens uitleggen?" En voilá, da's bij ons beleefd. Alleen leerkrachten Nederlands durven er over te vallen, maar ja, pech voor hun (cat)

    [ bericht aangepast op 23 sep 2010 - 18:19 ]


    Sarah; Boefke is nen heten beer!

    Ik heb erg onbeleefde mensen in mijn klas zitten.


    I'm a hero, and I'm super. I guess I'm a SUPERHERO

    Wij mogen tegen onze mentrix gewoon je zeggen en bij haar voornaam noemen. Maar onze docent biologie is een fotomodel van 22 jaar en die moeten we met u aanspreken van hem.:P
    Er zit alleen één jongen in mijn klas die nooit u zegt, de rest wel altijd. Oftewel Nederlanders zijn nog niet zo respectloos als dat die ouwe oma's altijd zeggen.(cat)


    *insert philosophical cringe expression here*

    Ligt eraan bij welke mensen ik in de klas zit ofc. Aangezien ik niet altijd bij dezelfde mensen zit.
    (cat)


    De wereld is weer plat ja. Op je bolle bips na.

    de meeste leraaren bij mij op school voelen zich oud als je ze met U aanpreekt dus zeggen we altijd jij of je


    sommige liefdes zijn perfect, andere zijn vervloekt

    Wij moeten ook altijd U zeggen, en meneer of mevrouw. Maar soms vergeet je dat gewoon, en dat vinden ze dan niet eens erg :') Maar de meeste populaire gastjes zijn wel altijd heel brutaal. (cat)


    Hope goes lost but never dies.

    Goh, als ik respect heb voor een leerkracht durf ik wel eens sneller U te zeggen. Voor de rest zeg ik bijna altijd gij en ge.


    Let the Night embrace you

    Op de middelbare school was het in het begin veel u, daarna vaker jij, omdat ik goed met de leraren kon opschieten en de verhoudingen wat informeler werden.
    Nu, op het beroepsonderwijs spreken we leraren aan met de voornaam en met jij, vraag me niet waarom.


    No growth of the heart is ever a waste

    We hebben een nieuwe leerkracht aan het huilen gemaakt.. dus érg ver weg. Niet omdat we onbeleefd waren, maar omdat we érg druk waren. Serieus schreeuwen, haar negeren.

    Maar we moeten altijd meneer/mevrouw of U zeggen. Maar soms mag je wel jij zeggen. Een leraar wilt zelfs dat je haar bij de voornaam noemt.

    [ bericht aangepast op 23 sep 2010 - 19:08 ]


    I live for the applause, you will die for it.