• In België is het de gewoonte leerkrachten aan te spreken met 'U', maar natuurlijk zeggen sommige wel eens 'jij (gij)' door niet na te denken. In onze klas is het meestal zo dat als iemand 'jij (gij)' zegt, dat dan meteen heel de klas 'u' zegt. Dat was het geval bij biologie waarop de leerkracht antwoordde: 'De beleefdheid in deze klas is zover te zoeken dat ik zoiets al niet meer merk.'

    Hoe ver is de beleefdheid in jouw klas te zoeken? (krul)

    [ bericht aangepast op 23 sep 2010 - 18:16 ]


    Only losers can act the way you do

    Altijd met U. Dat is gewoon zo'n gewoonte die ik er niet uitgeslagen krijg. (':
    Maar een goede leraar, van levensbeschouwing, noem ik bij zijn voornaam.:Y)


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Kikkeli schreef:
    We hebben een nieuwe leerkracht aan het huilen gemaakt.. dus érg ver weg.

    Dat is écht achterbaks o_o.

    On-topic: Wij noemen ze meestal bij de voornaam, maar dat willen ze zelf ook graag :')


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ik zeg 'u'. Maar natuurlijk kan ik me wel eens verspreken. :3


    All this dampness is damp.

    Happysnail schreef:
    (...)
    Dat is écht achterbaks o_o.

    On-topic: Wij noemen ze meestal bij de voornaam, maar dat willen ze zelf ook graag :')
    We waren teringdruk, niet haar klein maken ofzo.


    I live for the applause, you will die for it.

    Kikkeli schreef:
    (...)We waren teringdruk, niet haar klein maken ofzo.

    O, oké :') Toch wel zielig x:


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ik zeg altijd 'ge' of 'gij'


    None but ourselves can free our minds.

    Kikkeli schreef:
    We hebben een nieuwe leerkracht aan het huilen gemaakt.. dus érg ver weg. Niet omdat we onbeleefd waren, maar omdat we érg druk waren. Serieus schreeuwen, haar negeren.

    Maar we moeten altijd meneer/mevrouw of U zeggen. Maar soms mag je wel jij zeggen. Een leraar wilt zelfs dat je haar bij de voornaam noemt.
    Ik zit vooraan in de klas en aan het einde van de les vragen echt heel veel leerkrachten helemaal overstuur me: 'Zijn ze altijd zo druk of ligt dat aan mij?' Eén was er echt heel hard van aangedaan en ze kreeg het serieus moeilijk (':

    Haha, ik zie mezelf echt wel Jeroentje, Guido (speekseldude :'D) en Frank(ie) zeggen. :Y)
    Vorig jaar hadden we trouwens een interim voor L.O omdat die andere lange tijd afwezig was omwille van haar rug. Hij had een heel moeilijke achternaam en daarbij reageerde hij alleen maar als je hem met zijn voornaam aansprak. (nerd)

    [ bericht aangepast op 23 sep 2010 - 19:14 ]


    Only losers can act the way you do

    Heel ver ik denk dat ie er niet eens is (:


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Sailor schreef:
    (...)Ik zit vooraan in de klas en aan het einde van de les vragen echt heel veel leerkrachten helemaal overstuur me: 'Zijn ze altijd zo druk of ligt dat aan mij?' Eén was er echt heel hard van aangedaan en ze kreeg het serieus moeilijk (':

    Haha, ik zie mezelf echt wel Jeroentje, Guido (speekseldude :'D) en Frank(ie) zeggen. :Y)
    Vorig jaar hadden we trouwens een interim voor L.O omdat die andere lange tijd afwezig was omwille van haar rug. Hij had een heel moeilijke achternaam en daarbij reageerde hij alleen maar als je hem met zijn voornaam aansprak. (nerd)
    GUIDO HAHAHAA. Guido Italiaan van Jersey Shore (cat)


    I live for the applause, you will die for it.

    u moeten wij niet zeggen..
    Het is gewoon mevrouw of.. je, ...

    Geen idee, ik let er eigenlijk niet zo op hoe de leerlingen de leerkrachten bij ons aanspreken.


    Zelfs de kleinste ster schittert in het donker

    Uh... Die is heel ver bij ons in dat geval, haha. Wij zeggen altijd 'je' tegen de docenten. En we noemen ze altijd bij de voornaam :') Op een paar na dan, maar daar zeggen we geen u tegen.


    To live would be an awfully big adventure

    Bij ons zegt iedereen wel u, behalve tegen onze gymleraar. Maar de verdere beleefdheid is ver te zoeken, haha.


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Kikkeli schreef:
    We hebben een nieuwe leerkracht aan het huilen gemaakt.. dus érg ver weg. Niet omdat we onbeleefd waren, maar omdat we érg druk waren. Serieus schreeuwen, haar negeren.

    Wij ook :')


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Sinds wij in het examenjaar zitten, zijn er heel veel leraren die juist graag willen dat we jij/je zeggen. (cat)

    [ bericht aangepast op 24 sep 2010 - 20:41 ]


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'