• De stelling van vandaag luidt:
    Het is niet goed als er geen buitenlandse kinderen in een klas zitten, want dan gaan de Nederlandse/Belgische kinderen eerder discrimineren

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Wat erg dat we daar vort rekening mee moeten houden. Sorry hoor, we leven toch in Nederland waar over het algemeen NEDERLANDSE kinderen naar een school gaan? Natuurlijk ga je daar niet van discrimineren. Ik heb op de basisschool ook nog nooit bij een allochtoon kind in de klas gezeten. Je komt vanzelf met mensen van andere nationaliteiten in aanraking.


    ars moriendi

    hahahah ik ben het met je eens

    Oneens.


    Reality is a lovely place, but I wouldn't wanna live there.

    Oneens,op de basis school heb ik heel lang zonder buitenlandse kinderen in mijn klas gezeten, alleen in groep 8 hadden we buitenlandse kinderen,dacht ik.
    En ik discrimineer ook niet. Het is gewoon een kwestie van opvoeden.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Dat vind ik eigenlijk een beetje raar :S
    Je klas is tenslotte voor veel kinderen niet de enige vriendenkring (ook sportvereniging, buurtkinderen) en bovendien ligt het meer aan de houding van anderen of de kinderen zelf gaan discrimineren of niet.
    Ik ben het dus oneens (:


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    wel,,ik denk dat je er wel moet hebben. kwestie van te leren om respect enzo op te brengen voor andere culturen ofzo..
    maar als ik soms zie; Op een klas van 20 leerlingen 1 Belg,,jah,,dat gaat erover (krul)


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    dat hangt er van af wat voor buitenlandse kinderen er in de klas zitten (dus met hoe ze zich zelf op stellen tegenover de Nederlanders/Belgen)
    maar het heeft ook de maken met de opvoeding van de ouders, dan kan je bij nog zoveel buitenlandse mensen in de klas zitten maar als je ouders al aan je door geven dat ze niet "goed"zijn maakt dat geen verschil,,


    Never forget the things that make you smile

    oneens


    "No matter where you are in the world, the moon is never bigger than your thumb" - Dear John

    Ik denk dat het begint bij de ouders; Die moeten hun kinderen gewoon leren dat je nooit moet discrimineren en dat iedereen gelijk is. Want als je ouders zelf ook discrimineren en het kind komt bij buitenlandse kinderen in de klas, weet die eigenlijk niet anders en vind het doodnormaal om te gaan discrimineren.
    Maargoed, oneens dus.


    Never say Never

    Oneens, ik discrimineer sowieso niet.


    Nothing matters anymore, that's the secret to New York.

    Ik denk niet dat kinderen die nooit met een buitenlands kind in de klas hebben gezeten sneller zullen discrimineren. Maar ik denl wel dat ams er een buitenlands kind in een klas zit dat dit, vooral met kleuters, een goede invloed zal hebben voor later!Dan leert de kleuter al omgaan met mensen die niet zo zijn als hijzelf... Het heeft vaak te maken met de omgeving waarin kinderen in opgroeien! Niet met wie hij of zij in de klas hebben gezeten!


    Make This World Deep So I Can Jump In It!

    Yukari schreef:
    Ik denk niet dat ze daardoor eerder gaan descrimineren, dus oneens.


    Give a girl the right shoes, and she can conquer the world.