• Hallo!
    Voordat ik gelijk over het onderwerp begin, wil ik eerst een paar dingen duidelijk maken:
    - Ik weet dat je niet per se slank hoeft te zijn om mooi te zijn.
    - Ik geloof in innerlijke schoonheid. (Ik ben ook de schrijfster van de 'Ben jij mooi?' quiz)
    - Ik heb geen eetstoornis.

    Ik ben al maanden erg onzeker over mijn figuur. Ik heb geen ongezond gewicht, maar ik ben ook niet slank. Dag in dag uit zit ik met het onderwerp 'afvallen' in mijn hoofd. Ik eet gewoon. Ik sport bijna nooit. (Ik weet dat ik dat moet gaan doen. Ik heb er door school amper tijd voor.) En ik geef ook niet expres over of zoiets.
    Maar ik kan het niet helpen. Ik denk cónstant aan afvallen en hoe lelijk andere mensen mij niet moeten vinden. Ik kan niet praten met een meisje zonder naar haar figuur te kijken. Mijn moeder vindt dat ik als een meisje met een eetstoornis praat.

    Kan iemand mij helpen om iets zekerder te worden, of tenminste die gedachten uit mijn hoofd te zetten?

    Zo niet, toch bedankt!
    <3


    Heaven is where love is. Love is where your heart lies. <3

    Daar kreeg ik ook mee te kampen, de hele tijd denken, 'Dat meisje is zo mooi! Hoe word ik dat ook?' Maar je moet je eigen quiz duizend keer overlezen.


    Ik ben nooit dood tenzij je het wilt

    Dit klinkt gemeen, maar je moet gewoon denken; 'Er zijn mensen die veel erger zijn dan mij.' Ja, het klinkt gemeen, maar het werkt wel (:.
    Of denk maar; 'Mensen moeten me maar nemen zoals ik ben, anders hebben ze pech.' : D.


    I hope heaven needs you more than I do now.

    Turnsole schreef:
    Daar kreeg ik ook mee te kampen, de hele tijd denken, 'Dat meisje is zo mooi! Hoe word ik dat ook?' Maar je moet je eigen quiz duizend keer overlezen.


    your eyes are like stars in the night.

    -Jongens vallen voor meisjes met rondingen.
    -Er zijn mensen waar ik 5 keer in pas
    -Liever dit dan graatmager
    -Ik ben mooi zoals ik ben


    Has no one told you she's not breathing?

    Heb gwoon zelfvertrouwn (;

    Ik weet niet hoe groot je bent en hoeveel je weegt, maar aangezien je een gezond gewicht hebt denk ik dat je geen complexen hoeft te hebben. Nu ik weet dat dat allemaal makkelijker gezegd is dan gedaan, iedereen heeft wel eens een kink in zijn zelfvertrouwen. Misschien moet je eens opschrijven wat je wel mooi vind aan jezelf en je op die dingen concentreren.

    Verder hebben mensen die gelukkig zijn meer zelfvertrouwen. En je wordt -hoewel ik dit zelf ook niet graag hoor- gelukkig ven endorfine wat je dan weer produceert door te sporten. Dus misschien moet je ergens een sport zoeken die je graag doet? Of schaf een Wii fit aan... enfin; zoek gewoon iets dat iets voor jou is (:

    [ bericht aangepast op 11 nov 2010 - 21:40 ]


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    ATLx schreef:
    Heb gwoon zelfvertrouwn (;

    Dat meisje is hier hardstikke onzeker en is bang van wat mensen van haar vinden. Dan kan je echt niet zomaar even zeggen dat ze maar zelfvertrouwen moet hebben. Zo neem je het juist nog meer van haar af.


    your eyes are like stars in the night.

    Turnsole schreef:
    Daar kreeg ik ook mee te kampen, de hele tijd denken, 'Dat meisje is zo mooi! Hoe word ik dat ook?' Maar je moet je eigen quiz duizend keer overlezen.


    Hope goes lost but never dies.

    Bedenk je dat iedereen mooi is op zijn eigen manier. De meisjes waarvan jij vindt dat ze een mooi figuur hebben, zijn misschien net zo onzeker over zichzelf als jij dat bent. En er zijn vast ook genoeg mensen die over jou denken dat jouw lichaam mooi is. Iedereen heeft last van onzekerheid, maar je moet het niet ten koste van jezelf laten gaan. Bedenk je dat je gezond bent en dat er -dit gaat gemeen klinken- mensen zijn die 10 keer zo zwaar zijn als jij. Kijk maar eens naar Dr. Phil of zo, daar zie je genoeg van die mensen. Misschien werkt het om voor de spiegel te gaan staan en de positieve punten aan jezelf op te noemen? Dit wekt misschien wat meer zelfvertrouwen op. (:

    Be yourself, everyone is unique...
    Je moet je niet aan andere optrekken, gewoon jezelf zijn!


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    iedereen is mooi zoo als die is ! niks van aan trekken wat andere van je vinden. en zoo als BlueElephant al zij -Liever dit dan graatmager- is veel beter. ik ben liever iet sie dikker dan een graatmager skaletje -of hoe je het ook spel x'D- en als je denkt dat andere mensen veel dikker zijn en jij er wel 10x in past ben jij al volgens mij heel mager. want hun zijn gewoon dik. ik wet dat jij niet dik bent. gewoon normaal blijven eten

    [ bericht aangepast op 14 nov 2010 - 14:15 ]


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    BlueElephant schreef:
    -Jongens vallen voor meisjes met rondingen.
    -Er zijn mensen waar ik 5 keer in pas
    -Liever dit dan graatmager
    -Ik ben mooi zoals ik ben

    En misschien zou je een keer je eigen quiz moeten maken (:


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Je laat mij je gewoon stalken met lieve berichtjes over hoe leuk je bent (:


    I may not always be perfect, but I'll always try.

    Als je vindt dat je wat kwijt wil moet je vooral actie ondernemen. Sinds kort jog ik ook en ik voel me er gewoon beter door. Echt dik ben ik niet, maar ik begin me akelig te ergeren aan de vetrollen op m'n buik en benen. Het lopen en af en toe zwemmen geeft me een goed gevoel, een gevoel van zelfdiscipline. Daarnaast stop ik heus wel af en toe een bonbon in m'n mond, gewoon puur om te weten dat ik nog steeds de controle over m'n lijf heb.


    No growth of the heart is ever a waste

    Turnsole schreef:
    Daar kreeg ik ook mee te kampen, de hele tijd denken, 'Dat meisje is zo mooi! Hoe word ik dat ook?' Maar je moet je eigen quiz duizend keer overlezen.


    They fell in love, didn't they?