• ok,vandaag op school waren ik en een vriend aan het praten in het papiaments (taal van de antillen) zo leerkracht hoorde het en zie dat we moesten ophouden. we zijn toen ook gestopt. maar vervolgens vroeg ik aan mijn vriendin in het zweeds waar we les hadden. en nu moet ik 100 keer schrijven.

    ik mag niet in een andere taal praten.

    fuck!

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    Wat voor fuckregel is dat nou weer? Omg. ._.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Dat is belachelijk van je school! Je praat welke taal je wilt, wanneer je het wilt!


    This time i'm ready to run. Escape from the city and follow the sun.

    Nou, dat lijkt me normaal. Vooral op school. We zijn wel in Nederland, waar de voertaal nederlands is. Zo wordt er op scholen ook les gegeven en iedereen moet je kunnen begrijpen. Als je het thuis doet, prima, maar ik vind ook dat je op school niet in een taal moet praten die anderen niet begrijpen.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    waarom niet?

    waar zit je op school?

    wat is dit voor onzin??? -van die leraar dan-


    #WWED - What Would Emma Do?

    Courtesan schreef:
    Nou, dat lijkt me normaal. Vooral op school. We zijn wel in Nederland, waar de voertaal nederlands is. Zo wordt er op scholen ook les gegeven en iedereen moet je kunnen begrijpen. Als je het thuis doet, prima, maar ik vind ook dat je op school niet in een taal moet praten die anderen niet begrijpen.


    goed.ik geef je gelijk. als ik aan mijn vriendin vraag där vi undervisar (waar hebben we les) dan moet daar geen punt van worden gemaakt.

    Omygod?;o


    It's not because I smile, my life is perfect. It's because I appreciate what life gives to me, and what God has blesse

    loveprinses schreef:
    (...)

    goed.ik geef je gelijk. als ik aan mijn vriendin vraag där vi undervisar (waar hebben we les) dan moet daar geen punt van worden gemaakt.


    Er wordt ook een probleem van gemaakt als iemand dat in het turks of marrokaans doet. Is zweeds dan opeens een uitzondering? Misschien is het wel muggenzifterij van leraren, maar vreemd vind ik het niet. Ik begrijp wel dat ze er een punt van maken.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Courtesan schreef:
    (...)

    Er wordt ook een probleem van gemaakt als iemand dat in het turks of marrokaans doet. Is zweeds dan opeens een uitzondering? Misschien is het wel muggenzifterij van leraren, maar vreemd vind ik het niet. Ik begrijp wel dat ze er een punt van maken.



    ok stel je voor. jij zit in zweden op school en jij vraagt dat in het nederlands aan je vriendin. moet daar dan ook een punt van worden gemaakt.

    Waarom mag je nou niet onderling met elkaar in een andere taal praten?:S


    "Ignite, my love. Ignite."

    loveprinses schreef:
    (...)


    ok stel je voor. jij zit in zweden op school en jij vraagt dat in het nederlands aan je vriendin. moet daar dan ook een punt van worden gemaakt.


    Ja. Ik zal nu wel weer de boeman van dit topic worden, maar het is gewoon zo. Ik kan begrijpen dat je in de pauze gewoon met anderen rustig wil praten, maar dat kan ook gewoon in het nederlands. Je doet nu net alsof ik racistisch ben, zo komt het in ieder geval over, maar dat is niet zo. Misschien is het een beetje overdreven, maar onlogisch vind ik het zeker niet.

    [ bericht aangepast op 25 nov 2010 - 14:23 ]


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Weet je, 'k heb twee meisjes als vriendinnen die beide Servisch kunnen. En eigenlijk vind ik ze steeds minder vriendinnen. Ze zijn zo vaak in het Servisch bezig dat ik gewoon niet kan volgen. Dan roepen ze mij om mee met hun naar beneden te gaan, maar dan zijn ze in het Servisch bezig, dan snap ik niet waarom ik me moet haasten om met hen mee naar de tram te wandelen.
    Je kan wel eens een keertje in een ander taaltje praten, maar je moet ook zorgen dat je mensen daardoor niet uitsluit =).


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Courtesan schreef:
    (...)

    Ja. Ik zal nu wel weer de boeman van dit topic worden, maar het is gewoon zo. Ik kan begrijpen dat je in de pauze gewoon met anderen rustig wil praten, maar dat kan ook gewoon in het nederlands. Je doet nu net alsof ik racistisch ben, zo komt het in ieder geval over, maar dat is niet zo. Misschien is het een beetje overdreven, maar onlogisch vind ik het zeker niet.


    ja idd. maar we waren over iets aan het praten dat gewoon prive lag. en we wouden niet dat iemand mee kan luisteren. en nee ik denk niet dat je een racist bent.

    en trouwens als ze in limburg praten plat,is dat toch ook geen probleem.

    loveprinses schreef:
    (...)

    ja idd. maar we waren over iets aan het praten dat gewoon prive lag. en we wouden niet dat iemand mee kan luisteren. en nee ik denk niet dat je een racist bent.

    Dan begrijp ik dat je liever in die andere taal spreekt, maar zo kunnen mensen gaan denken dat je over hen aan het roddelen bent, waardoor ze juist door jullie gepraat heel onzeker worden :'D. Snap je?


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Bij ons mag dat ook niet hoor. Ze vinden gewoon dat iedereen elkaar moet kunnen verstaan.


    Remember the nights we drove around crazy, in love.