• ok,vandaag op school waren ik en een vriend aan het praten in het papiaments (taal van de antillen) zo leerkracht hoorde het en zie dat we moesten ophouden. we zijn toen ook gestopt. maar vervolgens vroeg ik aan mijn vriendin in het zweeds waar we les hadden. en nu moet ik 100 keer schrijven.

    ik mag niet in een andere taal praten.

    fuck!

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    Courtesan schreef:
    Nou, dat lijkt me normaal. Vooral op school. We zijn wel in Nederland, waar de voertaal nederlands is. Zo wordt er op scholen ook les gegeven en iedereen moet je kunnen begrijpen. Als je het thuis doet, prima, maar ik vind ook dat je op school niet in een taal moet praten die anderen niet begrijpen.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    ok,vandaag op school waren ik en een vriend aan het praten in het papiaments (taal van de antillen) zo leerkracht hoorde het en zie dat we moesten ophouden. we zijn toen ook gestopt. maar vervolgens vroeg ik aan mijn vriendin in het zweeds waar we les hadden. en nu moet ik 100 keer schrijven.


    Kind echt waar, ik weet niet eens wie ik allemaal gelijk moet gaan geven, sowieso Courtesan om mee te beginnen. Je zegt net zelf dat de leraar je al had gewaarschuwd dat je geen Papiaments mocht praten, waar haal je het idee dan vandaan dat Zweeds wel mag? Dat is in mijn ogen dan onnodig, en ongelooflijk dom, en ik begin het grappig te vinden dat je wat dat betreft regels hebt gekregen om op te schrijven? misschien begrijp je de Nederlandse zin dan als een leraar zegt 'ALLEEN Nederlands praten' op een Nederlandse school. Lijkt me toch overbodig dat 100 man hier op Q je hetzelfde moet gaan zeggen, en trust me, je meeste klasgenoten zullen ook zeggen dat je gewoon Nederlands moet praten in de klas, en zelfs in school. De eerste keer was gewoon dom, en de tweede keer is het gewoon asociaal, je bent hier in Nederland, praat het dan ook, en ga niet klagen dat je strafwerk krijgt als je het er zelf naar gemaakt hebt.

    Speaker schreef:
    Wat voor fuckregel is dat nou weer? Omg. ._.


    love is hard to find, easy to lose, difficult to forget

    ik begrijp het wel hoor
    ik irriteer me er dood aan
    mijn ex ging, als hij gebeld werd, in het turks praten, terwijl ik erbij was
    dan denk ik: hallo, ik versta het niet, straks ben je over mij aan het roddelen ofzo, praat gwn Nederlands
    we zijn hier toch in Nederland

    Ik vind het wel een beetje dom van de school.
    In de les nederlands praten is logisch.
    Maar anders mag je toch gewoon praten hoe je wil?
    Anders kunnen ze net zo goed iedereen ABN laten praten en dat gebeurd toch ook niet!?


    Don't dream your life, but live your dream!

    loveprinses schreef:
    en trouwens als ze in limburg praten plat,is dat toch ook geen probleem.

    Limburgs is geen taal, dat is dialect.
    Sorry dat moest even :X


    Het leven is te kort om je bezig te houden met dingen die je ongelukkig maken.

    loveprinses schreef:
    en trouwens als ze in limburg praten plat,is dat toch ook geen probleem.

    Dat is dan weer heel wat anders. Hier in Limburg, als je hier woont en op school zit, versta je plat, bijna iedereen. Het is namelijk een Nederlands dialect.
    Persoonlijk vind ik dat als je over iets privé wilt pratne je dat niet op school moet doen en al helemaal niet in een andere taal. Het is tenslotte Nederland.


    My heart can't possibly break when it wasn't even whole to start with.

    Immortal schreef:
    (...)
    Limburgs is geen taal, dat is dialect.
    Sorry dat moest even :X

    Ik wilde precies hetzelfde zeggen :'D


    My heart can't possibly break when it wasn't even whole to start with.

    Hel schreef:
    (...)

    Kind echt waar, ik weet niet eens wie ik allemaal gelijk moet gaan geven, sowieso Courtesan om mee te beginnen. Je zegt net zelf dat de leraar je al had gewaarschuwd dat je geen Papiaments mocht praten, waar haal je het idee dan vandaan dat Zweeds wel mag? Dat is in mijn ogen dan onnodig, en ongelooflijk dom, en ik begin het grappig te vinden dat je wat dat betreft regels hebt gekregen om op te schrijven? misschien begrijp je de Nederlandse zin dan als een leraar zegt 'ALLEEN Nederlands praten' op een Nederlandse school. Lijkt me toch overbodig dat 100 man hier op Q je hetzelfde moet gaan zeggen, en trust me, je meeste klasgenoten zullen ook zeggen dat je gewoon Nederlands moet praten in de klas, en zelfs in school. De eerste keer was gewoon dom, en de tweede keer is het gewoon asociaal, je bent hier in Nederland, praat het dan ook, en ga niet klagen dat je strafwerk krijgt als je het er zelf naar gemaakt hebt.



    ok ok je hebt helemaal gelijk. maar kan je dat dan ook op een normale manier zeggen.

    loveprinses schreef:
    ok ok je hebt helemaal gelijk. maar kan je dat dan ook op een normale manier zeggen.

    Dat doet ze.


    A decision I will regret, until my dying breath.

    Stripe schreef:
    (...)
    Dat doet ze.


    dat dacht ik :Y)

    ok,juilie hebben helemaal gelijk en het was ook aso van me. het punt is duidelijk.

    Hel schreef:
    (...)

    dat dacht ik :Y)

    Hehe. :-D Ach ja, ze is nog jong en is niet veel kritiek gewend.


    A decision I will regret, until my dying breath.

    eigelijk he ik een 50/50 mening.:Y) het is nou eenmaal een nederlandse school in nederland. best lochies dat je geen andere talen mag spraaten. maar voor de lol soms een andere taal praten is best lolligxD


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Hier komt een slotje op, op verzoek van de topicstarter (:


    "I shut my eyes in order to see.'