• ok,vandaag op school waren ik en een vriend aan het praten in het papiaments (taal van de antillen) zo leerkracht hoorde het en zie dat we moesten ophouden. we zijn toen ook gestopt. maar vervolgens vroeg ik aan mijn vriendin in het zweeds waar we les hadden. en nu moet ik 100 keer schrijven.

    ik mag niet in een andere taal praten.

    fuck!

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    loveprinses schreef:
    (...)

    goed,ok maar toch vind ik dat niet eerlijk. hele drama als wij in onse taal praten. maar hun mogen wel in dalecht praten. lekker eerlijk.

    Niks oneerlijk aan,een dialect is geen taal.Je mag geen andere taal praten.
    Ik vind het niet meer dan normaal. Ik vind het nogal asociaal om in een andere taal te gaan praten in een algemene omgeving.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Lol, het is toch alleen maar goed dat je die taal kan ? ;D

    Maar eigenlijk is dat zo'n regel dat je in je school alleen de moedertaal mag spreken, behalve bij lessen van een andere taal, maar niemand geeft om die regel ;d
    Stiekem is die leerkracht jaloers dat jij Zweeds kan :'D


    None but ourselves can free our minds.

    Successful schreef:
    Lol, het is toch alleen maar goed dat je die taal kan ? ;D

    Maar eigenlijk is dat zo'n regel dat je in je school alleen de moedertaal mag spreken, behalve bij lessen van een andere taal, maar niemand geeft om die regel ;d
    Stiekem is die leerkracht jaloers dat jij Zweeds kan :'D



    hahahah die vind ik goed.

    PapaHert schreef:
    Ik ben het met Courtesan eens. Zomenteen gaan er mensen schelden en roddelen in een aparte taal, die alleen jullie spreken. Dat vind je leuk als je er langs loopt en er wordt over je gelachen.


    Sometimes in my tears I drown, but I never let it get me down.

    wtf is dat voor raars..
    als je die leeraar echt pissig wil maken moet je het in het zweeds opschrijven wedden dat hij echt boos wordxD


    Not all those who wander are lost

    hondjesbaas schreef:
    ik en mijn vriendin praten zo ook altijd Duits
    als we een geheim vertellen of zo
    Ja en je vertelt ook geheimen in de school. Heel logisch.


    Today will be Girl's Day party with you~

    redtearseyes schreef:
    wtf is dat voor raars..
    als je die leeraar echt pissig wil maken moet je het in het zweeds opschrijven wedden dat hij echt boos wordxD


    goeie tip...

    Courtesan schreef:
    (...)

    Ja. Ik zal nu wel weer de boeman van dit topic worden, maar het is gewoon zo. Ik kan begrijpen dat je in de pauze gewoon met anderen rustig wil praten, maar dat kan ook gewoon in het nederlands. Je doet nu net alsof ik racistisch ben, zo komt het in ieder geval over, maar dat is niet zo. Misschien is het een beetje overdreven, maar onlogisch vind ik het zeker niet.
    ik ben het met jou eens (:


    Read this upside down: 370HSSV 0773H

    Ik vind dat heel normaal. Iemand die ik ken zit op een school met veel buitenlanders, en die praten allemaal marrokaans. Zelf een paar leraren. Dat vind ik associaal. We zijn hier in nederland (:


    I'm not schizophrenic. Me neither.

    Ik erger me er ook als de pleures aan als mensen Turks praten en ik snap er geen zak van. Op een Nederlandse school wordt Nederlands gesproken - behalve dan in de vreemde taallessen - dus ja, ergens snap ik het wel.


    No growth of the heart is ever a waste

    Courtesan schreef:
    Nou, dat lijkt me normaal. Vooral op school. We zijn wel in Nederland, waar de voertaal nederlands is. Zo wordt er op scholen ook les gegeven en iedereen moet je kunnen begrijpen. Als je het thuis doet, prima, maar ik vind ook dat je op school niet in een taal moet praten die anderen niet begrijpen.


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    o_o


    Don't dream your life, live your dreams.

    Hoeveel talen spreek jij?
    Ik vind het redelijk normaal dat je op school enkel Nederlands mag praten.
    Dat is onze voertaal en zo weet iedereen dat je niet stiekem iemand uitscheldt e.d. ...


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    reyon schreef:
    Hoeveel talen spreek jij?
    Ik vind het redelijk normaal dat je op school enkel Nederlands mag praten.
    Dat is onze voertaal en zo weet iedereen dat je niet stiekem iemand uitscheldt e.d. ...


    ik spreek drie talen.

    Als je bij ons op school Frans spreekt, wordt je studentenkaart afgenomen. Je zit op een Nederlandstalige school, dan ga je gewoon geen andere taal spreken.


    Only losers can act the way you do