• ok,vandaag op school waren ik en een vriend aan het praten in het papiaments (taal van de antillen) zo leerkracht hoorde het en zie dat we moesten ophouden. we zijn toen ook gestopt. maar vervolgens vroeg ik aan mijn vriendin in het zweeds waar we les hadden. en nu moet ik 100 keer schrijven.

    ik mag niet in een andere taal praten.

    fuck!

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    Op school hoor je gewoon nederlands te praten, en geen andere taal. Daardoor sluit je anderen buiten en kun je ze onzeker maken. En dialecten zijn te verstaan, het zijn afbuigingen van het nederlands maar met soms paar andere woorden en tongval. Ik ben 't met stripe eens.


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Wow, hoe veel talen spreek jij..
    Ik vind het heel logisch dat je Nederlands moet praten. Ik vind zelfs dat het eigenlijk gewoon een norm moet zijn om overal Nederlands te praten, tenzij mensen het niet kunnen ofzo.
    Ik vind het trouwens wel wonderbaarlijk dat je het voor elkaar hebt gekregen om 4 keer het woord 'dialect' fout te typen in één topic. X:

    [ bericht aangepast op 25 nov 2010 - 15:31 ]


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    Ik vind het logisch dat je die talen niet mag spreken op school. Ik irriteer me er dood aan als buitenlandse (en dan vooral Marokkaanse en Turkse) kinderen bij ons op school in een eigen taal gaan praten. Je weet gewoon niet waarover gepraat wordt, voor hetzelfde geld praten ze gewoon over jou. Oke, dat ze je direct straf geven is overdreven, maar ik geef ze wel gelijk.


    No man is just a soldier. Every soldier is a hero.

    AAAAAAAAHHH schreef:
    Wow, hoe veel talen spreek jij..
    Ik vind het heel logisch dat je Nederlands moet praten. Ik vind zelfs dat het eigenlijk gewoon een norm moet zijn om overal Nederlands te praten, tenzij mensen het niet kunnen ofzo.
    Ik vind het trouwens wel wonderbaarlijk dat je het voor elkaar hebt gekregen om 4 keer het woord 'dialect' fout te typen in één topic. X:


    soryy...

    Sydan schreef:
    Omygod?;o


    A kiss is a lovely trick designed by nature to stop speech when words become superfluous.

    Ik vind het eigenlijk niet raar dat je daarop aangesproken wordt. Je woont in Nederland en zit in Nederland op school. Dat vind ik ook dat je je aan de taal moet aanpassen. Behalve thuis dan.
    Maar ja dat is mijn mening.


    Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.

    Courtesan schreef:
    Nou, dat lijkt me normaal. Vooral op school. We zijn wel in Nederland, waar de voertaal nederlands is. Zo wordt er op scholen ook les gegeven en iedereen moet je kunnen begrijpen. Als je het thuis doet, prima, maar ik vind ook dat je op school niet in een taal moet praten die anderen niet begrijpen.


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Het lijkt me meer dan logisch dat je op school nederlands moet praten. Door zweeds etc, te praten kan je andere mensen buitensluiten en daar worden ze heel onzeker van. Het school is een plaats waar mensen komen om te leren, logisch dat er nederlands wordt gepraten. Nederlands is de belangrijkste taal in Nl en in Vlaanderen. Het is essentieel dat iedereen kan communiceren in nederlands.


    Get outta my head!

    Je zit in een openbaar iets en dan hoor je gewoon Nederlands te praten. Vooral omdat mensen niet weten wat je zegt en het stoort gewoon. Als ik morgen bijvoorbeeld bij jou in de klas zou zitten en in het Chinees dingen ga zeggen, word jij daar ook niet goed van. Na een halfuur word je gewoon knettergek.
    Mensen kunnen zich onveilig/onzeker erdoor voelen.


    Today will be Girl's Day party with you~

    Ik ben het met Courtesan eens. Zomenteen gaan er mensen schelden en roddelen in een aparte taal, die alleen jullie spreken. Dat vind je leuk als je er langs loopt en er wordt over je gelachen.


    Nothing lasts forever, for all good things it's true. I'd rather trade it all, while somehow saving you.

    Speaker schreef:
    Wat voor fuckregel is dat nou weer? Omg. ._.


    Can`t you see, can`t you see, what you do to me? </3

    Courtesan schreef:
    Nou, dat lijkt me normaal. Vooral op school. We zijn wel in Nederland, waar de voertaal nederlands is. Zo wordt er op scholen ook les gegeven en iedereen moet je kunnen begrijpen. Als je het thuis doet, prima, maar ik vind ook dat je op school niet in een taal moet praten die anderen niet begrijpen.


    Agree


    It's hard to hold a candle in the cold November Rain

    ik en mijn vriendin praten zo ook altijd Duits
    als we een geheim vertellen of zo

    Courtesan schreef:
    Nou, dat lijkt me normaal. Vooral op school. We zijn wel in Nederland, waar de voertaal nederlands is. Zo wordt er op scholen ook les gegeven en iedereen moet je kunnen begrijpen. Als je het thuis doet, prima, maar ik vind ook dat je op school niet in een taal moet praten die anderen niet begrijpen.


    daar ben ik het dus NIET mee eens!

    hondjesbaas schreef:
    (...)

    daar ben ik het dus NIET mee eens!


    Vertel dan eens met concrete argumenten waarom niet?


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.