• ok,vandaag op school waren ik en een vriend aan het praten in het papiaments (taal van de antillen) zo leerkracht hoorde het en zie dat we moesten ophouden. we zijn toen ook gestopt. maar vervolgens vroeg ik aan mijn vriendin in het zweeds waar we les hadden. en nu moet ik 100 keer schrijven.

    ik mag niet in een andere taal praten.

    fuck!

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    loveprinses schreef:
    (...)

    omdat ik en vele anderen met mij dalicht niet verstaan.

    Wil je nu wel Nederlands praten, a.u.b? Wat is 'dalicht'? Of bedoel je 'dialect'?


    A decision I will regret, until my dying breath.

    Stripe schreef:
    (...)
    Wil je nu wel Nederlands praten, a.u.b? Wat is 'dalicht'? Of bedoel je 'dialect'?



    nou sorry hoor typ fout. ja ik bedoelde dialect.

    loveprinses schreef:
    (...)


    nou sorry hoor typ fout. ja ik bedoelde dialect.

    Typfout? Sorry, hoor. Maar dat was écht geen typfout, want ik heb het je vaker in dit topic zo zien schrijven. In ieder geval; Jij vindt Nederlands dus een dialect?


    A decision I will regret, until my dying breath.

    Eventjes simpel.
    Stel, jij kan alleen maar Nederlands.
    Twee personen van jouw klas zitten constant in een andere taal te spreken.
    Zou jij vlug met hen beginnen te praten of dergelijke?

    Eigenlijk isoleer je je gewoon van andere schoolgenoten door een andere taal te praten die zij niet kunnen verstaan waardoor ze ook niet echt zin zullen hebben om iets tegen jullie te zeggen. Ze weten dan toch niet wat jullie zeggen (kan zelfs geroddel zijn terwijl ze er bij zou staan).


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Stripe schreef:
    (...)
    Typfout? Sorry, hoor. Maar dat was écht geen typfout, want ik heb het je vaker in dit topic zo zien schrijven. In ieder geval; Jij vindt Nederlands dus een dialect?


    neeeeeeeeeeee...

    plat (het diaclect wat ze in limburg spreken.

    Marshmellow schreef:
    Eventjes simpel.
    Stel, jij kan alleen maar Nederlands.
    Twee personen van jouw klas zitten constant in een andere taal te spreken.
    Zou jij vlug met hen beginnen te praten of dergelijke?

    Eigenlijk isoleer je je gewoon van andere schoolgenoten door een andere taal te praten die zij niet kunnen verstaan waardoor ze ook niet echt zin zullen hebben om iets tegen jullie te zeggen. Ze weten dan toch niet wat jullie zeggen (kan zelfs geroddel zijn terwijl ze er bij zou staan).


    ja..daar heb je idd gelijk in.

    dat vind ik best wel dom. o_Ô


    Life is a beautiful struggle

    Courtesan schreef:
    Nou, dat lijkt me normaal. Vooral op school. We zijn wel in Nederland, waar de voertaal nederlands is. Zo wordt er op scholen ook les gegeven en iedereen moet je kunnen begrijpen. Als je het thuis doet, prima, maar ik vind ook dat je op school niet in een taal moet praten die anderen niet begrijpen.


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    loveprinses schreef:
    (...)

    neeeeeeeeeeee...

    plat (het diaclect wat ze in limburg spreken.

    Daar had ik het niet eens over, dus ik snap ook niet dat je daar überhaupt ineens over begint. Een goede discussie voeren is hier klaarblijkelijk uitgesloten.


    A decision I will regret, until my dying breath.

    Stripe schreef:
    (...)
    Daar had ik het niet eens over, dus ik snap ook niet dat je daar überhaupt ineens over begint. Een goede discussie voeren is hier klaarblijkelijk uitgesloten.


    jij vroeg ik nederlands een diaclect vond. en toen zie ik dat ik het niet over nederlands had maar over plat.

    aaa man laat ook maar...

    Wat raar O.o
    Maar hoe komt het eigenlijk dat jij Papiaments en Zweeds spreekt?


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Wat raar O.o
    Maar hoe komt het eigenlijk dat jij Papiaments en Zweeds spreekt?


    nou...papiaments is de moedertaal van mijn vader en zweeds heb ik half geleerd van mijn ex-vriend en half mezelf aangeleerd.

    Ik snap het wel, het kan overkomen alsof je praat over dingen die niemand anders mag horen, maar anderszijds snap ik jou ook weer. Als school moet je toch ook de taal-spreken-dingetjes van leerlingen stimuleren?!


    make cake, not war

    Ik vind dat je dat buiten de lessen om moet doen. Op school, okay, maar niet tijdens de les. Tijdens de les moet je sowieso je snavel houden.


    Your make-up is terrible

    Logisch toch?


    Big girls cry when their hearts are breaking