• De stelling van vandaag luidt:
    Wie ongezond leeft, moet meer zorgpremie betalen

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ja joh, dan word fastfood net zoiets als drugs.


    Your make-up is terrible

    Dat is sowieso niet mogelijk. En verder weet ik ook niet echt of ik het eens of oneens ben :'D

    [ bericht aangepast op 2 dec 2010 - 13:18 ]


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Oneens. Maar als het om wachttijden gaat bij organen enzo, en iemand heeft bijvoorbeeld een nieuwe lever nodig omdat 'ie teveel gezopen heeft, dan vind ik wel dat een kind met een aangeboren aandoening voorrang krijgt.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Courtesan schreef:
    Nee, dat is niet mogelijk. Allereerst moet vastgesteld worden van 'ongezond' is. Dan moet je kijken naar overige factoren. Moet een kind van rokende ouders meer premie betalen, omdat zijn ouders roken en hij hierdoor automatisch meerookt? Dit zijn buitenstaande factoren.


    Dit gaat hier niet op omdat 'ongezond leven' een actieve houding impliceert, meeroken doe je niet actief dus dat telt al niet.

    Dan moet nog nagegaan worden of de 'ongezonde levensstijl' opzettelijk nagestreeft wordt. Snel wordt bijvoorbeeld gesteld, dat iemand met obesitas daar zelf schuld aan heeft, doordat ze niet sporten en veel te veel eten. Dit hoeft echter niet altijd de oorzaak te zijn. Obesitas kan namelijk ook ontstaan door een niet goed functionerende schildklier.


    Een slecht functionerende schildklier kan gewoon worden vastgesteld in een onderzoek dat wordt vergoed door de verzekering (zij moeten het immers bewijzen), en ik denk wel dat veel van de obesitas gewoon te verhelpen is met een dieet en/of sporten, waarbij benodigdheden eventueel declareerbaar zijn.

    Overigens ben ik gedeeltelijk voor deze stelling, als je het echt te bont bent mag de verzekering best wat meer vragen.

    wat is zorgpremie?


    Don't dream your life, live your dreams.

    Op zich ben ik het er mee eens. Helaas is dit ontoepasbaar aangezien we geen grenzen kunnen trekken.


    If we had not a soul, music would have created it.

    KirstenSnaps schreef:
    Naa, vaak zijn mensen zich er niet van bewust dat ze 'ongezond leven' dus, dan word de grens trekken wel moeilijk. Al kan me het idee erachter wel voorstellen.


    Everything is worse without music.

    Ergens ben ik er wel mee eens,maar het is onmogelijk om het te regelen.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Betalen, betalen, betalen.
    Hallo, sommige mensen willen nog wel eens iets anders doen ook!


    You are the poetry Shakespeare was missing.

    Cloudburst schreef:
    Op zich ben ik het er mee eens. Helaas is dit ontoepasbaar aangezien we geen grenzen kunnen trekken.


    You are beautiful, you are love.

    eikeldopje schreef:
    nee, je weet vaak niet eens of je gezond leeft.


    Life has many different chapters, one bad chapter doesn't mean the end of the book.

    oneens!


    i have a busy life

    YoYoYoghurt schreef:
    Geen idee.


    love is hard to find, easy to lose, difficult to forget

    nee.


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    hangt er vanaf waarover ze klachten krijgen