• De stelling van vandaag luidt:
    Iedereen moet verplicht orgaandonor worden.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    nee,mij mogen ze helemaal heel in de grond stoppen als ik dood ben.

    Oneens, maar eigenlijk vind ik wel dat ze mensen standaard donor moeten maken net zoals in België. En dat je dan een briefje op kunt sturen als je geen donor wil zijn, want veel mensen willen wel donor worden maar vergeten dat briefje op te sturen of zijn er gewoon te lui voor. En donor worden/zijn is toch wel heel belangrijk voor je medemens.
    Daarom ben ik wel donor (:


    Never look back, don't doubt tomorrow.

    Ik vind het absoluut niet erg als ze na mijn dood mijn organen aan een ander geven. Je doet er een ander en zijn familie veel plezier mee, en het is misschien je laatste goede daad op deze wereld.

    Waarom zou je het niet doen?


    wees jezelf er zijn al zoveel anderen!!!

    Kikkeli schreef:
    Dat het verplicht is dat mensen in me snijden en vervolgens de hele zaak er uit liggen te trekken?
    Bitte, nein.

    BIGPAPA schreef:
    Ik vind dat iedereen standaard donor moet zijn, maar dat je t wel moet kunnen aangeven als je 't niet wilt zijn.

    Ik vind t btw echt onzin dat sommige mensen geen donor willen zijn 'omdat ze t eng vinden als er in hun lichaam gesneden wordt'. Dan denk ik echt van; vind je dat nou echt zo belangrijk dat je er andere mensen voor wilt laten sterven, terwijl jij toch niks meer met je organen doet? Ze rotten toch wel weg als je dood bent.


    Failure is the opportunity to begin again, more intelligently.

    Oneens, het is jouw lichaam, en dat is het nog steeds na je dood.


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Je moet mensen dingen niet verplichten, dan gaan ze het juist niet doen. Het moet blijven zoals het is. Je wilt het of je wilt het niet, punt. :]


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Niet mee eens!


    dream, dare, fly!

    Oneens,sommige willen het niet en dat is hun goed recht. Het zou wel verplicht moeten zijn om het aan te geven of je het wel of niet bent aangezien en het van veel mensen niet bekent is.
    Daarbij zijn er verschillende manieren om donor te zijn,het hoeft niet meteen orgaan donor te zijn. Mijn zus is/word bijvoorbeeld bloeddonor(zij wil geen voordelige orgaandonor zijn daarom is.word ze bloeddonor) en mijn moeder was bloeddonor. Zij kon geen orgaandonor zijn omdat ze ziek was maar zij heeft toch goed gedaan.

    [ bericht aangepast op 22 dec 2010 - 12:28 ]


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Oneens. Ik vind de gedachte eng dat iemand anders een deel van mij in zijn lichaam heeft. Het is iemands lichaam en diegene mag zelf bepalen wat ermee gebeurt. Daar hoort de regering vanaf te blijven.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    liever nie


    fashion is my life,,

    Atmosphere schreef:
    Oneens, niet iedereen heeft zin om dat briefje op te sturen (of is het kwijt) oid.
    Dus ik vind niet dat er dan de beslissing gemaakt mag worden, in die persoon om te snijden na zijn/haar dood.

    Idd, of het kolt niet terecht of het systeem crasht ofwhatever... Met iemands organen speel je niet.


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    oneens
    het zou wel zo moeten zijn dat het iets is waar je je voor moet afmelden ipv aanmelden


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    StarWind schreef:
    oneens
    het zou wel zo moeten zijn dat het iets is waar je je voor moet afmelden ipv aanmelden


    Shoganai i ne~

    Euhm nee, je moet zelf kunnen beslissen of je dat wel wil. Je lichaam is toch van jezelf, daar heeft niemand anders over te beslissen.


    When I was born the devil said damn competition >.<