• De stelling van vandaag luidt:
    Iedereen moet verplicht orgaandonor worden.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    BIGPAPA schreef:
    Ik vind dat iedereen standaard donor moet zijn, maar dat je t wel moet kunnen aangeven als je 't niet wilt zijn.

    Ik vind t btw echt onzin dat sommige mensen geen donor willen zijn 'omdat ze t eng vinden als er in hun lichaam gesneden wordt'. Dan denk ik echt van; vind je dat nou echt zo belangrijk dat je er andere mensen voor wilt laten sterven, terwijl jij toch niks meer met je organen doet? Ze rotten toch wel weg als je dood bent.

    Ja maar mensen willen vaak graag "heel" blijven. Je huid mag er bijvoorbeeld afgesneden worden. Kijk daar kiezen maar een paar voor. Ik snap dat het fijn is voor die gene die het ndogi heeft maar sommige houden er nu nou niet van.

    Pagan schreef:
    (...)
    Zelfs als ik levensbedreigend ziek ben, en ik heb nieuwe organen nodig of ik zou (heel langzaam & pijnlijk) sterven dan zou ik toch nog voor dat tweede kiezen. En ja, dat meen ik echt serieus. Het heeft niet altijd met egoïsme te maken, tenminste niet bij iedereen. Bij mij is het gewoon een kwestie van logisch verstand (in dit geval over mezelf en mijn lichaam), waardoor ik weet dat het (voor mij) gewoon echt niet goed is om donor te zijn of om organen van een ander te krijgen.

    Nee dat is ook best logisch dat dat niet goed is, als je niet levensbedreigend ziek bent. Dan is het ook niet nodig hé. :'D Sorry, maar ik vind het een beetje raar. Het is voor jouw lichaam niet goed om orgaandonor te zijn als je dood bent? De maden die die organen langzaam aan opvreten als je begraven wordt zijn ook niet echt alles hoor.


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    BIGPAPA schreef:
    Ik vind dat iedereen standaard donor moet zijn, maar dat je t wel moet kunnen aangeven als je 't niet wilt zijn.

    Ik vind t btw echt onzin dat sommige mensen geen donor willen zijn 'omdat ze t eng vinden als er in hun lichaam gesneden wordt'. Dan denk ik echt van; vind je dat nou echt zo belangrijk dat je er andere mensen voor wilt laten sterven, terwijl jij toch niks meer met je organen doet? Ze rotten toch wel weg als je dood bent.


    .


    Interdum lacrimae pondera vocis habent

    Niet mee eens, het is helemaal niet nodig dat iedereen orgaandonor wordt, zoveel organen zijn er niet nodig.

    Qlimax schreef:
    Nee ik vind dat je daar zelf toestemming voor moet geven.

    Nee


    Death is a promise

    Het zou wel heel erg helpen, maar - nee, je mag dat zelf beslissen. Het is jouw lichaam en jij moet zelf bepalen wat je wilt.


    Our perspective only changes when we change our position.

    FACEPLANT schreef:
    (...)
    Nee dat is ook best logisch dat dat niet goed is, als je niet levensbedreigend ziek bent. Dan is het ook niet nodig hé. :'D Sorry, maar ik vind het een beetje raar. Het is voor jouw lichaam niet goed om orgaandonor te zijn als je dood bent? De maden die die organen langzaam aan opvreten als je begraven wordt zijn ook niet echt alles hoor.
    Ja, ik bedoel het eigenlijk anders. En het zal vast allemaal wel vet raar klinken en ik ga verder ook niemand overtuigen met wat, hoe en waarom. Zo denk ik er gewoon over (nerd).


    I am your Ignis Fatuus - I don't speak human.

    nee, dit klinkt misschien heel egoïstisch maar als ik dood ben wil ik dat mijn lichaam nog steeds mijn lichaam is
    compleet dan
    XOXO


    the greatest thing you`ll ever learn is to love and be loved in return

    Ja, zeker weten.

    Dat moet je inderdaad niet verplichten, ik wil orgaandonor worden maar veel mensen vinden het idee dat er iemand anders met zijn organen gaat rondlopen nogal eng.

    oneens,het lichaam is van jouw en zelf na je dood mag je bepalen wat je er mee doet.


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Nee, natuurlijk is het een goede gedachten dat je wilt dat iedereen een orgaandonor word zodat er meer mensen beter kunnen worden. Maar er zijn veel mensen (waaronder ik zelf) die het eng vinden om na hun dood hun organen af te staan.


    "If not later, when?" - André Aciman // call me by your name

    Nee, je kunt niet zonder toestemming iemand organen "afpakken" , ik vind hte persoonlijk ook een nare gedachten dat er in mijn lichaam wordt gesneden.


    Don't dream your life, but live your dream!

    Neeeee.
    Ik wil niet dat ze in me snijden.