• Ik snap niks van mijn boek en moet een begrippenlijst maken. Kan iemand uitleggen wat de volgende begrippen betekenen en hoe je het kort kunt uitleggen?

    - Belastingvrije voet (of som)
    - Heffingskorting

    Oh auch, dat wist ik ooit. Maar heb al drie jaar geen economie gehad.


    No growth of the heart is ever a waste

    Sorry heb maar 1 jaar economie gehad en toen laten vallen.
    Zoek het anders op op google ofzo?


    Don't dream your life, but live your dream!

    Heffingskorting is korting die je krijgt omdat je bijvoorbeeld een jongere bent. Die korting krijg je over je gehele jaarsalaris en daarmee zorg je ervoor dat een deel van je loon vrijgesteld wordt, en daarmee niet wordt meegeteld als ze je belasting gaan berekenen.


    Life is hard and then we die

    Heffingskortingen zijn kortingen op de belasting die je betaald, maar ik weet niet precies meer hoe dat zit.


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    PUKKELxDING schreef:
    Heffingskorting is korting die je krijgt omdat je bijvoorbeeld een jongere bent. Die korting krijg je over je gehele jaarsalaris en daarmee zorg je ervoor dat een deel van je loon vrijgesteld wordt, en daarmee niet wordt meegeteld als ze je belasting gaan berekenen.

    Ja, en dat moet een belastingsvrije voet volgensmij ook zijn. Alleen er staat een heel vaag verhaal over dat de een er van te voren af wordt getrokken en de ander niet, en vanaf daar snap ik het niet meer.

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Heffingskorting


    je weet niet hoeveel het leven waard is tot dat het lijkt te eindigen

    Ik heb pas net een half jaar economie, dus ik kan je niet verder gaan helpen.


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Ik zit in mijn laatste jaar, met economie. Maar dat heb ik nooit gehad.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.