• Hai,

    Ik heb een suggestie omtrent de verhalen. Zoals veel van jullie wel weten schrijven ik en nog een aantal mensen hier op Q ook volledige/deels op erotiek gebaseerde verhalen. Nu vind ik het niet erg als iemand van vijftien denkt dat hij er wel tegen kan en gewoon leest, maar als ik zie dat mensen vanaf elf jaar verhalen over (extreme)bdsm, prostitutie etc., etc., lezen ... Dat zit me toch iets minder lekker.

    Zou er geen eventuele optie kunnen komen dat 16/18+ verhalen zo in te stellen zijn dat je een wachtwoord nodig hebt om ze te lezen, of ze echt alleen kan lezen als je die leeftijd ook hebt? Dit gaat niet alleen op voor erotiek, maar ook voor heftige horror verhalen en dergelijke.

    Misschien komt dit nu heel erg 'kijkwijzer' achtig over, maar ik maak me soms echt zorgen over de mensen die aan mijn en/of andere verhalen lezen ... . :/

    Ja, dan kan ik ze inderdaad ook wel allemaal inactiveren, maar ik ben niet de enige die ze heeft. Daarbij vind ik ook dat zelfs 'dit soort' verhalen op Q moeten kunnen, al zou het aangenamer zijn wanneer daar een hulpmiddel aan verbonden zou zijn om een grens te stellen.






    -

    Rutger schreef:
    Ik snap dat sommige leden er moeite mee hebben dat alle verhalen te lezen zijn door jongere bezoekers.

    Aan de ene kant vind ik dat schrijvers zich vrij moeten voelen om te schrijven wat ze willen zonder zich bezwaard te voelen. Ik snap dat je liever niet hebt dat vergaande verhalen gelezen worden door erg jonge lezers.

    Aan de andere kant geloof ik niet in censuur en vind ik persoonlijk een waarschuwing in de vorm van een leeftijdskeuring voldoende. Daarnaast is elke leeftijdscontrole te omzeilen en zorgt het alleen maar voor accounts die speciaal aangemaakt zijn om ouder te lijken.

    Het enige systeem waar ik wat in zie is een wachtwoord systeem. Het is voor de schrijver van zo'n verhaal dan wel erg veel extra werk, maar dat moet die persoon dan zelf weten. Met een wachtwoord systeem zou je ook verhalen kunnen delen die bijvoorbeeld alleen vrienden mogen lezen. Uiteraard blijven moderators ongeacht hun leeftijd de mogelijkheid hebben om zonder wachtwoord stories te kunnen lezen.

    Ik zal zien wat ik kan programmeren (Y)



    Dit betekent dus dat er geen leeftijdslot komt, maar als het Rutger allemaal lukt krijgen schrijvers de mogelijkheid een wachtwoord te plaatsen op hun verhalen.
    Dit betekent niet dat niemand meer verhalen kan lezen, maar voor enkele de doelgroep verkleint wordt en je toestemming moet halen bij de schrijver om het verhaal te kunnen inzien. (:

    [ bericht aangepast op 10 jan 2011 - 16:37 ]


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    PurpleCow schreef:
    Persoonlijk vind ik dat je gelijk hebt betreft de kinderen van 12 jaar en jonger.
    Kinderen boven de twaalf kunnen volwassener zijn dan je denkt, maar ik snap je volledig. Het is gewoon niet gepast dat kinderen van die leeftijd dat lezen. Ik vind vanaf de leeftijd van 12-13 dat ze zelf moeten kunnen beslissen. Zo is er een beetje harmonie tussen de verschillende meningen hier.
    Daarom vind ik hhet wachtwoord goed voor de leeftijd van 12 of jongern. Vanaf ouder zou ik de keuze zelf laten.

    Ik neem de naam SHARONxLOVER en dan zeg je 12 jaar en jonger
    11 jaar en jonger is leuker x'd

    12 jaar enzo, oke. Maar ik ben 15 en ik kan echt wel tegen dingen van 18+/16+.
    Zelf schrijf ik ook echt gore :3 horror met details enzo. Dusja D:


    I live for the applause, you will die for it.

    Mississippi schreef:
    Ohja leuk! Ik sta echt te springen om voor elk verhaal een wachtwoord te moeten onthouden! Daarbij; mensen kiezen er zelf voor. Als ze van zichzelf weten dat ze er niet tegen kunnen lezen ze het automatisch ook niet. En als je er problemen mee hebt dat jongere lezers je verhaal lezen? Dan schrijf je het toch alleen voor jezelf op.


    amen

    SHARONxLOVER schreef:
    (...)
    Ik neem de naam SHARONxLOVER en dan zeg je 12 jaar en jonger
    11 jaar en jonger is leuker x'd


    12 jaar is jong voor sommige verhalen, maar ik ken je en weet dat jij die toch niet gaat lezen


    (Be)lieve in (you)rself

    Ik vind dat dat toch gewoon eigen keuze blijft?
    Uiteindelijk, als kinderen er naar zoeken, vinden ze toch wel wat ze moeten hebben.
    En als je wachtwoord moet gaan aanvragen bij de schrijver...
    ik vraag me toch wel best af hoe een schrijver nu kan zeggen of iemand al dan niet zijn story mag lezen.


    effort never betrays you

    Wat er misschien gaat gebeuren lijkt me wel een goed idee.


    Don't dream your life, but live your dream!

    Mississippi schreef:
    Ohja leuk! Ik sta echt te springen om voor elk verhaal een wachtwoord te moeten onthouden! Daarbij; mensen kiezen er zelf voor. Als ze van zichzelf weten dat ze er niet tegen kunnen lezen ze het automatisch ook niet. En als je er problemen mee hebt dat jongere lezers je verhaal lezen? Dan schrijf je het toch alleen voor jezelf op.




    Amen!_O_


    'Burning up a sun, just to say goodbye.'

    Mississippi schreef:
    Ohja leuk! Ik sta echt te springen om voor elk verhaal een wachtwoord te moeten onthouden! Daarbij; mensen kiezen er zelf voor. Als ze van zichzelf weten dat ze er niet tegen kunnen lezen ze het automatisch ook niet. En als je er problemen mee hebt dat jongere lezers je verhaal lezen? Dan schrijf je het toch alleen voor jezelf op.


    Aan de ene kant ben ik het wel nogal met je eens


    (Be)lieve in (you)rself

    Cannibal schreef:
    ik vind het redelijk onzinnig., er staat al een leeftijdskeuring bij, dus is het aan de lezer, ongeagt welke leeftijd of hij het tog leeft of niet.
    nu moet je bij elk verhaal eerst toesteming vragen om het te lezen., leeuk als diegene niet online is ofzo.
    of dan krijg je; ''die vind ik niet zo aardig, dus die geef ik lekker het wachtwoord niet''
    Daar ben ik inderdaad wel bang voor..


    Life is hard and then we die

    ik vind het eigelijk onzin..
    als je het wil lezen doe je het toch ?
    als je het niet wil lezen doe je het niet ?
    maar een wachtwoord op een story.. vind ik zwaar overdreven, alleen omdat er een beetje erotiek in komt..


    Life is a beautiful struggle

    January schreef:
    Ik vind dat dat toch gewoon eigen keuze blijft?
    Uiteindelijk, als kinderen er naar zoeken, vinden ze toch wel wat ze moeten hebben.
    En als je wachtwoord moet gaan aanvragen bij de schrijver...
    ik vraag me toch wel best af hoe een schrijver nu kan zeggen of iemand al dan niet zijn story mag lezen.


    Prima, maar dan vind ik een grens voor bepaalde leeftijd in MIJN verhalen wel fijn. Niemand verplicht je om de optie voor het wachtwoord daadwerkelijk te gebruiken, maar ik en echt niet ik alleen, vinden dat wel fijn.
    Ik ga verder niet in op een eindeloze discussie, ik heb mijn mening en redenering daarvoor al meerdere malen duidelijk genoeg uitgelegd.


    Sterker nog, het is wettelijk vastgelegd dat sommige dingen niet geschikt zijn voor een bepaalde leeftijd. Dat is niet voor niks aangegeven, al gaat het niet voor íedereen op. Maar voor degene waar het wel schadelijk voor is, wil ik het zoveel mogelijk voorkomen. (cat)

    [ bericht aangepast op 10 jan 2011 - 19:14 ]


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    ILOVERUBEN schreef:
    ik vind het eigelijk onzin..
    als je het wil lezen doe je het toch ?
    als je het niet wil lezen doe je het niet ?
    maar een wachtwoord op een story.. vind ik zwaar overdreven, alleen omdat er een beetje erotiek in komt..
    'een beetje erotiek' XD Dat is de beste understatement die ik ooit heb gehoord XD


    Life is hard and then we die

    ILOVERUBEN schreef:
    ik vind het eigelijk onzin..
    als je het wil lezen doe je het toch ?
    als je het niet wil lezen doe je het niet ?
    maar een wachtwoord op een story.. vind ik zwaar overdreven, alleen omdat er een beetje erotiek in komt..


    Jullie lezen echt maar half, hè? Ik heb het niet over een beetje, ik heb het over heftige verhalen.


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Mistress schreef:
    (...)

    Jullie lezen echt maar half, hè? Ik heb het niet over een beetje, ik heb het over heftige verhalen.


    Kijk jij schrijft heftige verhalen op een "kinder"kuch site, Want op Quizlet zit de gemiddelde leeftijd rond de 13~14~15, en jij gaat er heftige verhalen opschrijven dus dan is het eigelijk ook wel je eige schuld dat "jonge" kinderen het gaan lezen


    (Be)lieve in (you)rself

    Mistress schreef:
    (...)

    Jullie lezen echt maar half, hè? Ik heb het niet over een beetje, ik heb het over heftige verhalen.


    Nou en?! Het is hun eigen keuze je waarschuwt heel veel keer, fijn joh nu moet ik gaan wachten tot mijn 16de om jou verhalen te gaan lezen?


    'Burning up a sun, just to say goodbye.'