• Hai,

    Ik heb een suggestie omtrent de verhalen. Zoals veel van jullie wel weten schrijven ik en nog een aantal mensen hier op Q ook volledige/deels op erotiek gebaseerde verhalen. Nu vind ik het niet erg als iemand van vijftien denkt dat hij er wel tegen kan en gewoon leest, maar als ik zie dat mensen vanaf elf jaar verhalen over (extreme)bdsm, prostitutie etc., etc., lezen ... Dat zit me toch iets minder lekker.

    Zou er geen eventuele optie kunnen komen dat 16/18+ verhalen zo in te stellen zijn dat je een wachtwoord nodig hebt om ze te lezen, of ze echt alleen kan lezen als je die leeftijd ook hebt? Dit gaat niet alleen op voor erotiek, maar ook voor heftige horror verhalen en dergelijke.

    Misschien komt dit nu heel erg 'kijkwijzer' achtig over, maar ik maak me soms echt zorgen over de mensen die aan mijn en/of andere verhalen lezen ... . :/

    Ja, dan kan ik ze inderdaad ook wel allemaal inactiveren, maar ik ben niet de enige die ze heeft. Daarbij vind ik ook dat zelfs 'dit soort' verhalen op Q moeten kunnen, al zou het aangenamer zijn wanneer daar een hulpmiddel aan verbonden zou zijn om een grens te stellen.






    -

    Rutger schreef:
    Ik snap dat sommige leden er moeite mee hebben dat alle verhalen te lezen zijn door jongere bezoekers.

    Aan de ene kant vind ik dat schrijvers zich vrij moeten voelen om te schrijven wat ze willen zonder zich bezwaard te voelen. Ik snap dat je liever niet hebt dat vergaande verhalen gelezen worden door erg jonge lezers.

    Aan de andere kant geloof ik niet in censuur en vind ik persoonlijk een waarschuwing in de vorm van een leeftijdskeuring voldoende. Daarnaast is elke leeftijdscontrole te omzeilen en zorgt het alleen maar voor accounts die speciaal aangemaakt zijn om ouder te lijken.

    Het enige systeem waar ik wat in zie is een wachtwoord systeem. Het is voor de schrijver van zo'n verhaal dan wel erg veel extra werk, maar dat moet die persoon dan zelf weten. Met een wachtwoord systeem zou je ook verhalen kunnen delen die bijvoorbeeld alleen vrienden mogen lezen. Uiteraard blijven moderators ongeacht hun leeftijd de mogelijkheid hebben om zonder wachtwoord stories te kunnen lezen.

    Ik zal zien wat ik kan programmeren (Y)



    Dit betekent dus dat er geen leeftijdslot komt, maar als het Rutger allemaal lukt krijgen schrijvers de mogelijkheid een wachtwoord te plaatsen op hun verhalen.
    Dit betekent niet dat niemand meer verhalen kan lezen, maar voor enkele de doelgroep verkleint wordt en je toestemming moet halen bij de schrijver om het verhaal te kunnen inzien. (:

    [ bericht aangepast op 10 jan 2011 - 16:37 ]


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Square schreef:
    Ik snap dat je je daar zorgen over maakt, maar het zal niet werken om daar een soort 'slot' op te zetten zoals jij zegt. Op internet kan iedereen namelijk gewoon instellen dat je achttien bent, terwijl je pas elf jaar oud bent. Dus zelfs als je zoiets doet zal iedereen nog steeds die verhaalen kunnen lezen. Ik denk dat ze dat zelf moeten beslissen.
    En ja, je zou inderdaad wel kunnen proberen de leeftijd maar één keer in te stellen en leeftijdssloten te gebruiken, maar wat gebeurt er dan met de anonieme lezers, die niet ingelogd zijn? Ik denk dat het erg ingewikkeld is, voor iets waar mensen zelf op moeten letten. Toen ik elf was zou ik zo een verhaal echt niet hebben gelezen, maar snel weggeklikt. ^^


    Daar heb ik mijn creaties sinds kort sowieso op ingesteld dat je lid moet zijn om de mijne te kunnen lezen. Des te meer leden zal Q ook gaan trekken en des te meer overzicht hou je. ;)
    Maar goed, het antwoord van Rutger staat nu al in de beginpost, dus je zult zien dat het lang niet zo erg is als jullie denken.


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    raplove schreef:
    (...)

    ok,ik heb veel meegemaakt en kan goed zelf me eigen verantwoordelijkheid bepalen. daarom heb ik ook besloten the sex slave niet te lezen. omdat ik weet dat ik er niet tegen kan. dus je hoeft je geen zorgen te maken dat ik slapeloze nachten heb.


    Dat soort verhalen(of soortgelijke/heftige SA's) zou ik dus censureren met een wachtwoord.


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Square schreef:
    Ik snap dat je je daar zorgen over maakt, maar het zal niet werken om daar een soort 'slot' op te zetten zoals jij zegt. Op internet kan iedereen namelijk gewoon instellen dat je achttien bent, terwijl je pas elf jaar oud bent. Dus zelfs als je zoiets doet zal iedereen nog steeds die verhaalen kunnen lezen. Ik denk dat ze dat zelf moeten beslissen.
    En ja, je zou inderdaad wel kunnen proberen de leeftijd maar één keer in te stellen en leeftijdssloten te gebruiken, maar wat gebeurt er dan met de anonieme lezers, die niet ingelogd zijn? Ik denk dat het erg ingewikkeld is, voor iets waar mensen zelf op moeten letten. Toen ik elf was zou ik zo een verhaal echt niet hebben gelezen, maar snel weggeklikt. ^^


    Maar dan lezen ze de waarschuwing en schrikken ze misschien en klikken weg en anders hoeft zij zich niet meer schuldig te voelen ze heeft nu alles gedaan wat ze kan ;D


    It's hard to hold a candle in the cold November Rain

    Mistress schreef:
    (...)

    Dat soort verhalen(of soortgelijke/heftige SA's) zou ik dus censureren met een wachtwoord.



    dus ook Annabel en diep geheim.

    raplove schreef:
    (...)


    dus ook Annabel en diep geheim.


    Annabel minder snel, want dat is niet het type verhaal waar ik (hardcore) bdsm/horror in verwerk. Diep Geheim twijfel ik nog over, dat weet ik nog niet.
    Als de mogelijkheid er is slechts hoofdstukken te censoren, zullen er wel een aantal zijn in Annabel die ik wel zou sluiten. Verder, zoals het verhaal nu loopt niet.

    The [sex] Slave wel, en waarschijnlijk 'Please, be my Master' en andere soort gelijke (toekomstige) verhalen/SA's ook. Dat gaat gewoon een heel stuk verder, harder en gedetailleerder.

    [ bericht aangepast op 10 jan 2011 - 16:47 ]


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Mistress schreef:
    (...)

    Annabel minder snel, want dat is niet het type verhaal waar ik (hardcore) bdsm/horror in verwerk. Diep Geheim twijfel ik nog over, dat weet ik nog niet.
    Als de mogelijkheid er is slechts hoofdstukken te censoren, zullen er wel een aantal zijn in Annabel die ik wel zou sluiten. Verder, zoals het verhaal nu loopt niet.

    The [sex] Slave wel, en waarschijnlijk 'Please, be my Master' en andere soort gelijke (toekomstige) verhalen/SA's ook. Dat gaat gewoon een heel stuk verder, harder en gedetailleerder.


    omg ik ga echt janken gewoon als je diep geheim doet. ik zit er net midden in.

    niet bij horror daar ben ik dol op:9~ maar ik heb geen probleem bij 16+


    too hot for you, too beautiful for you, really unattainable for you

    Eens. :"D -niet dat het nu nog wat uitmaakt dat ik wat zeg, maar goed.


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Bew, mn vriendjes waren niet buiten x'd

    Maar little ask:
    Stel jij zet slotje op The (sex) slave, of weet ik het welk verhaal. Kun je dan nog wel de intro, dus de "kaft" van de story met waar het over gaat enzo lezen?

    mag maar bij horror enzo das gewoon leuk:9~ dat zou wel jammer als ik dat niet meer mag lezen:S


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    ik vind het redelijk onzinnig., er staat al een leeftijdskeuring bij, dus is het aan de lezer, ongeagt welke leeftijd of hij het tog leeft of niet.
    nu moet je bij elk verhaal eerst toesteming vragen om het te lezen., leeuk als diegene niet online is ofzo.
    of dan krijg je; ''die vind ik niet zo aardig, dus die geef ik lekker het wachtwoord niet''

    [ bericht aangepast op 10 jan 2011 - 18:00 ]


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Cannibal schreef:
    ik vind het redelijk onzinnig., er staat al een leeftijdskeuring bij, dus is het aan de lezer, ongeagt welke leeftijd of hij het tog leeft of niet.
    nu moet je bij elk verhaal eerst toesteming vragen om het te lezen., leeuk als diegene niet online is ofzo.
    of dan krijg je; ''die vind ik niet zo aardig, dus die geef ik lekker het wachtwoord niet''

    Vriendjespolitiek zal altijd blijven bestaan vrees ik :9~

    Ik ben wel voor het wachtwoord want sommige dingen zijn gewoon niet bestemd voor jonge lezers ookal vindt je jezelf er oud genoeg voor, ik ben zelf 14 en sommige lees ik zelf niet omdat ik weet dat ik er niet oud genoeg voor ben, bij sommige dingen vindt ik mezelf er weer wel oud genoeg voor.

    En sowieso kan iemand die volwassener is beter weten of het wel bestemd is voor die leeftijds catogorie.

    En ik snap als schrijver dan je je er niet echt gerust bij voelt als er zoveel jonge lezers je verhaal lezen ( bij bdsm en erotiek of horror (wel de ruigere)).

    Maar als 9 jarige al Annabel lezen vindt ik zelfs niet normaal, op die leeftijd hoor je het nog vies te vinden (vonden ik en mijn vriendinnen teminste wel)

    Ik zelf lees van jouw story's Annabel

    [ bericht aangepast op 10 jan 2011 - 18:24 ]


    (Be)lieve in (you)rself

    Persoonlijk vind ik dat je gelijk hebt betreft de kinderen van 12 jaar en jonger.
    Kinderen boven de twaalf kunnen volwassener zijn dan je denkt, maar ik snap je volledig. Het is gewoon niet gepast dat kinderen van die leeftijd dat lezen. Ik vind vanaf de leeftijd van 12-13 dat ze zelf moeten kunnen beslissen. Zo is er een beetje harmonie tussen de verschillende meningen hier.
    Daarom vind ik het wachtwoord goed voor de leeftijd van 12 of jonger. Vanaf ouder zou ik de keuze zelf laten.

    [ bericht aangepast op 10 jan 2011 - 18:54 ]


    Has no one told you she's not breathing?

    Ohja leuk! Ik sta echt te springen om voor elk verhaal een wachtwoord te moeten onthouden! Daarbij; mensen kiezen er zelf voor. Als ze van zichzelf weten dat ze er niet tegen kunnen lezen ze het automatisch ook niet. En als je er problemen mee hebt dat jongere lezers je verhaal lezen? Dan schrijf je het toch alleen voor jezelf op.


    it's so empty living behind these castle walls