• Ik wil weer positief leren denken. Doordat ik een paar jaar geleden iemand heel erg dierbaar ben verloren en daarbij mijn puberteit startte, kon ik enkel nog negatief denken, héél negatief.
    Daardoor ben ik ook heel wat misgelopen en heb ik heel wat fout gedaan.
    Heeft er iemand tips voor mij om weer stap voor stap positief te kunnen denken? Ik kan ze écht gebruiken!

    Edit: Ik bedoel niet meteen een motto ofzo, ik bedoel dingen die je kan doen om positief te blijven/zijn.

    [ bericht aangepast op 23 jan 2011 - 16:52 ]


    You are the poetry Shakespeare was missing.

    De mensen die jij verloren hebt zouden willen dat jij nu een goed leven kunt hebben, ook zonder hen! Dat heeft een vriendin van mij in ieder geval geholpen om na de dood van haar moeder weer verder te kunnen leven. Ik heb zoveel respect voor haar.


    Life is hard and then we die

    Hingucker schreef:
    Njaa, daar zit 'm het juist een beetje op dit moment.
    Ik moet verschillende uitstappen doen met school, maar ik heb een functiebeperking (lees: ik moet een rolstoel meenemen) maar niemand wil ermee rijden, want ik ben het buitenbeentje. En daarom ben ik dus heel negatief daarover en zoek ik nu manieren om die uitstappen te kunnen overleven.

    Omfg, sorry hoor maar wat een hufters? Hoezo niemand wil daar mee rijden? Omfg. Dat vind ik hufterigheid. Damn, daar kan ik echt niet tegen. Het zou een stuk gemakkelijk zijn, mocht ik op op jouw school zitten. Ik bedoel, ik zou daar niet moeilijk over doen? Het is toch hartstikke leuk, als je iemand kan helpen met bepaalde dingen waar een ander moeite mee heeft?

    [ bericht aangepast op 23 jan 2011 - 19:15 ]


    If you have the courage to love, you have the courage to suffer.

    Apasionado schreef:
    (...)
    Omfg, sorry hoor maar wat een hufters? Hoezo niemand wil daar mee rijden? Omfg. Dat vind ik hufterigheid. Damn, daar kan ik echt niet tegen. Het zou een stuk gemakkelijk zijn, mocht ik op op jouw school zitten. Ik bedoel, ik zou daar niet moeilijk over doen? Het is toch hartstikke leuk, als je iemand kan helpen met bepaalde dingen waar een ander moeite mee heeft?


    Ja, ik snap ook niet hoe ze zo gemeen kunnen doen... Maar ja.
    Er is één iemand die er wel mee wil rijden, maar zij is klein en heeft dus niet zoveel kracht dat ze het een hele dag kan volhouden. (ik weeg dan nog niet eens zo veel)
    En twee anderen zijn wel redelijk vriendelijk en willen het heel af en toe doen, maar daarna moet je hen wel heel veel bedanken, want anders zijn ze boos en vinden ze je ondankbaar.


    You are the poetry Shakespeare was missing.

    Hingucker schreef:
    Ja, ik snap ook niet hoe ze zo gemeen kunnen doen... Maar ja.
    Er is één iemand die er wel mee wil rijden, maar zij is klein en heeft dus niet zoveel kracht dat ze het een hele dag kan volhouden. (ik weeg dan nog niet eens zo veel)
    En twee anderen zijn wel redelijk vriendelijk en willen het heel af en toe doen, maar daarna moet je hen wel heel veel bedanken, want anders zijn ze boos en vinden ze je ondankbaar.

    Omfg. Nu ben ik wel heel zorgzaam ingesteld over mensen maar ik vind...arg. Ik vind het gewoon onredelijk. Serieus, ik ben lang (naja, rond de 1.80) dus ik zou dat makkelijk een dag volhouden (aangezien ik dat vaker doe met opa's & oma's) en ik snap niet hoe iemand dat kan verafschuwen. Hoe dan ook, ik moet me bij het topic echt houden, helaas, want ik kan me woest maken rond dit feit) maar goed, activiteiten dus; jemig. Ik zit op school op een VMBO en in de sector Zorg & Welzijn en ik zal eens rondvragen voor activiteiten die dan mogelijk zijn,


    If you have the courage to love, you have the courage to suffer.

    Maak een lijst met alle positieve punten over jezelf hoe klein ze ook zijn, elk punt is er één.
    Denk aan alles wat wel leuk was in je leven en aan de goede periode, toen die persoon er nog wel was!


    Don't dream your life, but live your dream!

    Misschien praten met een psychologe. Ofwel moet je een hobby zoeken waar je helemaal voor gaat, iets waardoor je alles kan vergeten. Dansen, een gevechtssport, yoga,..


    I'm a hero, and I'm super. I guess I'm a SUPERHERO