• Het is misschien een beetje een rare vraag, maar stél je raakt zwanger, zou je dan een abortus plegen, of niet? En waarom zou je dat wel/niet doen?


    Noem mezelf baas, want ze weten wie ik ben.

    suff0cation schreef:
    Ik wel, ik ben veel te jong & ik zou mijn 'tiener-leven' zo hard missen omdat je altijd de verantwoordelijkheid van je kind op je moet nemen. En ook omdat je zo bekeken gaat worden & er geroddeld achter je gaat worden & dat kan ik wel missen (;


    niet om te zeuren, maar verantwoordelijkheid heb je sinds dat je leeft ;p xD Alleen wordt het naarmate je ouders wordt, de verantwoordelijkheid groter :P


    Ligt and Darkness are both very different..

    Ligt er aan hoe oud ik ben


    "Ignite, my love. Ignite."

    Als iemand me verkracht zou hebben ofzo zou ik het wel doen want dan wil je niet een kind van zo iemand, toch?
    maar als ik een vriendjehad en ik raakte dan zwanger zou ik het waarschinlijk wel houden


    Enjoy the little things of life, one day you look back and realize they were the big thing

    xJelena schreef:
    Ik denk niet dat ik het zou doen. Ik weet het natuurlijk niet zeker, misschien reageer ik wel heel anders als het wél zou gebeuren, maar op dit moment denk ik niet dat ik het zou willen. Maar ik kan het niet goed uitleggen, het is eerder een gevoel.

    dat is het zwakste wat je zou doen. geef het dan op voor adoptie. ik zelf zou mijn baby zeker houden.

    Ik zou nu abortus plegen. Mn school & jeugd zou daarmee als t ware 'verpest' worden. En daarbij, wil mijn vriend ook nog geen kinderen.


    Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.

    raplove schreef:
    dat is het zwakste wat je zou doen. geef het dan op voor adoptie. ik zelf zou mijn baby zeker houden.


    Hoezo is dat nou weer zwak? Abortus is ook geen makkelijke beslissing ofzo.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    kijk als je zwanger bent denk je misschien. fock zooi enzo en me jeugd gaat eraan en blablabla. maar als de bevalling gedaan is krijg je er zoveeel liefde voor terug. de eerste woordjes de eerste stapjes. hoe je kindje zijn armpjes na je uitsteekt en lief mama roept. ik zou dat niet willen missen.

    [ bericht aangepast op 30 jan 2011 - 19:14 ]

    Ik heb er al over zitten nadenken. En ik heb er echt geen idee van. Mijn vriend wil wel dat ik het laat weghalen en aan de ene kant wil ik op deze leeftijd nog geen kind. Maar aan de andere kant wil ik geen kind van ons twee laten vermoorden.


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    raplove schreef:
    kijk als je zwanger bent denk je misschien. fock zooi enzo en me jeugd gaat eraan en blablabla. maar als de bevalling gedaan is krijg je er zoveeel liefde voor terug. de eerste woordjes de eerste stapjes. hoe je kindje zijn armpjes na je uitsteekt en lief mama roept. ik zou dat niet willen missen.

    Ja, maar ik wil toch liever eerst mijn studie afmaken en een goede baan krijgen zodat ik genoeg geld heb om een kind te verzorgen. En als ik nu zwanger zou zijn zou ik dat dus niet kunnen :Y)


    Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.

    ligt eraan hoe oud ik ben, als ik nu zwanger zou raken, dan zou ik het weg laten halen. als ik 18/19/20/21 zou ik er nog ever na denken het te houden.
    en ben ik ouder dan houd ik het,, en het ligt er ook wel aan, wie de vader is héhé

    Ik heb het niet gedaan, om de simpele reden dat het te laat was. Bij mij is de zwangerschap toevallig ontdekt toen ik vier maanden ver was. Ik kreeg ook gewoon mijn regels nog. Wel minder fel, maar ze waren er. En afstaan voor adoptie lijkt me echt ongelooflijk moeilijk, want je gaat je echt hechten aan dat kindje in je buik, of je nu wil of niet. En dan zou je het na de bevalling moeten weggeven? Nee, dat lijkt me echt heel moeilijk.
    Adoptie lijkt me ook een heel moeilijke beslissing, tenslotte neem je iemands kans op leven af. Ergens ben ik blij dat ik die keuze niet gehad heb.
    En er zijn ook momenten waarop ik het echt vervloek en mezelf verwens dat we zo stom geweest zijn, zoals nu bijvoorbeeld. Maar je krijgt zoveel liefde terug en dat zou ik niet meer kunnen missen.


    Van alle natuurrampen is liefde de grootste. En de mooiste.

    EllaOfcourse schreef:
    Ik heb het niet gedaan, om de simpele reden dat het te laat was. Bij mij is de zwangerschap toevallig ontdekt toen ik vier maanden ver was. Ik kreeg ook gewoon mijn regels nog. Wel minder fel, maar ze waren er. En afstaan voor adoptie lijkt me echt ongelooflijk moeilijk, want je gaat je echt hechten aan dat kindje in je buik, of je nu wil of niet. En dan zou je het na de bevalling moeten weggeven? Nee, dat lijkt me echt heel moeilijk.
    Adoptie lijkt me ook een heel moeilijke beslissing, tenslotte neem je iemands kans op leven af. Ergens ben ik blij dat ik die keuze niet gehad heb.
    En er zijn ook momenten waarop ik het echt vervloek en mezelf verwens dat we zo stom geweest zijn, zoals nu bijvoorbeeld. Maar je krijgt zoveel liefde terug en dat zou ik niet meer kunnen missen.


    Dat gevoel had ik dus ook toen ik het dacht (bij mij bleek het niet zo te zijn), echt precies hetzelfde! (krul)


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Enterrement schreef:
    (...)

    Dat gevoel had ik dus ook toen ik het dacht (bij mij bleek het niet zo te zijn), echt precies hetzelfde! (krul)


    the same.

    raplove schreef:
    kijk als je zwanger bent denk je misschien. fock zooi enzo en me jeugd gaat eraan en blablabla. maar als de bevalling gedaan is krijg je er zoveeel liefde voor terug. de eerste woordjes de eerste stapjes. hoe je kindje zijn armpjes na je uitsteekt en lief mama roept. ik zou dat niet willen missen.


    Ik weet dat ik nu niet voor een kind zou kunnen zorgen. En ik weet, dat als ik het zou houden, ik het niet voor adoptie af zou kunnen staan. Dat is niet eerlijk tegenover een kind. Ik ben 18, ik doe een studie, ik heb dromen die ik wil bereiken, hoop op een goed leven waarin ik wél voor een kind kan zorgen. Ik zou geen kind houden terwijl ik er niet voor kan zorgen. De beslissing zou ik hartverscheurend vinden, maar laf? Zeer zeker niet.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.