• Vandaag kreeg ik mijn rapport:

    Cijfers van de 1e en 2e periode:

    Nederlandse taal: 8,5 - 8,0
    Franse taal: 8,9 - 7,8
    Duiste taal: 8,9 - 7,9
    Engelse taal: 8,1 - 8,3
    levensbeschouwing: 9,3 - 6,7
    geschiedenis: 8,2 - 7,5
    aarderijkskunde: 6,2 - 6,4
    wiskunde: 6,9 - 5,4
    biologie: 6,4 - 6,5
    tekenen: 8,5 - 8,2
    lichamelijke opvoeding: 8,0 - 8,0
    handvaardigheid: 7,0 - 6,8
    muziek: - - 8,7
    natuurkunde: 5,2 - 4,4
    techniek: 7,8 - 5,9

    Beoordeling: Bespreking
    Opmerkingen: Niet te selectief werken!


    Zo ziet mijn rapport eruit, en nu moet ik op oudergesprek komen en is het niet zeker of ik over ga.
    En ik vidn het zo'n kud opmerking wat ze erbij schrijft, ik snap eigelijk helemaal niet wat ze ermee bedoeld. Bij íedereen heeft ze geschreven: Ga zo door! Goed gedaan!
    En ik krijg dan zo'n opmerking. Ik ben ook een van de enigen die op bespreking moet komen. zo slecht vind ik het helemaal niet..

    Minj ouders zijn pissig, maar niet zo op mij, maar op de school omdat ze niet zo goed lesgeven. Bij natuurkunde is het gemiddelde wat iemand haalt een 5 bij mij in de klas, bij anderen gemiddeld een 7, en ik ben al slechter dus haal ik een 4. Bij wiskunde is dat precies hetzelfde. En juist bij die vakken krijg je een uitleg die nergens op slaat.. En de leraren zijn zo gemeen en kunnen neit uitleggen.
    En wat ook stom is, is dat lager dan een 6 onvoldoende is. Als het zoals vorig jaar was, had ik een voldoende voor Techniek en bijna een voldoende voor wiskunde.

    Ik vind dit niet leuk(cat)
    want nu voel ik me best dom, omdat ik en nog maar 3 kinderen ofzo op gesprek moeten komen en waarschijnlijk blijven zitten o.o

    Hoe was jouw rapport?

    [ bericht aangepast op 7 feb 2011 - 19:29 ]


    Me so good.

    Ik weet alleen mijn gemiddeldes, dus dan zou mijn rapport ook zo zijn.
    NL: 6.5
    EN: 7.0
    GS: 7.5
    Ak: 6.5
    MaW: 6.0
    EC: 7.1
    WI: 6.0
    Een goed rapport voor onze school in 5HAVO (: Ik slaag op het moment dik, haha.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Ik heb precies hetzelfde dat jij hebt! Jij hebt een alfa-kind. Dat wil zeggen: supergoed in de talen en iets minder in de bétavakken. Bétavakken zijn natuur- en scheikunde en wiskunde. Gewoon iets beter je best daarop doen en je komt er wel!


    Everybody wants happiness without pain, but you can't have a rainbow without rain

    Ik vind jouw rapport goed! Ik ben óveral voor achteruit gegaan.. (op 2 vakken na x])
    Nederlands: 7.1 - 7.1
    Engels: 7.0 - 6.9
    Duits: 6.2 - 6.0
    Tekenen: 7.3 - 7.0
    LO: 7.5 - 7.0
    Wiskunde: 6.1 - 5.1!!
    Economie: 6.9 - 6.4
    levensbeschouwing: 8.0 - 7.8 <3
    CKV: 7.2 - 7.6
    Maatschappijleer: 7.7 - 7.3
    Handel&Verkoop: 6.8 - 6.7

    Wooops, een beetje bagger x]


    "I believe that marriage isn't between a man and a woman; but between love and love." - Frank Ocean

    SjuulMusic schreef:
    Ik heb precies hetzelfde dat jij hebt! Jij hebt een alfa-kind. Dat wil zeggen: supergoed in de talen en iets minder in de bétavakken. Bétavakken zijn natuur- en scheikunde en wiskunde. Gewoon iets beter je best daarop doen en je komt er wel!

    Ik probeer om voldoendes te halen. Ik ben nu al het hele boek wiskunde aan het herhalen met mijn vader, en nu snap ik het beter nu hij het met uitlegd. natuurkunde gaat hij me ook uitleggen en als ik dan nog niet zo'n goede punten haal ga ik een tutor aanvragen.


    Me so good.

    xSnoepjex schreef:
    (...)
    die stomme leraren bij ons vonden dat ze het moesten veranderen.
    Nu blijf je ook sneller zitten ;s


    Maar, wat doe je dan als niveau?? (gwn nieuwsgierig)


    Without You: No Love, No happiness, No Laughing..In Short: No Life!

    xScaryFace schreef:
    Ik vind jouw rapport goed! Ik ben óveral voor achteruit gegaan.. (op 2 vakken na x])
    Nederlands: 7.1 - 7.1
    Engels: 7.0 - 6.9
    Duits: 6.2 - 6.0
    Tekenen: 7.3 - 7.0
    LO: 7.5 - 7.0
    Wiskunde: 6.1 - 5.1!!
    Economie: 6.9 - 6.4
    levensbeschouwing: 8.0 - 7.8 <3
    CKV: 7.2 - 7.6
    Maatschappijleer: 7.7 - 7.3
    Handel&Verkoop: 6.8 - 6.7

    Wooops, een beetje bagger x]

    ik ben ook achteruit gegaaan, maar dat komt omdat we toen maar van ieder vak een proefwerk hadden of een so waar ik dan een beetje hoger voor had gehaald..
    ik vind de jouwe goed(;


    Me so good.

    Ik krijg mijn tweede rapport deze week. Maar ik vind jou rapport helemaal niet zo slecht, je hebt veel goede cijfers. Het is jammer van die onvoldoendes, maar die zijn ook niet dramatisch, en je kunt niet overal goed in zijn. Ik hoop voor je dat het allemaal goedkomt met die gesprekken enzo. (:


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    StandardYou schreef:
    (...)

    Maar, wat doe je dan als niveau?? (gwn nieuwsgierig)

    Atheneum


    Me so good.

    Square schreef:
    Ik krijg mijn tweede rapport deze week. Maar ik vind jou rapport helemaal niet zo slecht, je hebt veel goede cijfers. Het is jammer van die onvoldoendes, maar die zijn ook niet dramatisch, en je kunt niet overal goed in zijn. Ik hoop voor je dat het allemaal goedkomt met die gesprekken enzo. (:

    Met die gesprekken dat gaat wel goed komen, mijn ouders vinden dat het grotendeels ook aan de leraren ligt (;
    En dan vooral aan mijn mentor^^


    Me so good.

    Mijn rapport is best wel slecht...
    Mijn hoogste cijfer is een 7.9 voor gym en daarna komt een 6.3 voor Latijn. Mijn laagste cijfer is een 5.2 voor Grieks.

    Volgens mij moet je met die cijfers gewoon overgaan! Je hebt toch compensatie punten? Of geld dat niet bij jou op school?
    En je bent echt niet dom, want je staat afgerond overal hoger dan een zeven voor. Behalve voor drie vakken, maar als je daar (nog) harder voor gaat werken komt het echt wel goed!

    Gewoon je niet teveel druk maken!

    Wij hebben geen toetsen. Wij krijgen gewoon een advies of je door mag gaan of blijft zitten.


    Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.

    Bedoelt ze met selectief werken niet gewoon dat je voor de vakken waar je goed in bent, wel leert en de vakken waar je slecht in bent, niet leert. Dat je een keuze maakt tussen welke vakken je leert?
    Ik had dat namelijk ook. Maar wij hadden profielkeuzes. En de vakken die ik koos, daar ging ik goed voor leren (en voor de verplichtte). En degene die ik niet koos, daar ging ik slecht voor leren (hoewel ik er nog wel een krappe voldoende voor haalde x'D).

    Wij hadden alleen maar tussenrapporten en die krijgen wij niet mee naar huis. Alleen als je op zitten blijven staat dan krijg je die mee. En die kreeg ik niet, dus het zit goed:Y)


    To live would be an awfully big adventure

    Infinitum schreef:
    Bedoelt ze met selectief werken niet gewoon dat je voor de vakken waar je goed in bent, wel leert en de vakken waar je slecht in bent, niet leert. Dat je een keuze maakt tussen welke vakken je leert?
    Ik had dat namelijk ook. Maar wij hadden profielkeuzes. En de vakken die ik koos, daar ging ik goed voor leren (en voor de verplichtte). En degene die ik niet koos, daar ging ik slecht voor leren (hoewel ik er nog wel een krappe voldoende voor haalde x'D).

    Wij hadden alleen maar tussenrapporten en die krijgen wij niet mee naar huis. Alleen als je op zitten blijven staat dan krijg je die mee. En die kreeg ik niet, dus het zit goed:Y)

    Maar dat is het 'm juist, ik leer voor de vakken die ik niet leuk vind juist meer, zodat ik er voldoendes voor haal, wat niet lukt.
    Dus die opneming van mijn mentor slaat nergens op, want het klopt niet:Y)


    Me so good.

    Ik kreeg het ook vandaag, 81,1%:Y)


    all I want is the taste that your lips allow

    uh aan de belgen:
    is 100% > 10
    en 10% > 1?


    it's so empty living behind these castle walls