• Voor Volkskrantredacteur Pay-Uun Hiu viel de beslissing van het ene op het andere moment toen ze in 2004 op reis was in Indonesië. Op een markt was ze getuige van het bruut slachten van een kip. Ze was zo gechoqueerd dat ze niet merkte dat er op hetzelfde moment een enorme schok voelbaar was. Het bleek de tsunami te zijn geweest, die in de binnenlanden alleen als aardbeving voelbaar was. Na dat moment vielen dingen voor haar op z’n plaats. ‘Het idee speelde al langer door m’n hoofd, maar na die gebeurtenis besloot ik dat ik nooit meer een hap vlees zou eten. Ik wilde dat er geen enkel leven meer werd genomen voor mij. Het was mijn keuze; ik zou ook nooit meer vlees eten om een ander een plezier te doen’, vertelt de journalist.


    Ligt dit aan mij, of is dit wel erg zweverig.....?


    Ligt and Darkness are both very different..

    xD nogal


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Phone schreef:
    Tja, ik vind het knap als mensen vegetariër zijn. En sommige culturen zijn hebben zulke gewoontes die wij niet snappen, maarja.



    Hier waren/zijn ze ook van plan om van die massa-flats op te zetten ;)

    Echt onze cultuur :')


    Ligt and Darkness are both very different..

    Ik vind het niet echt zweverig of zo. Ik denk dat ik ook vegetariër zou worden als ik zoiets zou zien...


    I'm not smug, ma'am, it's just the unfortunate shape of my face.

    Sorenos schreef:
    (...)

    het hoort bij het cultuur daar :P het wordt daar vers geslacht voor iemand die het wil kopen.

    ben blij dat ik niet in indonesie woon(krul)


    "I didn’t trip, I was just testing the gravity, and it still works"

    ZeroGravity schreef:
    Ik vind het niet echt zweverig of zo. Ik denk dat ik ook vegetariër zou worden als ik zoiets zou zien...


    het gaat er over dat het direct samen valt met een tsunami -_-


    Ligt and Darkness are both very different..

    Sorenos schreef:
    (...)

    het gaat er over dat het direct samen valt met een tsunami -_-


    Nee omdat de schok dat ze dat zag erger was dan die van de tsunami ;P


    Mja, nou krijg ik zin in kip maar we eten pizza waar ik zow geen zin in heb -.-


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Incognito schreef:
    (...)

    Nee omdat de schok dat ze dat zag erger was dan die van de tsunami ;P


    Mja, nou krijg ik zin in kip maar we eten pizza waar ik zow geen zin in heb -.-


    off-topic: geef mij de pizza dan maar :Y)


    Ja maar ik vind het zo zweverig zoals alles samenkomt gahahaha :')


    Ligt and Darkness are both very different..

    Ja, dat ze die tsunami niet voelde lijkt me erg sterk. :/


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Iemand die ik ken zegt 'half vegetariër' te zijn :'D Like, come on! :'D Je bent 't, of je bent 't niet.


    "I shut my eyes in order to see.'

    getverdemme ik hou zoiezo al niet van vlees en ik kan er al helemaal niet tegen als er een dier voor mn neus geslacht wordt....>.< geef mij maar sla :Y)


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Nazgul schreef:
    Iemand die ik ken zegt 'half vegetariër' te zijn :'D Like, come on! :'D Je bent 't, of je bent 't niet.


    je kan half vega zijn hoor, dat je een paar dagen vlees eet, en een paar dagen niet. Dat is volgens mij als je vooral van vlees houdt, maar toch graag zou willen minderen.


    Ligt and Darkness are both very different..

    Sorenos schreef:
    (...)

    je kan half vega zijn hoor, dat je een paar dagen vlees eet, en een paar dagen niet. Dat is volgens mij als je vooral van vlees houdt, maar toch graag zou willen minderen.

    Of zoals ik geen vis eet maar wel vlees,of andersom natuurlijk.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    StJimmy schreef:
    (...)
    Of zoals ik geen vis eet maar wel vlees,of andersom natuurlijk.

    wat is het verschil? xD vissen worden nog zieliger doodgemaakt dan varkens, kippen en koeien...of weet ik veel wat mensen allemaal vreten.


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    StillBored schreef:
    (...)
    wat is het verschil? xD vissen worden nog zieliger doodgemaakt dan varkens, kippen en koeien...of weet ik veel wat mensen allemaal vreten.


    Ik zie het eerder andersom :P


    Ligt and Darkness are both very different..

    Sorenos schreef:
    (...)

    je kan half vega zijn hoor, dat je een paar dagen vlees eet, en een paar dagen niet. Dat is volgens mij als je vooral van vlees houdt, maar toch graag zou willen minderen.

    Ik vind dat je 't of wel bent, of niet. Geen half vega :'D Ik vind 't onzin.


    "I shut my eyes in order to see.'