• Voor Volkskrantredacteur Pay-Uun Hiu viel de beslissing van het ene op het andere moment toen ze in 2004 op reis was in Indonesië. Op een markt was ze getuige van het bruut slachten van een kip. Ze was zo gechoqueerd dat ze niet merkte dat er op hetzelfde moment een enorme schok voelbaar was. Het bleek de tsunami te zijn geweest, die in de binnenlanden alleen als aardbeving voelbaar was. Na dat moment vielen dingen voor haar op z’n plaats. ‘Het idee speelde al langer door m’n hoofd, maar na die gebeurtenis besloot ik dat ik nooit meer een hap vlees zou eten. Ik wilde dat er geen enkel leven meer werd genomen voor mij. Het was mijn keuze; ik zou ook nooit meer vlees eten om een ander een plezier te doen’, vertelt de journalist.


    Ligt dit aan mij, of is dit wel erg zweverig.....?


    Ligt and Darkness are both very different..

    Sorenos schreef:
    (...)

    Ik zie het eerder andersom :P

    Na,vissen stikken varkens geelectruteerd of vergast(als ik het goed heb). Ik word liever geelecrtruteerd of vergast dan dat ik stik.

    [ bericht aangepast op 19 feb 2011 - 16:08 ]


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Sorenos schreef:
    (...)

    Ik zie het eerder andersom :P

    het is allebei zielig :( maaaaar ik denk ook dat je de stoffen nodig hebt die in vlees zitten. en toch denk ik erover om vegatiër te worden :P


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    StJimmy schreef:
    (...)
    Na,vissen stikken varkens gerecruteerd of vergast(als ik het goed heb). Ik word liever gerecruteerd of vergast dan dat ik stik.


    en dan de kippen die opgezogen worden door een monster en daarna lomp in bakken geduwd worden. En dan lomp in de kasten worden geschoven


    Ligt and Darkness are both very different..