• Altijd als dit onderwerp aangewakkerd wordt tussen mij en een aantal vriendinnen komt er altijd een felle discussie tussen de mensen die voor zijn en de mensen die tegen zijn.
    Ik ben benieuwd hoe Quizlet omgaat met de vraag: ''Zijn jullie voor of tegen abortus? En waarom?''

    Ikzelf ben in principe tegen, maar als je 15/16 bent en je hebt gebatst en je raakt (per ongeluk) zwanger, vind ik dat je best abortus kunt plegen.


    *insert philosophical cringe expression here*

    Voor de mensen die dat echt willen....
    Maar ik zou dat nooit doen. Stel dat ik op 16-jarige leeftijd beval, dan nog houd ik het kind.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Eh, ik vind sowieso dat abortie mag kunnen omdat je anders misschien wel een ongewild, verwaarloosd kind op de wereld brengt. Dat willen jullie toch juist ook voorkomen? Als abortie afgeschaft zou worden zal het percentage van verwaarloosde kinderen enorm omhoog gaan.


    your eyes are like stars in the night.

    Ik vind dat je abortus moet kunnen laten plegen, als je inderdaad nog jong bent en je raakt per ongeluk zwanger. Of je bent verkracht en daar zwanger van geraakt. Maar dan alleen als het een weloverwogen besluit is.
    Voorkomen is beter dan genezen.


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    Ik ben zwaar tegen abortus. Enkel in geval van verkrachting kan ik het begrijpen, voor de rest ben je er ten alle tijden zelf bij om het te voorkomen. Het is moord, hoe je het ook draait of keert.


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.