• Eigenlijk vind ik het best wel grappig dat veel vegetariërs, bewust of onbewust, zelf tegen hun standpunten in gaan.
    - In marshmellows zit iets van koeien ofzo
    - Voor eieren worden ook dieren vermoord, en die kippen -ja zelfs 'scharrel' kippen- hebben een slecht leven
    - En voor melk worden vaak ook kalfjes vermoord

    EDIT; Een veganist eet dus geen eieren en drinkt geen melk, ik heb het dus vanzelfsprekend NIET over veganisten maar over VEGETARIËRS. Leer even begrijpend lezen voordat je zegt dat ik mezelf tegenspreek wil je :'D

    [ bericht aangepast op 9 maart 2011 - 21:15 ]


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    HAMMERTIME schreef:
    (...)
    Ik weet het niet precies, maar;
    Koe is voor de kalfjes, net als moedermelk voor de baby. Dus moet de koe eerst een kalfje krijgen. En als ze niet weten wat ze met dat beest moeten doen, wordt hij maar afgeslacht.


    De koe wordt inderdaad zwanger gemaakt omdat zo de melkproductie op gang komt. Het kalf(als het een stier is) is onbruikebaar en vaak steken ze het kalfje in een veel te kleine doos zodat hij geen bewegingsruimte heeft, zo blijven zijn spieren wit en heb je lekker wit kalfsvlees voor je
    Na een korte tijd wordt het afgeslacht

    [ bericht aangepast op 9 maart 2011 - 21:23 ]


    I can no longer keep my head up, above me it's empty. There are no kings watching over me

    SoulEater schreef:
    (...)

    Agree.

    Mijn vriendin ging me vertellen hoe zielig die kippen in hokjes zijn en dat er restvlees in brood zit en weet ik veel wat.
    Ik dacht; So what? Eet 't gewoon op :')

    Zij kan nooit genieten van een broodje van de Subaway <3


    Ehmm, in brood zit geen vlees. xd


    ONLY SEVEN LEFT <3

    Ik ben vegetariër.
    Lust geen eens marshmallows (of winegums etc.), ik eet vrijwel nooit ei(en anders allen vrije uitloop, ofzo, die gene die wel echt goed is). En die kalfjes gaan niet dood hoor, die worden goed verzorgd, omdat zij later de melkproductie moeten verzorgen ;) (Stiertjes worden overigens wel afgemaakt, maar dat heeft natuurlijk niets met die melk te maken).
    So, ik geloof ook niet dat ik altijd helemaal goed bezig ben, (daarom ben ik vegetariër en geen veganist), maar over het algemeen eet/gebruik ik vrij weinig waar dieren echt voor dood gaan...

    Edit: bedacht me net, natuurlijk blijven niet al die kalfjes leven, maar dat is ook voor dat kalfsvlees ofzo, wat ik dan dus toch niet eet.

    [ bericht aangepast op 9 maart 2011 - 21:23 ]


    Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed.

    xBrownie schreef:
    (...)

    Ehmm, in brood zit geen vlees. xd


    Dat weet ik ook wel, maar daar kwam zij mee aankakken :'D
    'Je weet toch al die E-nummers bij ingrediënten bij brood? Ik ging het opzoeken en het is allemaal restvlees blablabla'


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    HAMMERTIME schreef:
    (...)
    Zie edit.

    volgens mij snap jij niet het verschil tussen vegetariër en veganist?


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    SoulEater schreef:
    (...)

    Dat weet ik ook wel, maar daar kwam zij mee aankakken :'D
    'Je weet toch al die E-nummers bij ingrediënten bij brood? Ik ging het opzoeken en het is allemaal restvlees blablabla'


    Haha, nou zeg maar tegen dr dat dat niet klopt (:


    ONLY SEVEN LEFT <3

    Nevada schreef:
    (...)
    volgens mij snap jij niet het verschil tussen vegetariër en veganist?

    Dat snap ik heel goed schat.


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    HAMMERTIME schreef:
    (...)
    Dat snap ik heel goed schat.

    Ja maar lieverd, waarom zit je te zeiken dat vegetariërs zich tegenspreken als ze niet eens stáan voor die punten? :'D


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Nevada schreef:
    (...)
    Ja maar lieverd, waarom zit je te zeiken dat vegetariërs zich tegenspreken als ze niet eens stáan voor die punten? :'D

    Lezen, meid. Dan mag jij pas 'zeiken' over mijn standpunt ;)
    Vegetariërs spreken zichzelf tegen omdat ze zeggen dat ze geen vlees eten want dan worden er dieren vermoord, maar dat is nutteloos/onzin/hypocriet omdat er bij zóveel andere alledaagse dingen óók dieren worden vermoord.

    [ bericht aangepast op 9 maart 2011 - 21:29 ]


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    HAMMERTIME schreef:
    (...)
    Lezen, meid. Dan mag jij pas 'zeiken' over mijn standpunt ;)
    Vegetariërs spreken zichzelf tegen omdat ze zeggen dat ze geen vlees eten want dan worden er dieren vermoord, maar dat is nutteloos/onzin/hypocriet omdat er bij zóveel andere alledaagse dingen óók dieren worden vermoord.

    Ik lees hoor, schat ^^
    Ik zeik niet, ik spreek je tegen omdat je fout zit. Simple as what. En bij mij zijn vegetariërs nog steeds mensen die geen vlees eten. En niet alle dierlijke producten laten staan (:


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Nevada schreef:
    (...)
    Ik lees hoor, schat ^^
    Ik zeik niet, ik spreek je tegen omdat je fout zit. Simple as what. En bij mij zijn vegetariërs nog steeds mensen die geen vlees eten. En niet alle dierlijke producten laten staan (:

    Oh god en ik maar denken dat ík traag van begrip ben.
    Wat jij nu zegt is dus PRECIES mijn standpunt, en dat dat hypocriet is.

    [ bericht aangepast op 9 maart 2011 - 21:33 ]


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    HAMMERTIME schreef:
    (...)
    Oh god en ik maar denken dat ík traag van begrip ben.
    Wat jij nu zegt is dus PRECIES mijn standpunt, en dat dat hypocriet is.

    Dus je wilt zeggen dat ik traag ben van begrip? :') Sorry, I'm not.
    Jij vind dat vegetariërs zich tegenspreken omdat ze dat wel eten :') Maar zij eten alleen geen vlees. Snap je? En veganisten laten alles waar dier in zit staan. Heel simple, niet zo moeilijk te begrijpen hoor :'D


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Nevada schreef:
    (...)
    Dus je wilt zeggen dat ik traag ben van begrip? :') Sorry, I'm not.
    Jij vind dat vegetariërs zich tegenspreken omdat ze dat wel eten :') Maar zij eten alleen geen vlees. Snap je? En veganisten laten alles waar dier in zit staan. Heel simple, niet zo moeilijk te begrijpen hoor :'D


    Ik denk dat ze bedoelt dat mensen vegetariër zijn omdat voor vlees dieren worden vermoord, en voor die dingen dus blijkbaar ook. Dat ze daarin zichzelf tegenspreken omdat ze die wel eten. zoiets.


    ONLY SEVEN LEFT <3

    Nevada schreef:
    (...)
    Dus je wilt zeggen dat ik traag ben van begrip? :') Sorry, I'm not.
    Jij vind dat vegetariërs zich tegenspreken omdat ze dat wel eten :') Maar zij eten alleen geen vlees. Snap je? En veganisten laten alles waar dier in zit staan. Heel simple, niet zo moeilijk te begrijpen hoor :'D

    Believe me, you are.
    Mijn standpunt is, voor de laatste keer:
    Het is HYPOCRIET dat een VEGETARIER zegt dat hij/zij geen VLEES eet, omdat diegene niet wilt dat er DIEREN vermoord worden. Terwijl ze in het alledaagse leven WEL dingen eten en gebruiken waarvoor dieren vermoord worden.


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    xBrownie schreef:
    (...)

    Ik denk dat ze bedoelt dat mensen vegetariër zijn omdat voor vlees dieren worden vermoord, en voor die dingen dus blijkbaar ook. Dat ze daarin zichzelf tegenspreken omdat ze die wel eten. zoiets.

    Precies.


    Everything means nothing, if I ain't got you.