• Eigenlijk vind ik het best wel grappig dat veel vegetariërs, bewust of onbewust, zelf tegen hun standpunten in gaan.
    - In marshmellows zit iets van koeien ofzo
    - Voor eieren worden ook dieren vermoord, en die kippen -ja zelfs 'scharrel' kippen- hebben een slecht leven
    - En voor melk worden vaak ook kalfjes vermoord

    EDIT; Een veganist eet dus geen eieren en drinkt geen melk, ik heb het dus vanzelfsprekend NIET over veganisten maar over VEGETARIËRS. Leer even begrijpend lezen voordat je zegt dat ik mezelf tegenspreek wil je :'D

    [ bericht aangepast op 9 maart 2011 - 21:15 ]


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    Laat maar. (:

    [ bericht aangepast op 9 maart 2011 - 22:17 ]


    Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed.

    Ik snap het hele vegetariër gedoe sowieso niet, eten zij dat beest dat gedood is niet, dan doet een ander dat wel. Een slachterij gaat er echt niet naar kijken hoeveel mensen dat het vlees niet eten. Die dat hun dieren kweken om te slachten blijven ze kweken en gaan er niet minder kweken omdat sommige mensen dat niet eten, want anders hebben ze verlies.
    Dus eigenlijk, al ben je vegetariër, dat beest dat op hun bord hoort te liggen, maar er niet ligt, is nog steeds vermoord. God.


    "You move me, Kurt." ~ Blaine Anderson

    Rooftops schreef:
    Ik snap het hele vegetariër gedoe sowieso niet, eten zij dat beest dat gedood is niet, dan doet een ander dat wel. Een slachterij gaat er echt niet naar kijken hoeveel mensen dat het vlees niet eten. Die dat hun dieren kweken om te slachten blijven ze kweken en gaan er niet minder kweken omdat sommige mensen dat niet eten, want anders hebben ze verlies.
    Dus eigenlijk, al ben je vegetariër, dat beest dat op hun bord hoort te liggen, maar er niet ligt, is nog steeds vermoord. God.


    Betere wereld begint bij jezelf. Daar geloof ik in. (: Dus daarom...


    Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed.

    Echo schreef:
    (...)

    Betere wereld begint bij jezelf. Daar geloof ik in. (: Dus daarom...


    Ja oké, daar geloof ik ook in, maar ik geloof ook sterk dat sommige dieren er nou eenmaal zijn zodat wíj in leven kunnen blijven. Want al bij al, dingen die in vlees zitten hebben we nodig, en oké, je kan die extra bijnemen door pillen te nemen, maar wees nu eerlijk? Pillen of vlees, wat is gezonder voor de mens?


    "You move me, Kurt." ~ Blaine Anderson

    Rooftops schreef:
    Ik snap het hele vegetariër gedoe sowieso niet, eten zij dat beest dat gedood is niet, dan doet een ander dat wel. Een slachterij gaat er echt niet naar kijken hoeveel mensen dat het vlees niet eten. Die dat hun dieren kweken om te slachten blijven ze kweken en gaan er niet minder kweken omdat sommige mensen dat niet eten, want anders hebben ze verlies.
    Dus eigenlijk, al ben je vegetariër, dat beest dat op hun bord hoort te liggen, maar er niet ligt, is nog steeds vermoord. God.


    Sommige mensen kúnnen het gewoon niet eten. Het idee dat het dier geslacht is, schuldgevoel, die dingen. En er zijn ook mensen die een andere reden hebben. (:


    ONLY SEVEN LEFT <3

    xBrownie schreef:
    (...)

    Sommige mensen kúnnen het gewoon niet eten. Het idee dat het dier geslacht is, schuldgevoel, die dingen. En er zijn ook mensen die een andere reden hebben. (:


    Oké, dat is waar. Ik eet het wel, maar heel weinig, maar dat is omdat ik het niet echt lust. 8D


    "You move me, Kurt." ~ Blaine Anderson

    Rooftops schreef:
    (...)

    Oké, dat is waar. Ik eet het wel, maar heel weinig, maar dat is omdat ik het niet echt lust. 8D


    Haha, ik ook. Ik vind het ook echt niet lekker xd. Maar ik eet helemaal geen vlees.


    ONLY SEVEN LEFT <3

    Ik ben al meer dan 3 jaar vegatariere maar ik eet wel eieren en ik weet zeker dat die dieren leven want ze komen of van mijn tante of van iemand uit de straat. En ik eet misschien 1 keer per jaar marsmellows. En ook melk drink ik niet veel maar melk is heel goed voor je.


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Ik heb altijd zoiets van

    - Natuurlijk standpunt: In de natuur eet een leeuw ook een zebra op. Mensen zijn nou eenmaal omnivoor en eten ook vlees, dat zit in hun natuur.

    - Praktisch standpunt: die dieren zijn toch al dood, als je ze dan niet op eet is het alleen maar lulliger (krul)

    [ bericht aangepast op 9 maart 2011 - 22:45 ]


    ars moriendi

    Rooftops schreef:
    (...)

    Ja oké, daar geloof ik ook in, maar ik geloof ook sterk dat sommige dieren er nou eenmaal zijn zodat wíj in leven kunnen blijven. Want al bij al, dingen die in vlees zitten hebben we nodig, en oké, je kan die extra bijnemen door pillen te nemen, maar wees nu eerlijk? Pillen of vlees, wat is gezonder voor de mens?


    Ik begrijp je punt.
    Ik eet zelf geen vlees(neem geen pillen), en ben over het algemeen erg gezond. Maar dat geld natuurlijk niet voor iedereen
    Maar vlees is gezond, en ook ongezond op zijn eigen manier, zoals alles eigenlijk. ^^
    Ik geloof dat er nu te veel koeien, varkens, kippen etc. zijn, en dat er dus sowieso dood moeten gaan. Maar om de balans (die er nu ook is, maar volgens mijn zienswijze niet op de juiste manier) terug goed te krijgen, moeten er eerst meer mensen, minder vlees eten. Dus ik begin bij mezelf, en zeur niet over anderen die dat niet doen.


    Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed.

    xBrownie schreef:
    (...)

    Haha, ik ook. Ik vind het ook echt niet lekker xd. Maar ik eet helemaal geen vlees.


    Ik wel, want er is wel vlees dat ik héél erg lekker vind, en ik vind het oprecht erg voor die dieren dat er voor sterven, maar ik heb dan weer zoiets van, het sterft sowieso. Maar oké.


    "You move me, Kurt." ~ Blaine Anderson

    Echo schreef:
    (...)

    Ik begrijp je punt.
    Ik eet zelf geen vlees(neem geen pillen), en ben over het algemeen erg gezond. Maar dat geld natuurlijk niet voor iedereen
    Maar vlees is gezond, en ook ongezond op zijn eigen manier, zoals alles eigenlijk. ^^
    Ik geloof dat er nu te veel koeien, varkens, kippen etc. zijn, en dat er dus sowieso dood moeten gaan. Maar om de balans (die er nu ook is, maar volgens mijn zienswijze niet op de juiste manier) terug goed te krijgen, moeten er eerst meer mensen, minder vlees eten. Dus ik begin bij mezelf, en zeur niet over anderen die dat niet doen.


    En ik begrijp jullie punt dan weer. Maar ik kan niet zonder want dan ben ik helemaal een wrak. 8D


    "You move me, Kurt." ~ Blaine Anderson

    Sleutelbloem schreef:
    Ik ben al meer dan 3 jaar vegatariere maar ik eet wel eieren en ik weet zeker dat die dieren leven want ze komen of van mijn tante of van iemand uit de straat. En ik eet misschien 1 keer per jaar marsmellows. En ook melk drink ik niet veel maar melk is heel goed voor je.

    Vlees ook.


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    Rooftops schreef:
    Ik snap het hele vegetariër gedoe sowieso niet, eten zij dat beest dat gedood is niet, dan doet een ander dat wel. Een slachterij gaat er echt niet naar kijken hoeveel mensen dat het vlees niet eten. Die dat hun dieren kweken om te slachten blijven ze kweken en gaan er niet minder kweken omdat sommige mensen dat niet eten, want anders hebben ze verlies.
    Dus eigenlijk, al ben je vegetariër, dat beest dat op hun bord hoort te liggen, maar er niet ligt, is nog steeds vermoord. God.

    Dat is niet helemaal waar.
    Als de vraag minder wordt, is het voor een bedrijf economisch gezien logisch dat het aanbod ook vermindert. En dat er dus minder koeien geslacht worden.


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    Nevada schreef:
    (...)
    Kijk zelf wat je doet. Jij noemt mij laag, terwijl je het zélf gewoon bent :') en je bent dom, omdat je niet inziet dat je problemen zoekt waar ze niet zijn, en je bent laf omdat je uit de discussie stapt omdat je verliest van me. En dan maar onder het motto van 'Nee schat, ik ga uit deze discussie omdat hij nergens naartoe gaat, klaar' Dat klopt niet, want hij gaat wel een kant op, en dat is dat ik gelijk heb :)

    HAHAHAH een grote bek hebben en me blokkeren?
    Mega double epic fail, houdoe.

    - Verder ben ik niet kinderachtig hoor.

    [ bericht aangepast op 9 maart 2011 - 22:43 ]


    Everything means nothing, if I ain't got you.