• ik heb een test gedaan om te testen of ik HSP ben (Highly Sensitive Person, oftewel, hooggevoelig)

    wat is HSP?
    Een HSP is meer dan gemiddeld gevoelig voor indrukken en prikkels en merkt meer signalen en details op. Alle indrukken worden uitgebreider en intensiever gefilterd dan bij de gemiddelde mens. Wat anderen normaal vinden zoals mensenmassa’s of harde muziek, kan voor HSP’s al snel te veel zijn; zij raken dan overprikkeld door letterlijk een teveel aan (sterke) prikkels.


    doe de test en ontdek of jij HSP bent: (:
    klik voor test

    en ik kwam hierop uit:
    Je hebt 16 punten

    Je bent heel waarschijnlijk hoogsensitief (HSP-er). Je bent gevoeliger voor nuance verschillen dan de meeste andere mensen. Het kan nut hebben om een boek te lezen over hoogsensitiviteit of kennis te maken met andere HSP-ers. Het kan zijn dat je heel veel herkent en daardoor iets bewuster wordt van deze eigenschap van je.


    Dreams are like water, they are beautiful, sad, quiet, wild, changeable, unpredictable ...

    Lol, je kan beter naar een dokter gaan dan een internet test doen :3


    SLOAN.

    Nou ik denk niet dat je door 20 simpele vragen kan weten of je HSP hebt.
    Daarvoor kan je beter naar de dokter gaan.


    Het leven is te kort om je bezig te houden met dingen die je ongelukkig maken.

    18

    Sorry, maar daar geloof ik niets van.


    You've got to realize: you're the Devil as much as you're God.

    Je hebt 18 punten

    Je bent heel waarschijnlijk hoogsensitief (HSP-er). Je bent gevoeliger voor nuance verschillen dan de meeste andere mensen. Het kan nut hebben om een boek te lezen over hoogsensitiviteit of kennis te maken met andere HSP-ers. Het kan zijn dat je heel veel herkent en daardoor iets bewuster wordt van deze eigenschap van je.

    Lees hier meer over wat dat voor jou betekent.

    Als je meer wilt weten over HSP dan zijn hier goede boeken over te vinden.


    Het lijkt me niet echt een ziekte dat je daarmee naar de dokter gaat, je bent gewoon hooggevoelig?

    [ bericht aangepast op 9 maart 2011 - 21:51 ]


    Whosoever chooses to follow guidance, follows it for his own good; whosoever goes astray, goes astray to his own loss.

    Je hebt 18 punten

    Je bent heel waarschijnlijk hoogsensitief (HSP-er). Je bent gevoeliger voor nuance verschillen dan de meeste andere mensen. Het kan nut hebben om een boek te lezen over hoogsensitiviteit of kennis te maken met andere HSP-ers. Het kan zijn dat je heel veel herkent en daardoor iets bewuster wordt van deze eigenschap van je.


    Ja ik ben gevoelig. Dat weet ik want ik leer ermee om te gaan van een pro. Maar ik ben niet heel 'erg' ofzo. Gewoon wat gevoeliger dan anderen (:


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    11 punten. Er zijn verschillende gradaties in sensitiviteit. Je bent waarschijnlijk wel sensitief maar mogelijk niet hoogsensitief. Dat kan een groot voordeel zijn omdat je wel veel dingen aan kan voelen, maar niet de problemen hebt die de hoogsensitieven hebben.

    Haha,ik?geloof er niks van.
    Ik heb ooit een test gedaan bij een psychiater,wazige test, maar er kwam uit dat ik het helemaal niet ben. En volgens deze ben ik het licht. Dit klopt dus niet


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Ik vind dit soort testen een beetje onzin. Dan is ineens iedereen HSP. No offence, though.


    everything, in time

    Als je slechthorend bent en adhd hebt heb je dit net zo erg.


    SLOAN.

    Immortal schreef:
    Nou ik denk niet dat je door 20 simpele vragen kan weten of je HSP hebt.
    Daarvoor kan je beter naar de dokter gaan.

    haha ik heb 15 punten. ;x en ben volgens die site ook een HSP-er :'D


    Life is a beautiful struggle

    Immortal schreef:
    Nou ik denk niet dat je door 20 simpele vragen kan weten of je HSP hebt.
    Daarvoor kan je beter naar de dokter gaan.


    It's hard to hold a candle in the cold November Rain

    Ik own jullie:

    Je hebt 21 punten

    Je bent heel waarschijnlijk hoogsensitief (HSP-er). Je bent gevoeliger voor nuance verschillen dan de meeste andere mensen. Het kan nut hebben om een boek te lezen over hoogsensitiviteit of kennis te maken met andere HSP-ers. Het kan zijn dat je heel veel herkent en daardoor iets bewuster wordt van deze eigenschap van je.

    Lees hier meer over wat dat voor jou betekent.

    Als je meer wilt weten over HSP dan zijn hier goede boeken over te vinden.

    Naja, ik geloof niet in internet testjes.


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Immortal schreef:
    Nou ik denk niet dat je door 20 simpele vragen kan weten of je HSP hebt.
    Daarvoor kan je beter naar de dokter gaan.

    Psychiater.De vragen die er staan kloppen wel maar het zijn er veel te weinig,ik zat er iets van anderhalf uur om alle vragen te beantwoorden.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    16 punten.

    Maar dit klopt sowieso niet hoor. Zo'n test zegt echt níks.
    HSP is volgens mij dat alles heel hevig overkomt(maar ik weet er niet veel van). Volgens mij is het héél erg vervelend, en als je het misschien hebt, dan zouden je ouders dat waarschijnlijk wel gemerkt hebben hoor.


    Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed.

    Ik geloof er eigenlijk niet echt in, en kreeg de zelfde uitslag als Se7en xD Nja ik geloof er niet in xD


    What is youre favo scary movie?