• ik heb een test gedaan om te testen of ik HSP ben (Highly Sensitive Person, oftewel, hooggevoelig)

    wat is HSP?
    Een HSP is meer dan gemiddeld gevoelig voor indrukken en prikkels en merkt meer signalen en details op. Alle indrukken worden uitgebreider en intensiever gefilterd dan bij de gemiddelde mens. Wat anderen normaal vinden zoals mensenmassa’s of harde muziek, kan voor HSP’s al snel te veel zijn; zij raken dan overprikkeld door letterlijk een teveel aan (sterke) prikkels.


    doe de test en ontdek of jij HSP bent: (:
    klik voor test

    en ik kwam hierop uit:
    Je hebt 16 punten

    Je bent heel waarschijnlijk hoogsensitief (HSP-er). Je bent gevoeliger voor nuance verschillen dan de meeste andere mensen. Het kan nut hebben om een boek te lezen over hoogsensitiviteit of kennis te maken met andere HSP-ers. Het kan zijn dat je heel veel herkent en daardoor iets bewuster wordt van deze eigenschap van je.


    Dreams are like water, they are beautiful, sad, quiet, wild, changeable, unpredictable ...

    Ik heb het niet. Heb op 1 vraag ja geantwoord xD


    Love sheds light one the darkest of times

    12 punten:
    Er zijn verschillende gradaties in sensitiviteit. Je bent waarschijnlijk wel sensitief maar mogelijk niet hoogsensitief. Dat kan een groot voordeel zijn omdat je wel veel dingen aan kan voelen, maar niet de problemen hebt die de hoogsensitieven hebben.

    Ik geloof niet echt dat zo´n test klopt.


    Even a white rose has a black shadow.

    Je hebt 9 punten

    Er zijn verschillende gradaties in sensitiviteit. Je bent waarschijnlijk wel sensitief maar mogelijk niet hoogsensitief. Dat kan een groot voordeel zijn omdat je wel veel dingen aan kan voelen, maar niet de problemen hebt die de hoogsensitieven hebben.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Je hebt 14 punten

    Er zijn verschillende gradaties in sensitiviteit. Je bent waarschijnlijk wel sensitief maar mogelijk niet hoogsensitief. Dat kan een groot voordeel zijn omdat je wel veel dingen aan kan voelen, maar niet de problemen hebt die de hoogsensitieven hebben.

    Oké, echt bullshit volgensmij. (:


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    .Je hebt 9 punten

    Er zijn verschillende gradaties in sensitiviteit. Je bent waarschijnlijk wel sensitief maar mogelijk niet hoogsensitief. Dat kan een groot voordeel zijn omdat je wel veel dingen aan kan voelen, maar niet de problemen hebt die de hoogsensitieven hebben.


    Change The Changeable, Accept The Unchangeable, And Remove Yourself From The Unacceptable

    Je hebt 17 punten

    Oei.
    :') maar ik heb bijna overal ja geantwoord, dat vond ik best eng.


    Destroy what destroys you.

    Deze eigenschappen kloppen allemaal van mij:

    •Nemen gedetailleerder, subtieler en intenser waar
    •Zijn erg gevoelig voor prikkels van buitenaf;
    vaak voelen HSP’s zich hierdoor niet op hun gemak
    •Hebben meer moeite en meer tijd nodig om indrukken te verwerken
    •Hebben een diep en rijk innerlijk leven;
    dromen, fantaseren en overwegen veel
    •Voelen stemmingen en sferen goed aan
    •Worden meer dan gemiddeld geroerd door natuur, kunst en muziek
    •Eigen emoties en emoties van anderen worden intenser ervaren
    •Hebben moeite met planning en het verkrijgen van structuur
    •Kunnen verlegen overkomen maar zijn dat veelal niet
    •Zijn vaak plichtsgetrouw en perfectionistisch
    •Functioneren minder goed als ze geobserveerd of geëvalueerd worden
    •Zijn vaak zorgzaam en anticiperend op behoeften van anderen; µmoeite om grenzen aan te geven
    •Hebben relatief meer en sneller last van stress, spanning en fysieke klachten zoals hoofdpijn, allergieën,
    maag/darmklachten, chronische vermoeidheid etc.
    •Lopen groter risico op stemmingswisselingen,
    depressiviteit, angsten en verslavingen


    I love Cameron Bright,Nick Jonas,Joe Jonas,Kevin Jonas,

    21 punten... maar kweenie, heb die dingetjes wel, maar ben eerder een extrovert persoon. al schommelt het wel.


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Je hebt 14 punten

    Er zijn verschillende gradaties in sensitiviteit. Je bent waarschijnlijk wel sensitief maar mogelijk niet hoogsensitief. Dat kan een groot voordeel zijn omdat je wel veel dingen aan kan voelen, maar niet de problemen hebt die de hoogsensitieven hebben.


    ONLY SEVEN LEFT <3

    Met die test heb ik 22 van de 23 punten! Maar wil je serieus een antwoord hierop laat dan een test bij de dokter of psycholoog doen...

    Ik heb het serieus en ik word een beetje ziek van al die mensen die op internet een test doen en helemaal hysterisch lopen te doen dat ze het ook hebben terwijl het niet zo is... (niet aanvallend bedoeld op 1 van jullie hoor :3)

    [ bericht aangepast op 9 maart 2011 - 23:03 ]


    dream, dare, fly!

    13 punten.


    None but ourselves can free our minds.

    5 freakin' points.
    maar toch, onzin test.
    :3

    [ bericht aangepast op 9 maart 2011 - 23:37 ]


    I live for the applause, you will die for it.

    Je hebt 14 punten

    Er zijn verschillende gradaties in sensitiviteit. Je bent waarschijnlijk wel sensitief maar mogelijk niet hoogsensitief. Dat kan een groot voordeel zijn omdat je wel veel dingen aan kan voelen, maar niet de problemen hebt die de hoogsensitieven hebben.


    (Be)lieve in (you)rself

    6 punten,
    ik snap eigelijk nog steeds niet wat HSP is, komt vast omdat mijn hersens 's avonds traag werken (x


    Me so good.

    Ik heb 15 punten x]


    Smile and live.