• Mijn ouders zijn gescheiden en ik woonde tot januari bij mijn vader. Nu tijdelijk bij mijn opa en oma tot er een plek in Assen is bij Yorneo. Maar oké, dat ter zake.
    Mijn moeder hoort alimentatie te betalen, verplicht. Ze betaalt maar €150,- van de €420 wat eigenlijk moet. Dat doet ze omdat ze anders geen geld overhoudt voor drugs (wiet, XTC, sigaretten en alcohol) en dan draait ze compleet door. Ik zie mijn moeder alleen bij de rechter, waar we bijna elke maand heen moeten omdat mijn moeder telkens probeert de alimentatie te laten stoppen.
    Mijn moeder wil nu een omgangsregeling, anders betaalt ze niet meer. Ze wil mij minstens 2 keer per week zien. Ze heeft geen eigen woning of vaste woonplek, maar woont bij vrienden en wisselt daarom heel vaak van woonplaats. Ze slaapt ook vaak op straat, als ze geen slaapplaats kan vinden. Dus dat twee keer per week zal het sowieso niet worden. Ze vindt het serieus ook heel raar dat al haar kinderen uit huis zijn gehaald door Bureau Jeugdzorg. Ik heb namelijk nog een halfbroer, drie halfzusjes en vier halfbroertjes. Waarschijnlijk zijn er nog meer. Ik heb alleen contact met mijn halfbroer. Nou ja, mijn moeder trouwt met iedere man die maar wil.
    Nou, ze wil dus een omgangsregeling maar ik weet 't niet.

    Wat zouden jullie doen? Zijn hier mensen die ook een omgangsregeling hebben met een van hun ouders?En ik zoek geen medelijden :'D

    [ bericht aangepast op 13 maart 2011 - 21:05 ]


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    als jij haar niet wil zien , moet dat jou keuze zijn :/


    Read this upside down: 370HSSV 0773H

    Major schreef:
    Als ik het zo zie wil je moeder die omgangsregeling alleen omdat ze zo onder de alimentatie door kan geraken ? Als dat zo is zou ik weigeren.


    Inderdaad, ik heb hetzelfde idee. Als ze nu haar alimentatie niet eens helemaal betaald, zal ze het dan wel volhouden om jou twee keer in de week te zien? En wat wil je zelf? Wil je haar wel zien, of heb je het liever niet? deze keuze ligt echt bij jou.

    Als ik het zo hoor, en ik bekijk het oppervlakkig omdat ik er geen ervaring mee heb want mijn ouders zijn nog gewoon samen, zou ik het niet doen. Je hebt geen vastigheid, ze heeft geen huis, geen plaats waar je heen zou moeten, en om haar nu bij vrienden te moeten zien wanneer ze onder invloed is. Zou ik zeggen nee dank je. Maar het is je moeder, en jouw eigen leven. Dit is een keuze die je zelf moet maken.

    Als ik dit zo allemaal hoor, zou ik het niet doen. Ze heeft geen vaste plek dus je weet nooit waar je dan zou moeten slapen. Maar dat is wel makkelijk gezegt, want het gaat wel over je moeder.
    Mijn ouders zijn ook gescheiden. Ik ga 1 keer in de 2 weken een weekend naar mijn vader en als ik iets heb dan ga ik dat weekend niet. Ook houd ik contact via sms. Alleen soms gaat het wel een beetje mis.
    Veel succes nog!