• za 19 mrt 2011, 16:27

    IJsbeer Knut overleden BERLIJN - De ijsbeer Knut, de grote publiekstrekker van de dierentuin in Berlijn, is op 4-jarige leeftijd overleden. Dat heeft een directielid van de dierentuin, Heiner Klös, zaterdag laten weten.

    Knut dreef in het water bij het ijsberenverblijf. De doodsoorzaak is niet bekend.

    Knut werd kort na zijn geboorte in december 2006 verstoten door zijn moeder. De inmiddels overleden dierenverzorger Thomas Dörflein bracht het ijsbeertje daarom groot met de fles. Daarop kwam veel kritiek. Volgens sommige biologen zou het niet goed zijn als ijsberen door een mens worden grootgebracht. Desondanks veroverde het donzige dier de harten van miljoenen mensen wereldwijd.

    Tot zijn dood bleef Knut de nabijheid van mensen zoeken, ook nadat hij was overgebracht naar het grote ijsberenverblijf. De drie andere ijsberen, onder wie zijn moeder Tosca, beten en intimideerden Knut regelmatig. Hij kon pas eten nadat de andere drie genoeg vlees en vis naar binnen hadden gewerkt.


    Ik heb dat beestje nog als klein beertje in de dierentuin gezien ;x Het was zo'n beetje wereldnieuws toen hij geboren was.

    [ bericht aangepast op 20 maart 2011 - 12:52 ]


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Echt triestig! Ik heb het gisteren nog met iemand over hem gehad en nu mailde hij ineens dat hij dood is.
    Wij gingen in de zomervakantie naar de zoo in Berlijn en we wouden hem graag zien en we hebben hem toen niet eens gezien omdat hij binnen zat wegens gedragsstoornissen. Echt zonde! :/

    O jezus! :'(


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    Huh? Onze arme, lieve, kleine, Knut? D:
    Ik heb mijn ijsbeer-knuffel naar hem vernoemd.

    R.I.P Knut (flower)


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Verschrikkelijk!

    R.I.P. Knut


    Noem mezelf baas, want ze weten wie ik ben.

    Ik hoorde het op de radio. Ik huilde zo wat. Als klein kind was ik geobsedeerd door hem


    "Ignite, my love. Ignite."


    Courtesan zei op 19 maart 2011 - 19:15:
    Ik heb dat beestje nog als klein beertje in de dierentuin gezien ;x Het was zo'n beetje wereldnieuws toen hij geboren was.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    nooooow )':
    die.was.te.cute.om.dood.te.gaan


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    SinCity schreef:
    nooooow )':
    die.was.te.cute.om.dood.te.gaan


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    Ohhh =(


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Awh hij was zo schattig D:


    -

    neeeeeeeeeeee D': ;_;
    R.I.P Knut


    Shoganai i ne~

    Er was zelfs een liedje over hem
    Denk ik
    R.I.P. Knut(huil)


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Awww, zo zielig. Is 4 jong voor een ijsbeer? :O

    :( geen leuk nieuws


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Francesc schreef:
    O jezus! :'(


    effort never betrays you

    ow my gosh..
    ik hoor net op tv: knut zou ongelukkig en depri zijn..
    dat is zoo zielig :O
    kunnen ijsberen trouwens wel depri zijn?


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.