• za 19 mrt 2011, 16:27

    IJsbeer Knut overleden BERLIJN - De ijsbeer Knut, de grote publiekstrekker van de dierentuin in Berlijn, is op 4-jarige leeftijd overleden. Dat heeft een directielid van de dierentuin, Heiner Klös, zaterdag laten weten.

    Knut dreef in het water bij het ijsberenverblijf. De doodsoorzaak is niet bekend.

    Knut werd kort na zijn geboorte in december 2006 verstoten door zijn moeder. De inmiddels overleden dierenverzorger Thomas Dörflein bracht het ijsbeertje daarom groot met de fles. Daarop kwam veel kritiek. Volgens sommige biologen zou het niet goed zijn als ijsberen door een mens worden grootgebracht. Desondanks veroverde het donzige dier de harten van miljoenen mensen wereldwijd.

    Tot zijn dood bleef Knut de nabijheid van mensen zoeken, ook nadat hij was overgebracht naar het grote ijsberenverblijf. De drie andere ijsberen, onder wie zijn moeder Tosca, beten en intimideerden Knut regelmatig. Hij kon pas eten nadat de andere drie genoeg vlees en vis naar binnen hadden gewerkt.


    Ik heb dat beestje nog als klein beertje in de dierentuin gezien ;x Het was zo'n beetje wereldnieuws toen hij geboren was.

    [ bericht aangepast op 20 maart 2011 - 12:52 ]


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Nooooooo!
    Ik schrok toen ik de titel al las. =(


    You don't run, not when you're with us. You stand your ground and fight.

    SinCity schreef:
    ow my gosh..
    ik hoor net op tv: knut zou ongelukkig en depri zijn..
    dat is zoo zielig :O
    kunnen ijsberen trouwens wel depri zijn?

    duidelijk wel dus:S


    Shoganai i ne~

    Ja dat hoorde ik, vet zielig ):

    [ bericht aangepast op 19 maart 2011 - 19:59 ]


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    SinCity schreef:
    kunnen ijsberen trouwens wel depri zijn?

    Elk dier kan depri zijn en dat kun je nog behoorlijk goed aflezen ook :Y)


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Arm beestje.. blijkt maar weer dat mensen een wild dier niet tam moeten mogen maken.


    ars moriendi

    o my goosh!:O


    Happiness is only real when shared

    Daarom moet je dieren nooit zo groot in de spotlights en media zetten vanaf hun geboorte...


    =

    SinCity schreef:
    nooooow )':
    die.was.te.cute.om.dood.te.gaan


    It's going to be difficult, but not impossible.

    Arme Knut.


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Zielig he :(


    Life is hard and then we die

    Pardon, wie?


    It's hard to hold a candle in the cold November Rain

    PrincesSnape schreef:
    (...)


    Life is a beautiful struggle

    Hadden die biologen toch gelijk.
    Zielig maar het was wel te verwachten als je dat lees van die andere ijsberen.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Masochism schreef:
    Pardon, wie?


    o-O Knut !! de bekenste ijsbeer ooit :O zelfs ik ken et:O


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Nooo,
    die was zo schattig )';


    Me so good.