• za 19 mrt 2011, 16:27

    IJsbeer Knut overleden BERLIJN - De ijsbeer Knut, de grote publiekstrekker van de dierentuin in Berlijn, is op 4-jarige leeftijd overleden. Dat heeft een directielid van de dierentuin, Heiner Klös, zaterdag laten weten.

    Knut dreef in het water bij het ijsberenverblijf. De doodsoorzaak is niet bekend.

    Knut werd kort na zijn geboorte in december 2006 verstoten door zijn moeder. De inmiddels overleden dierenverzorger Thomas Dörflein bracht het ijsbeertje daarom groot met de fles. Daarop kwam veel kritiek. Volgens sommige biologen zou het niet goed zijn als ijsberen door een mens worden grootgebracht. Desondanks veroverde het donzige dier de harten van miljoenen mensen wereldwijd.

    Tot zijn dood bleef Knut de nabijheid van mensen zoeken, ook nadat hij was overgebracht naar het grote ijsberenverblijf. De drie andere ijsberen, onder wie zijn moeder Tosca, beten en intimideerden Knut regelmatig. Hij kon pas eten nadat de andere drie genoeg vlees en vis naar binnen hadden gewerkt.


    Ik heb dat beestje nog als klein beertje in de dierentuin gezien ;x Het was zo'n beetje wereldnieuws toen hij geboren was.

    [ bericht aangepast op 20 maart 2011 - 12:52 ]


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Courtesan schreef:
    Tot zijn dood bleef Knut dood de nabijheid van mensen zoeken, ook nadat hij was overgebracht naar het grote ijsberenverblijf.


    Alleen dit vind ik een beetje raar staan, hoort dat zo, of ben ik nou de enige die dit raar vind staan? :'X

    [ bericht aangepast op 20 maart 2011 - 2:10 ]


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    NEE. NEEEE. You've got to be kidding me. Knut? Damn, nee hè. Ik vond dat zó'n lief beertje. Mijn oma had echt alle duitse nieuwsberichten over hem verzameld en ze voor mij vertaald. Ah, dit vind ik serieus jammer.


    It's time to be happy again.

    Tragically schreef:
    (...)

    Alleen dit vind ik een beetje raar staan, hoort dat zo, of ben ik nou de enige die dit raar vind staan? :'X


    Lang leve de telegraaf 8D


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    De doodsoorzaak is niet bekend... Djeez, je hoeft niet eens een expert te zijn om te weten waardoor hij dood is gegaan.


    Today will be Girl's Day party with you~

    Ahw zielig. Ik heb de kleine knut nog gezien, hij was echt lief.


    Everything is worse without music.

    R.I.P Knut


    If you don't understand my silence, than you don't deserve my words ..<3

    SinCity schreef:
    nooooow )':
    die.was.te.cute.om.dood.te.gaan


    Life has many different chapters, one bad chapter doesn't mean the end of the book.

    OMG

    hij was echt schattig, ja echt. ik heb hem een keer gezien toen was ik 12 ofzo.

    r.i.p knut(H)

    ik denk dat die andere ijsberen er iets mee te maken hebben....

    KingJonghyun schreef:
    De doodsoorzaak is niet bekend... Djeez, je hoeft niet eens een expert te zijn om te weten waardoor hij dood is gegaan.


    Dat is waar, maar het staat zo erg als je zegt 'hij is vermoord door de andere ijsberen.'


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Ah, er gaan zo veel beesten dood in de wilde natuur, dieren die uitsterven, en dan is er zo'n ophef over een ijsbeer die toevallig heel veel in het nieuws is gekomen omdat hij door een mens is opgevoed?

    Het is heus wel sneu, maar ik vind al die aandacht sowieso een beetje overdreven :3


    Alleen maar tranen van geluk

    ben ik de enige die opmerkte

    daar kwam kwam veel kritiek op
    ?

    fail.


    wel zielig voor dat beerjte, maar ik vond Knut altijd al gehypet..


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Aahw, das jammer. Hij was nog heel jong!


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    Ik ben - volgens mij - de enige die niet wist wie Knut was.. :x
    Ik vind het wel heel erg dat ie - vermoedelijk - is overleden door de andere beren. Echt heel zielig!


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Francesc schreef:
    O jezus! :'(


    Hope goes lost but never dies.