• Beste quizletters,

    zoals velen wel weten gaat dit kabinet veel bezuinigen. Ze willen heel veel gaan bezuinigingen op cultuur. Ik zelf doe de vooropleiding dans en ben daarom tegen die bezuinigingen.
    Het Nederlands Dans Theater is een super goed dansgezelschap. Daarop wil het kabinet misschien wel 40 of zelfs 50 procent van de subsidie weg halen. Dit wil dus zeggen dat het gezelschap niet meer internationaal actief kan zijn. Ook zouden veel dansers ontslagen worden.
    Ook wil het kabinet 26% subsidie weg halen bij het Nationaal Ballet. Dit is natuurlijk wel minder als bij het NDT, maar nog steeds erg veel!

    Wil jij mij en de cultuur helpen? Klik dan op de onderstaande links en onderteken beiden petities! Als jullie dat zouden doen, zou ik jullie heel erg dankbaar zijn!
    Petitie Nationaal Ballet!

    &
    Petitie Nederlands Dans Theater!

    &
    Petitie voor de cultuur(algemeen)

    Een algemene vraag: waarom zou je op de cultuur zoveel bezuinigen, terwijl de cultuur (dus bioscopen, theaters. En noem maar op) voor het amusement zorgen? Ik snap dat er bezuinigd moet worden, maar waarom juist op het deel wat voor 'afleiding' zorgt? Wil je t leven nog saaier maken?

    Persefoneia schreef:
    Ik raak echt gestrest van al die bezuinigingen. Als ze nou eens beginnen met de loon te verlagen van top voetballers zouden we al veel meer geld hebben(cat)


    helemaal mee eens!
    En wat dacht je van het koningshuis! Die kunnen best wel wat kwijt!


    Kill them with kindness.

    Ik heb sowieso het idee dat de helft van de mensen hier niet helemaal snappen wat er onder cultuur wordt verstaan.

    Het zijn dus bioscopen, concerten, festivals, dansvoorstellingen, theaters, andere toneelstukken, pretparken etc.


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Whipple schreef:
    Een algemene vraag: waarom zou je op de cultuur zoveel bezuinigen, terwijl de cultuur (dus bioscopen, theaters. En noem maar op) voor het amusement zorgen? Ik snap dat er bezuinigd moet worden, maar waarom juist op het deel wat voor 'afleiding' zorgt? Wil je t leven nog saaier maken?

    Ze bezuinigen niet alleen op cultuur zoveel,ze bezuinigen op alles veel.Heb je dat van defensie gehoord? Daar bezuinigen volgens mij nog meer op. En gezondheidszorg en onderwijs ook heel veel,wat "belangrijker" is dan cultuur. Cultuur blijft wel bestaan,ze bezuinigen lang niet op alles van cultuur.

    Je kan opzicht wel zonder cultuur,maar zonder gezondheidszorg,onderwijs en defensie word toch moeilijker.

    [ bericht aangepast op 11 mei 2011 - 15:09 ]


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    JongEnBlond schreef:
    (...)
    Das niet waar, dat betaalt de overheid niet, en de overheid zijn degenen die namens ons allen moeten bezuinigen.

    Tsja, ik vind dit jammer voor jou, maar om eerlijk te zijn heb ik liever dat ze extra bezuinigen op dans dan op bijvoorbeeld ziekenhuizen of scholen.

    Zal ik eens wat zeggen? Het gaat op heel de cultuur-hoek. Dus ook bioscopen, muziekk(artiesten) enzo. Zeg nou zelf.. Dat vind jij toch ook niet ideaal? Eenkaartje voor de bios kost nu al gauw rond de 10 euro, het wordt alleen nog maar meer zo

    Whipple schreef:
    (...)
    Zal ik eens wat zeggen? Het gaat op heel de cultuur-hoek. Dus ook bioscopen, muziekk(artiesten) enzo. Zeg nou zelf.. Dat vind jij toch ook niet ideaal? Eenkaartje voor de bios kost nu al gauw rond de 10 euro, het wordt alleen nog maar meer zo

    Bioscopen krijgen geen subsidie, veel artiesten ook niet. Die kunnen zelf rondkomen, van het geld dat ze verdienen. Het Nationaal Ballet niet, daar moet zo veel subsidie in dat het juist niet rendabel is.
    Als we alle subsidie afschaffen, zal er meer concurrentie komen zodat wat er is beter wordt en alles wat niet uit kan en waar alleen maar geld bij moet vanzelf stopt. Cultuur houdt je toch wel, dat zit gewoon in de mens.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    StJimmy schreef:
    (...)
    Ze bezuinigen niet alleen op cultuur zoveel,ze bezuinigen op alles veel.Heb je dat van defensie gehoord? Daar bezuinigen volgens mij nog meer op. En gezondheidszorg en onderwijs ook heel veel,wat "belangrijker" is dan cultuur. Cultuur blijft wel bestaan,ze bezuinigen lang niet op alles van cultuur.

    Je kan opzicht wel zonder cultuur,maar zonder gezondheidszorg,onderwijs en defensie word toch moeilijker.
    50 procent van subsidie weghalen is echt heel veel! En weetje ik vind misschien cultuur extreem belangrijk omdat ik er 'midden in zit', maar gelooof me: jij en iedere andere inwoner van nederland gaat daar echt. Veel van voelen, zo wordt t alleen maar cultuurlozer, + er komen zo lekker veel werklozen bij, -door alle bezuinigingen hoor-

    Whipple schreef:
    (...) 50 procent van subsidie weghalen is echt heel veel! En weetje ik vind misschien cultuur extreem belangrijk omdat ik er 'midden in zit', maar gelooof me: jij en iedere andere inwoner van nederland gaat daar echt. Veel van voelen, zo wordt t alleen maar cultuurlozer, + er komen zo lekker veel werklozen bij, -door alle bezuinigingen hoor-

    Het ergste dat ik kan bedenken is dat de kaartjes van alles duurder word maar dat maakt me niet zo veel uit wand ik ga toch nooit bijna weg.
    Ik snap echt wel dat je het kut vind,het is ook niet leuk maar,geef toe, de bezuinigen op onderwijs,gezondheidszorg en defensie zijn toch wel iets erger. Daar gaan ook banen weg en is volgens mij veel gevaarlijker.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    JongEnBlond schreef:
    (...)
    Bioscopen krijgen geen subsidie, veel artiesten ook niet. Die kunnen zelf rondkomen, van het geld dat ze verdienen. Het Nationaal Ballet niet, daar moet zo veel subsidie in dat het juist niet rendabel is.
    Als we alle subsidie afschaffen, zal er meer concurrentie komen zodat wat er is beter wordt en alles wat niet uit kan en waar alleen maar geld bij moet vanzelf stopt. Cultuur houdt je toch wel, dat zit gewoon in de mens.

    Ohja? Hmm dan heb ik een vraagje aan jou: wat versta je onder cultuur? En denk je niet dat het culturele volk weg gaatnaaar het buitenland gaat? Doeidoei cultuur

    Whipple schreef:
    (...)
    Ohja? Hmm dan heb ik een vraagje aan jou: wat versta je onder cultuur? En denk je niet dat het culturele volk weg gaatnaaar het buitenland gaat? Doeidoei cultuur

    Cultuur is van alles. Hier in Friesland is het bijvoorbeeld de sporten kaatsen en fierljeppen, en deze doen het prima zonder subsidie! Maar ook muziek, theater etc vallen daar onder. Ook dans.
    De reden dat ik het niet met je eens ben, is dat ik vind dat deze culturele organisaties zichzelf ook in stand moeten houden. Ik dans zelf ook, maar mijn dansschool red het wel zonder subsidie. Mijn andere sportvereniging ook, en de muziekschool van mijn zus ook. Dat is ook cultuur, maar dat red zichzelf wel.
    Ik ga niet helpen met dingen in stand houden die veel geld kosten, terwijl het ook kan zonder dat het de regering geld kost wat ze beter kunnen gebruiken.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the