• Ik begin hier nu echt zoooooo chagrijnig van te worden onderhand. Waarom lullen zo ontzettend veel hier elkaar altijd zo gigantisch na als ? Kan dan echt bijna niemand voor zichzelf denken of in zijn eigen straatje werken of gewoon origineel zijn? Echt, sommigen hier zijn zulke kleine kinderen ... :/
    & Ik wil nog veel meer dingen zeggen ... Maar dit is waarschijnlijk alweer genoeg aanleiding om mensen op hun tenen te trappen en allerlei bullshit naar m'n kop te krijgen, dus ik laat het hier maar bij. Bleh. I'm pissed off.


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Vengenz schreef:
    (...)

    Het gaat mij niet alleen om de verhalen hoor, ik snap niet wat die indruk wekt, maar goed. :')
    & Ja, maar dat vind ik ook zwak. Dat je je laat inspireren door iemand, oké. Doe ik ook. Maar uit het dan door eigen te maken en er iets ánders mee te doen. Of uit het door je eigen mening te geven. Ook als die overeen komt met een ander. Leer je eigen woorden te kennen, je eigen stijl en smaak, en leer jezelf je sterkste punt te maken, in plaats van de zoveelste in een massaproductie van mensen met veel meer potentie die niet tot recht komen.

    Zoals je zegt, LEER je eigen dingen. En dingen leer je door het eerst domweg over te nemen. Hoe leer je bijvoorbeeld praten? Door precies hetzelfde te zeggen als je ouders doen.
    Een deel van een leerproces is nabootsing.
    En die mensen zullen zelf niet eens inzien dat ze iemand nadoen. Ze zien iets wat ze interesseert en wat ze ook willen.

    En ik vind het opzich wel grappig dat jij zegt dat je al van jong afaan wist wat je wilde toen je 12 was, want hoe aardig of getalenteerd je dan ook mag zijn, ook jij hebt een bepaalde ontwikkeling door moeten maken voordat je was wie je nu bent. En ik weet zeker dat je dat niet hebt gedaan door alles wat je doet zelf te verzinnen. Sommige dingen verzin je namelijk gewoon niet zelf.

    Progeny schreef:
    (...)

    ikkanzoeenstoryopnoemendieikopsoldvindlijken
    Ja, oké, met wat je net schreef ben ik het dan wel weer met je eens, daar heb ik dus ook niets tegen of zo, of op aan te vullen. :'D
    Behalve dat ik het idee krijg dat mensen hier soms dure woorden gebruiken, maar geen idee hebben wat het betekent. x]
    Die indruk, ik weet het niet, ik persoonlijk blijf er bij hangen omdat er in je topic steeds 'hier' staat, dat duidt toch op Quizlet? En, nogmaals, ik persoonlijk denk dan gelijk aan de verhalen omdat jij één van de eerste was met een 16+ verhaal, terwijl er nu veel meer zijn.


    Het gaat mij gewoon over het algemeen. Ook de verhalen, ook de quotes, ook het dagelijkse leven, etcetera.
    Aapje ziet, aapje doet.
    Steeds meer, mensen verliezen creativiteit en zichzelf.


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    BR0WNIE schreef:
    (...)
    Zoals je zegt, LEER je eigen dingen. En dingen leer je door het eerst domweg over te nemen. Hoe leer je bijvoorbeeld praten? Door precies hetzelfde te zeggen als je ouders doen.
    Een deel van een leerproces is nabootsing.
    En die mensen zullen zelf niet eens inzien dat ze iemand nadoen. Ze zien iets wat ze interesseert en wat ze ook willen.

    En ik vind het opzich wel grappig dat jij zegt dat je al van jong afaan wist wat je wilde toen je 12 was, want hoe aardig of getalenteerd je dan ook mag zijn, ook jij hebt een bepaalde ontwikkeling door moeten maken voordat je was wie je nu bent. En ik weet zeker dat je dat niet hebt gedaan door alles wat je doet zelf te verzinnen. Sommige dingen verzin je namelijk gewoon niet zelf.


    Je begrijpt me verkeerd. Dat deel snap ik ook wel, maar ik doel er meer op dat mensen er gewoon tegenwoordig steeds meer en makkelijker een luie gewoonte van maken om elkaar te kopiëren en dat te blijven doen. Ook dat er vervolgens door velen braaf ingestemd wordt ergens in en ergens anders weer tegen, op hetzelfde, omdat ze blindelings iets overnemen waardoor ze vergeten voor zichzelf verder te denken en te gaan.

    En ja, toen ik twaalf was wist ik dat ik niet wilde zijn zoals iedereen om me heen. Zo vreemd is dat niet hoor. :')

    [ bericht aangepast op 18 mei 2011 - 18:28 ]


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Vengenz schreef:
    (...)

    Het gaat mij gewoon over het algemeen. Ook de verhalen, ook de quotes, ook het dagelijkse leven, etcetera.
    Aapje ziet, aapje doet.
    Steeds meer, mensen verliezen creativiteit en zichzelf.


    Aapje ziet, aapje doet? Die kende ik nog niet, geniaal.
    En oh, tja, in het dagelijks leven ben ik het met je eens. Op Quizlet kan ik dit om de een of andere reden accepteren, het quoten dan, want dat doe ik zelf ook. Ik denk ook omdat ik zelf niet zoveel stories lees, hehe.

    Maar er is tegenwoordig ook al zó veel gedaan, dat het me echt moeilijk lijkt om nog origineel te zijn, ook dit gaat niet alleen over Quizlet. Er komen nu ook weer dingen terug die in de jaren '80 of zo in waren, tel je dat dan bijvoorbeeld ook als na-aperij? Gewoon pure nieuwsgierigheid hoor. :3


    everything, in time

    Vengenz schreef:
    (...)

    Je begrijpt me verkeerd. Dat deel snap ik ook wel, maar ik doel er meer op dat mensen er gewoon tegenwoordig steeds meer en makkelijker een luie gewoonte van maken om elkaar te kopiëren en dat te blijven doen. Ook dat er vervolgens door velen braaf ingestemd wordt ergens in en ergens anders weer tegen, op hetzelfde, omdat ze blindelings iets overnemen waardoor ze vergeten voor zichzelf verder te denken en te gaan.

    En ja, toen ik twaalf was wist ik dat ik niet wilde zijn zoals iedereen om me heen. Zo vreemd is dat niet hoor. :')

    Hoe weet je zo zeker dat ze niet voor zichzelf denken? Misschien doen ze dat wel en zijn veel mensen gewoon hetzelfde. En dat merk je dan hier ja, in het echte leven merk je dat niet zo snel omdat niet je hele omgeving verhalen schrijft. Soort zoekt ook soort en dat komt op een bepaalde plaats samen.
    En er zullen ook mensen zijn die iets overnemen en merken dat ze zich niet verder kunnen ontwikkelen, omdat dít is wat ze willen. Prima toch?
    En al nemen ze iets over, zolang ze er maar gelukkig van worden.
    Als je er echt last van hebt moet je die personen zelf aanspreken of er voor zorgen dat er niks overgenomen kan worden. Op deze manier lijkt het alleen maar alsof je je boven de rest uit voelt stijgen en het idee hebt dat iedereen jou nadoet.

    Progeny schreef:
    (...)

    Aapje ziet, aapje doet? Die kende ik nog niet, geniaal.
    En oh, tja, in het dagelijks leven ben ik het met je eens. Op Quizlet kan ik dit om de een of andere reden accepteren, het quoten dan, want dat doe ik zelf ook. Ik denk ook omdat ik zelf niet zoveel stories lees, hehe.

    Maar er is tegenwoordig ook al zó veel gedaan, dat het me echt moeilijk lijkt om nog origineel te zijn, ook dit gaat niet alleen over Quizlet. Er komen nu ook weer dingen terug die in de jaren '80 of zo in waren, tel je dat dan bijvoorbeeld ook als na-aperij? Gewoon pure nieuwsgierigheid hoor. :3


    Vaak wel, al ligt het eraan hoe het gedaan wordt en waarmee. En ik ben ook heus niet 100% ertegen hoor. Kopiëren op een bepaald niveau doet ieder mens wel in zijn leven en ís ook nodig om te overleven, ja. Er is echter gewoon doen en overdrijven en dat wordt helaas steeds meer gedaan. Oké, er is al veel meer gedaan, maar uitvindingen zijn eindeloos mogelijk, zolang er nog plek is om te denken. :')
    Soms door dingen te mixen inderdaad, maar nogmaals, dat kun je doen door het als inspiratie te gebruiken voor je eigen brein, of door het over te nemen en eigenlijk helemaal niet zoveel te vernieuwen.


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Ik vind het veel erger als iemand je werk nabotst. Bv. als iemand je ideeën steelt of je verhalen kopieert...
    Maar over quoten... Ik vind het zelfs leuk als iemand jouw mening quote. Makes you feel kinda important. :3
    Waar ik me wel aan stoor, is dat als een populair iemand een topic opent, dat daar veel sneller op gereageerd wordt dan op een topic van iemand die niet zo erg populair is... Dat vind ik zo hypocriet, om eerlijk te zijn.
    En ik kan er ook niet tegen als er op een topic negatief wordt gereageerd. Daarmee bedoel ik als iemand een vraag stelt en je reactie is een forse "Nee" of "Kan me niet schelen". Dat is zò gemeen! Nou ja, als je iets stoort aan die topic, dan reageer je gewoon niet, of reageer je beleefd. Er zijn wel sommigen op Q die met dat probleem zitten. Dat vind ik echt wel sfeerverpestend.
    Maar je moet er ook rekening mee houden dat sommigen hier nog jong zijn, en pubers zijn erg onvoorspelbaar. :3


    Where there is a sea there are pirates...

    BR0WNIE schreef:
    (...)
    Hoe weet je zo zeker dat ze niet voor zichzelf denken? Misschien doen ze dat wel en zijn veel mensen gewoon hetzelfde. En dat merk je dan hier ja, in het echte leven merk je dat niet zo snel omdat niet je hele omgeving verhalen schrijft. Soort zoekt ook soort en dat komt op een bepaalde plaats samen.
    En er zullen ook mensen zijn die iets overnemen en merken dat ze zich niet verder kunnen ontwikkelen, omdat dít is wat ze willen. Prima toch?
    En al nemen ze iets over, zolang ze er maar gelukkig van worden.
    Als je er echt last van hebt moet je die personen zelf aanspreken of er voor zorgen dat er niks overgenomen kan worden. Op deze manier lijkt het alleen maar alsof je je boven de rest uit voelt stijgen en het idee hebt dat iedereen jou nadoet.


    Dan heb jij echt een foute indruk van mij, jammer. :')

    [ bericht aangepast op 18 mei 2011 - 18:36 ]


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Ik ben tegen niemand, laat dat duidelijk zijn. Ik vind het alleen jammer als iemand iets kopieert, terwijl je het zelf ook kunt zeggen. Laat je eigen stem horen, want die is mooi als hij sterk is en van jezelf komt. Hetzelfde vind ik met verhalen en allerlei dingen wel. Like I said, elkaar inspireren is goed, maar het mooiste is dan wanneer je net weer je eigen ding eraan geeft en iets nieuws maakt. Nee, ik voel me niet beter als anderen, absoluut niet. Ik geef juist om mensen en daarom geef ik mijn mening. Mijn vrienden vertel ik het ook als ik iets vind, of ze dat nu leuk vinden of niet. Dus oordeel a.u.b niet over dat ik me verheven zou voelen boven een ander. :')

    [ bericht aangepast op 18 mei 2011 - 18:41 ]


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    BR0WNIE schreef:
    (...)
    Hoe weet je zo zeker dat ze niet voor zichzelf denken? Misschien doen ze dat wel en zijn veel mensen gewoon hetzelfde. En dat merk je dan hier ja, in het echte leven merk je dat niet zo snel omdat niet je hele omgeving verhalen schrijft. Soort zoekt ook soort en dat komt op een bepaalde plaats samen.
    En er zullen ook mensen zijn die iets overnemen en merken dat ze zich niet verder kunnen ontwikkelen, omdat dít is wat ze willen. Prima toch?
    En al nemen ze iets over, zolang ze er maar gelukkig van worden.
    Als je er echt last van hebt moet je die personen zelf aanspreken of er voor zorgen dat er niks overgenomen kan worden. Op deze manier lijkt het alleen maar alsof je je boven de rest uit voelt stijgen en het idee hebt dat iedereen jou nadoet.

    Ik vind dat je het echt heel juist hebt geformuleerd en ik ben het helemaal met je eens, maar ik denk niet dat Nancy zichzelf beter vindt dan de rest, ze is namelijk niet de enige die er erg in heeft.
    Ik denk dat als je meningen van anderen wil weten, dan vind je het meestal aangenamer moesten er veel verschillende meningen zijn. Maar als die meningen allemaal hetzelfde zijn, dan wordt het een beetje teleurstellend. Niet dat dat slecht is, maar het voelt zo aan. Soort zoekt inderdaad soort, en ze hebben dan ook meestal meningen die op elkaar lijken.


    Where there is a sea there are pirates...

    Sommige vinden dat blijkbaar stoer. -.-


    Some angels have no wings.

    Nou, als ik bijvoorbeeld een mening zie staan en ik denk precies hetzelfde quote ik dat ja. Anders denken ze weer dat je het nadoet of van een ander hebt. Besides waarom zou je dan een lang verhaal gaan lullen als het er al staat. Je bent ook wel ouder dan de gemiddelde leeftijd hier, ja ik erger me soms ook wel eens hier aan mensen. En tuurlijk doe ik soms net zo hard mee aan off-topic gaan dat ontken ik niet maar dat is omdat het gezellig is met mijn vrienden niet omdat ik zo kinderachtig wil doen en daarom blijf ik hier ook niet tot mijn 18e dat is de grens denk wel.

    Edit: Wat Progeny zei klopt wel sinds jij 16+ verhalen schrijft zijn er veel meer. Zelf heb ik ook een 16+ verhaal maar dat was nog voor die hele hype.

    [ bericht aangepast op 18 mei 2011 - 19:19 ]


    It's hard to hold a candle in the cold November Rain

    als je je eraan ergert moet je niet op quizlet zitten 8D


    Expect the unexpected

    Wat heb ik gedaan? -Kidding-
    Je blijft die mensen houden niks van aan trekken of niks meer posten.


    'Jesus said love one another, He didn't say love the whole world.

    BadBlood schreef:
    als je je eraan ergert moet je niet op quizlet zitten 8D


    Oh behave. Als ik van elke kleine ergenis in mijn leven weg zou rennen of anderen dat ook zouden doen, zie je nog maar heel weinig mensen hoor.:W


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.