• De stelling van vandaag luidt:
    Blinde mensen dromen zonder beelden

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ik denk niet dat iemand in staat is zoiets te beoordelen.


    everything, in time

    Ik denk het niet, want ze kunnen zich ook 'inbeelden'
    hoe de wereld eruit zou moeten zien..
    Wij slapen toch ook met onze ogen dicht?
    Dan kun je nog wel fantaseren.

    Ik denk het niet.

    Ik denk wel dat ze met beelden dromen, maar ze niet weten wat het is..

    & ligt eraan.. of iemand blind geboren is of later blind is geworden..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Nee, ik denk het niet. Dat 'dromen' doe je met je derde zintuig, het oog dat tussen je twee echte ogen in zit. Dat creëert beelden en of je nou blind bent of niet, dat doet het. Blinde mensen kunnen ook dromen en fantaseren, daarvoor hoeven ze niet te weten hoe alles eruit ziet.


    wth.

    Dat zal niemand weten.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Lol, ik denk dat alleen een blinde die vraag kan beantwoorden x'D


    ars moriendi

    Nou ben ik nog echt benieuwd ook.. als me blinde oom weer tegen kom [wat lang zal duren ben ik bang] zal ik het vragen


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Oneens. Hoe zouden wij dat nou moeten weten.
    Misschien is het onderzocht ofzo, maar ik denk niet dat een een blinde droomt zonder beelden. Misschien gebruikt hij wel lekker zijn fantasie?

    Ik denk dat ze wel beelden hebben, maar dat ze bijv. een boom compleet anders zien dan wij. Maar ik ben het dus niet met de stelling eens. Blinde mensen dromen niet zonder beelden, ze dromen met andere beelden. Denk ik. Diepgaande stelling vandaag!


    It's time to be happy again.

    Uiteraard dromen ook blinden wel, tenminste als hun andere zintuigen intact zijn. Zij dromen vooral auditief - gesprekken worden vaak genoemd -; ze dromen ook in tast, in smaak en in geur.

    That's what the internet says.
    En ik denk dat dit ook wel de waarheid is.

    Ik heb echt geen idee..


    Keep it simple.

    Is dit überhaupt wel een stelling? Lol.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Sweeney schreef:
    Is dit überhaupt wel een stelling? Lol.


    Ik vind het een leuke en interessante stelling. :Y)


    wth.

    Mayfly schreef:
    (...)

    Ik vind het een leuke en interessante stelling. :Y)

    Misschien, tja je kan wel beargumenteren waarom een blinde wel of niet in beelden droomt. Maar ik vind het toch meer iets feitelijks.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Sweeney schreef:
    (...)
    Misschien, tja je kan wel beargumenteren waarom een blinde wel of niet in beelden droomt. Maar ik vind het toch meer iets feitelijks.


    Ja, oké, da's wel waar. Maar doktertje spelen is altijd zo saai, zelf denken over hoe het is, is veel leuker. c:


    wth.