• De stelling van vandaag luidt:
    Blinde mensen dromen zonder beelden

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ambush schreef:
    Yea, het is niet echt 'n stelling, maar meer iets om over na te denken :'D

    Inderdaad; ik denk dat het er ook vanaf hangt of ze blind geboren zijn of blind geworden zijn.


    Where there is a sea there are pirates...

    Ik heb géén idee, maar ik dénk dat ze wel beelden zien, dat ze die gewoon zelf inbeelden als een voor ons heel vreemde wereld of zo. Ik bedoel, als ze een voorwerp voelen dan beelden ze zich ook in hoe dat er dan uit ziet, ja toch? Waarom zou dat niet met dromen kunnen? Maar pfuh, als ik ooit eens een blinde tegenkom, ga ik het vragen ;D


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Relapse schreef:
    Ik denk het niet, want ze kunnen zich ook 'inbeelden'
    hoe de wereld eruit zou moeten zien..
    Wij slapen toch ook met onze ogen dicht?
    Dan kun je nog wel fantaseren.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.


    It ain't broke, so don't fix it.

    Progeny schreef:
    Ik denk niet dat iemand in staat is zoiets te beoordelen.


    I´m nothing special.

    Ik kan dat niet bepalen aangezien ik niet blind ben..


    No man is just a soldier. Every soldier is a hero.

    Hmmm.... Dit is een feit en geen stelling, vind ik.


    If people are trying to bring you down, it means you're above them.

    Dat zal denk ik alleen maar iemand weten die blind is xd


    Where words fail, music speaks

    Ik zou zeggen, vraag het aan een blinde. Ik vind dat ik hier niet kan over oordelen, laat staan zeggen dat ik er mee eens of oneens ben.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Progeny schreef:
    Ik denk niet dat iemand in staat is zoiets te beoordelen.


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Ik zal het eens vragen...
    Mijn tante is sinds haar geboorte blind.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Progeny schreef:
    Ik denk niet dat iemand in staat is zoiets te beoordelen.


    To infinity and beyond •

    LetMeBe schreef:
    Het is geen stelling.
    Alleen blinden die vroeger wel konden zien dromen met beelden, de andere niet. Of dromen jullie soms ook in een zesde dimensie die je niet kent?


    Soms wel ... :Y)


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Hilfiger schreef:
    Ik denk dat ze wel beelden hebben, maar dat ze bijv. een boom compleet anders zien dan wij. Maar ik ben het dus niet met de stelling eens. Blinde mensen dromen niet zonder beelden, ze dromen met andere beelden. Denk ik. Diepgaande stelling vandaag!


    It's not because I smile, my life is perfect. It's because I appreciate what life gives to me, and what God has blesse

    Google;

    Alle mensen, jong of oud, dromen. Het is dus een feit dat ook blinde mensen dromen. Maar hoe ervaren zij dan zo'n droom? Zien zij ook beelden in hun dromen of is dit voorbehouden aan mensen die kunnen zien? Onderzoek onder blinde mensen heeft aangetoond dat mensen die hun gehele leven blind zijn geweest, dromen hebben die geluiden, spraak en gevoelens bevatten. In principe hebben zij dus dezelfde dromen als wij alleen ontbreekt het beeld hierin. Mensen die echter na hun vijfde jaar blind zijn geworden, dromen wel in beeld. Dromen kunnen dus deels gebaseerd zijn op herinneringen. Blinde mensen dromen wel vaker over gesprekken terwijl dit bij mensen die wel kunnen zien minder vaak voorkomt. Dit bewijst dus dat dromen voortkomen uit eigen ervaringen en indrukken en geen spinsel van onze hersenen zijn.