• De stelling van vandaag luidt:
    Blinde mensen dromen zonder beelden

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ik durf hier geen eens of oneens op te zeggen:Y)


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Volgens mij kan alleen een blinde een antwoord geven op deze stelling.

    [ bericht aangepast op 12 juni 2011 - 20:53 ]


    I'm hard to remember, but imbossible to forget.

    Dat hangt er van af,ik ken iemand die nog maar een half van een kwart kan zien,blijkbaar zien de mensen er een beetje als geesten uit dus volgens mij kunnen sommige blinden wel dromen met beelden


    Sometimes The One You Want Is Not The One You Need.

    Progeny schreef:
    Ik denk niet dat iemand in staat is zoiets te beoordelen.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    ik weet niet precies, want meestal droom je over de belevenissen die je die dag hebt meegemaakt of heb je tenminste overal een beeld bij wat je doet.. Ik kan moeilijk zeggen dat blinde mensen wel beelden kunnen zien.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Dat verschilt, denk ik. Dromen hoeven niet per se te gaan over een beeld dat je daadwerkelijk gezien hebt, maar je moet je iets kunnen voorstellen in je dromen. De kleuren die je ziet in dromen, vormen, etc. Dus ik denk het niet. Maar misschien dat blinden waarbij hun ogen het wel doen, nog wel kunnen zien. Die zijn dan blind omdat de impulsen ergens niet worden afgegeven, waardoor ze zich niet bewust worden van het zien. En dan zie je niets. Maar ik denk dat die ook niets zullen zien omdat de hersenen dan ook niets te weten komen over wat ze zien en je je daardoor ook niets kunt voorstellen: je hersenen weten nog altijd niet wat ze zien.


    To live would be an awfully big adventure

    Fellatio schreef:
    Ik denk het niet.

    Ik denk wel dat ze met beelden dromen, maar ze niet weten wat het is..

    & ligt eraan.. of iemand blind geboren is of later blind is geworden..


    If you can't blow them away with your brilliance, baffle them with your bullshit.

    Is dat niet meer een feit dan een mening? Ik weet niet of het waarheid is of niet, maar in beide gevallen is het gewoon een feit en geen stelling.


    Life is hard and then we die

    Progeny schreef:
    Ik denk niet dat iemand in staat is zoiets te beoordelen.


    "I didn’t trip, I was just testing the gravity, and it still works"

    Dit is toch meer een theorie dan een stelling. Ik denk trouwens dat ze wel in beelden dromen.


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Denk het niet..


    'The best way to not get your heart broken is to pretend you don't have one.' - Effy Stonem.

    Mayfly schreef:
    Nee, ik denk het niet. Dat 'dromen' doe je met je derde zintuig, het oog dat tussen je twee echte ogen in zit. Dat creëert beelden en of je nou blind bent of niet, dat doet het. Blinde mensen kunnen ook dromen en fantaseren, daarvoor hoeven ze niet te weten hoe alles eruit ziet.


    No more walks in the wood.

    Ik kan hier echt heel slecht antwoord op geven, ik weet zoiezo niet hoe een blinde leeft, als je snapt wat ik bedoel.. Ik raak in de war als ik er over nadenk.. ;$


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    ik denk dat ze wel iets kunnen zien... maar het is een heel ander beeld dan wij ons zouden kunnen voorstellen.


    blablabla.

    Ik denk het ook niet... Want ze kunnen niks zien... Dus dan hebben ze ook geen visuele herrineringen aan iets of iemand.

    Maar waarom ga je het niet aan een blind iemand vragen? xD Is toch veel handiger.. ;p


    We'll be glowing in the dark ~