• De stelling van vandaag luidt:
    Er wordt op scholen weinig gedaan aan pesterijen

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Eens, er word vaak erg weinig aan gedaan. Maar het kan verschillen per school.


    The truth is out there.

    Eens. Er wordt echt niks aan gedaan, of ze geven alleen een waarschuwing wat niet helpt ;s


    Neem risico's

    Eens, maar wat valt er aan te doen?;)


    Uiteindelijk word je toch wie je zelf bent(A)

    EENS!


    Where words fail, music speaks

    Alissaatje schreef:
    Eens, maar wat valt er aan te doen?;)
    de pester hard aanpakken


    Where words fail, music speaks

    CoconutChoco schreef:
    eens, bij mij op school zien de leraren het vaak niet eens. En als ze er wat van merken, geven ze alleen een stomme waarschuwing die nauwelijks helpt. Ze gaan er toch weer mee door..


    Turn it up! *

    Ik geloof dat het over het algemeen vrij slecht is. Maar bij ons wordt de pester keihard aangepakt. Laatst ook, had iemand iemand in elkaar geslagen, meteen geschorst. En als het iets milder is, komen ze meteen in de klas praten en als het doorgaat ook schorsing.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Eens. Als ik kijk naar de tijden op school. Iemand die ik ken werd op school gepest en daar deden ze niets aan.
    Helaas gaat het vaak na school ook door. En wat de school ook doet, dan helpt niets. Want dan heeft de school niets meer over de pesters te zeggen. Ik denk dat je nog altijd het beste (met je ouders) naar de ouders van de pesters kunt. Die hebben altijd iets over hun kinderen te zeggen. Langs de andere kant: degenen die pesten, zullen vast ook niet van die lieverds zijn thuis.


    To live would be an awfully big adventure

    Eens, alleen als er iets gebeurd onder hun ogen wordt het hard aangepakt. Maar verder wordt er vrijwel niets aangedaan. Ze verwachten dat de gepeste mensjes gewoon even leuk naar een leraar toe te stappen om hulp te krijgen maar dat gebeurd niet.


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    Nee, dat is wel waar wat je zegt. @ Infinitum. Na school gaat het door. Dus dan is het inderdaad wel het beste om naar de ouders van dat kind toe te stappen. Maar pesten zal altijd doorgaan. Dan zoeken ze wel weer een andere manier. Het is gewoon vreselijk en er kan ook bijna niets aan gedaan worden. En ook wat jij zegt Corvette, iemand stapt ook niet zomaar naar de leraar toe. Want heus niet iedereen is zo dom om iemand op het schoolplein in elkaar te trappen. Meestal gaat het veel geniepiger.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Dat verschilt per school. Je hebt scholen waar ze er heel veel tegen doen, en scholen die er minder tegen doen :Y)


    "No matter where you are in the world, the moon is never bigger than your thumb" - Dear John

    Oneens. Bij ons op school proberen ze daar echt wel iets aan te doen, voor zover er bij ons gepest wordt, maar dat is zeer moeilijk. Ook omdat het meestal wel een tijd duurt voor de leerkrachten erachter komen.


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Absoluut eens. Maar scholen kunnen er vaak ook niet zo veel aan doen, helaas.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Hooligan schreef:
    Eens, zo erg eens


    Interdum lacrimae pondera vocis habent

    Eens, want meestal wordt er goed naar de pesters geluisterd en de kinderen die gepest worden moeten met een vertrouwenspersoon gaan praten. Het pesten ligt niet aan de kinderen die gepest worden, dus laat de pesters maar naar een vertrouwenspersoon gaan. Ook vind ik dat leraren het maar laten gaan als iemand uitgescholden wordt. Ze denken vaak dat het een grapje is en dat de gepeste dat zelf ook wel voelt.
    Maar aan de andere kant vind ik niet dat de school alles moet doen om het te voorkomen. De school is niet jouw opvoeder en ook niet jouw ouder. De ouders moeten zelf ook contact zoeken met de ouders van en de gepeste moet zelf ook initiatief nemen.


    Today will be Girl's Day party with you~