• De stelling van vandaag luidt:
    Er wordt op scholen weinig gedaan aan pesterijen

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    "I shut my eyes in order to see.'

    ik vind het raar dat er op mijn school nog zoveel tijd aan besteed word,
    er is nog nooit gepest en ik denk niet dat dat ooit gaat gebeuren.

    Eens. 3 jaar geleden gebeurde dit.
    Na een half jaar gepest te zijn, ging ik eindelijk naar de prefekt.
    Hij verzekerde me dat het meisje geschorst zou worden en wat deden ze?
    Ze gaven een waarschuwing.
    Een paar weken later was het weer even erg als ervoor, dus ik weer naar de prefekt gestapt. Wéér een waarschuwing en een contract met regels waaraan dat meisje zich moest houden, maar verder niks.
    Uiteindelijk is het pas vorig jaar helemaal opgelost door een gesprek met ons beiden te hebben zodat we elkaar beter begrepen en toch op een leefbare manier met elkaar konden omgaan.


    You are the poetry Shakespeare was missing.

    ianthomas4ev schreef:
    ik vind het raar dat er op mijn school nog zoveel tijd aan besteed word,
    er is nog nooit gepest en ik denk niet dat dat ooit gaat gebeuren.


    Sorry, maar dat kan je niet zomaar zeggen dat er nooit gepest wordt. Vaak durven zowel slachtoffer als dader het niet toe te geven.
    Vraag maar eens aan 1ste-2de middelbaar in klassen of er gepest wordt. Ze zullen het allemaal in alle talen ontkennen, maar daar gebeurt dat heel vaak en wordt er vaak niks aan gedaan. Zowel door medeleerlingen als leekrachten niet. De medeleerlingen zijn bang om ook gepest te worden, dus houden hun mond en volgen de pester/gaan niet om met de gepeste én de leerkrachten merken het niet op.


    You are the poetry Shakespeare was missing.

    Hingucker schreef:
    (...)

    Sorry, maar dat kan je niet zomaar zeggen dat er nooit gepest wordt. Vaak durven zowel slachtoffer als dader het niet toe te geven.
    Vraag maar eens aan 1ste-2de middelbaar in klassen of er gepest wordt. Ze zullen het allemaal in alle talen ontkennen, maar daar gebeurt dat heel vaak en wordt er vaak niks aan gedaan. Zowel door medeleerlingen als leekrachten niet. De medeleerlingen zijn bang om ook gepest te worden, dus houden hun mond en volgen de pester/gaan niet om met de gepeste én de leerkrachten merken het niet op.

    Hmm, er zullen best gevallen zijn waar het écht pesten is, maar ik weet dat er veel meer gevallen zijn waar het 'pesten' niet meer is dan dan wat puberig geplaag. De ene kan het hebben, de andere denkt dat ze/hij wordt gepest.
    Kon je ook heel erg merken bij dat programma 'Gepest'. Ligt er vaak aan hoe sterk iemand in zijn of haar schoenen staat. En nogmaals, dit is vaak zo, maar er zijn natuurlijk ook gevallen waar het écht pesten is.


    Gradually, then suddenly..

    Mee-eens


    I want to fix that in my memory forever. Draco Malfoy, the amazing bouncing ferret... - Ron Weasley

    Eens, al hoewel het ligt ook aan de leraren, sommige zien het en doen net alsof er niets aan de hand is terwijl andere meteen ingrijpen.


    We wander for distraction, but we travel for fulfilment.

    Waar.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Eens,mijn basisschool deed niets. Deed ik 1 keer iets terug had ik het gedaan.

    @Sombres
    Dat is pesten,wat jij plagen noemt kan soms zo erg worden dat het voor een buitenstaander plagen lijkt maar voor het slachtoffer pesten is. vaak gaat het heel stiekem waardoor het voor een buitenstaander vaak minder erg lijkt dan het is.
    Maar als je elke dag uitgescholden word en geplaagd word is dat niet meer puberaal plagen maar echt pesten.

    [ bericht aangepast op 29 juni 2011 - 15:05 ]


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Meer dan ik kan zeggen eens!


    Then I defy thee, stars. Romeo Montague

    geen idee :Y)


    He says: "Live fast and die young, forget the past and move on. What's done is done."

    Zeer eens.

    ÉÉNS. Meer zeg ik er niet over - maar ik ben het er helemaal mee eens.
    Uitgezonderd op een aantal scholen, natuurlijk.


    "I believe that marriage isn't between a man and a woman; but between love and love." - Frank Ocean

    Sombres schreef:
    Hmm, er zullen best gevallen zijn waar het écht pesten is, maar ik weet dat er veel meer gevallen zijn waar het 'pesten' niet meer is dan dan wat puberig geplaag. De ene kan het hebben, de andere denkt dat ze/hij wordt gepest.
    Kon je ook heel erg merken bij dat programma 'Gepest'. Ligt er vaak aan hoe sterk iemand in zijn of haar schoenen staat. En nogmaals, dit is vaak zo, maar er zijn natuurlijk ook gevallen waar het écht pesten is.


    Dat kan zijn.
    Maar als diegene die iemand plaagt, zoals jij het bedoelt, merkt dat de ander het anders opvat, moet die ermee stoppen of zich verontschuldigen om duidelijk te maken dat het niet gemeen bedoeld is.
    In mijn geval was dat niet zo. Ze ging maar door, en iedere keer als ze een opmerking kreeg van een leerkracht ofzo, deed ze heel schijnheilig of er niks aan de hand was, waardoor ze er meestal altijd vanaf kwam.
    Maar goed, ik zie dat mens nu toch nooit meer. ^^


    You are the poetry Shakespeare was missing.

    Yoseob schreef:
    Eens, want meestal wordt er goed naar de pesters geluisterd en de kinderen die gepest worden moeten met een vertrouwenspersoon gaan praten. Het pesten ligt niet aan de kinderen die gepest worden, dus laat de pesters maar naar een vertrouwenspersoon gaan. Ook vind ik dat leraren het maar laten gaan als iemand uitgescholden wordt. Ze denken vaak dat het een grapje is en dat de gepeste dat zelf ook wel voelt.
    Maar aan de andere kant vind ik niet dat de school alles moet doen om het te voorkomen. De school is niet jouw opvoeder en ook niet jouw ouder. De ouders moeten zelf ook contact zoeken met de ouders van en de gepeste moet zelf ook initiatief nemen.


    Nouja, dat laatste denk ik niet. Volgensmij gaan gepeste kinderen liever naar een docent toe, dan naar een van hun ouders. (ik wel althans).

    Vroeger op mijn basisschool kon je echt wel duidelijk zien dat er gepest werd - volgensmij. Leraren keken toe - deden niets. Pas toen mijn ouders eráchter kwamen dat ik gepest werd, werd er wat aan gedaan! Er kwam een 1 of andere kut psycholoog in de klas en die vroeg wie er gepest werd, of er buitengesloten werd. Niemand stak in eerste instantie zijn vinger op, later alleen een van de 'populairdere' jongens. -.- Ik durfde niet.
    Maargoed, dat is 'verleden tijd' Althans, dat denken die jongens, ze denken dat ik het allang vergeten ben! Nou, ik schijt nog steeds tien kleuren in me broek als ik een van hen tegenkom..


    "I believe that marriage isn't between a man and a woman; but between love and love." - Frank Ocean

    xScaryFace schreef:
    (...)

    Nouja, dat laatste denk ik niet. Volgensmij gaan gepeste kinderen liever naar een docent toe, dan naar een van hun ouders. (ik wel althans).
    Ik zeg ook niet dat je het niet mag en dat kinderen dat liever niet willen, maar mensen moeten niet verwachten dat de school alles voor je gaat regelen. Dan moet je toch naar je ouders toe. Ze zijn jouw ouders voor een reden.


    Today will be Girl's Day party with you~