• Waarom haten jullie twilight zo? Voor zo ver ik kan zien zijn er heel weinig gelijkenissen, misschien zelfs geen. Dus, wat is nu eigenlijk de reden?
    Ik zeg nu ook niet dat alle Harry Potter fans Twilight haters zijn, begrijp me niet verkeerd.
    het viel me gewoon op dat er zó veel haters uit de HP-fan hoek komen, ik bedoel maar, je kan niet op bv. Facebook op een Harry Potter fanpagina komen of er staan foto's/post's op waarbij Twilight word beledigd. Ook hier op de HP-foto topics.

    [ bericht aangepast op 30 juni 2011 - 18:53 ]


    "we are definetely four good reasons not to have children" - Bill Kaulitz

    Omdat het allebei over een fantasiewereld gaat, alleen die van Twilight is fucked up. + Robert Pattinson speelt in een Harry Potter-film.

    & Harry Potter is gewoon beter. ;p


    None but ourselves can free our minds.

    Ik vind Harry Potter velen malen beter, maar ik vind Twilight gewoon leuk. Dat is gewoon een film die je leuk vindt, maar niet goed vindt. Ik hou van Harry Potter.


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Ik haat Twilight niet hoor. Ik vind het gewoon écht geen goeie boeken, ze zijn slecht geschreven en dan irriteert het me zo dat ze de schrijfster gaan vergelijken met JK Rowling, terwijl die eigenlijk veel beter kan schrijven. Dat is mijn mening toch. Ik heb tot nu toe alle Twilight films gezien en ik vind ze ook wel redelijk goed, maar het verhaal is echt zo ongelooflijk langdradig en het komt altijd op hetzelfde neer. Voor de rest heb ik niets tegen heel die Twilight hype, zolang ze het niet steeds met Harry Potter beginnen te vergelijken alsof hun serie veel beter is en vel meer invloed heeft op het publiek, want dat is nou toch echt wel niet zo. De meesten kijken ook alleen maar naar Twilight omdat er knappe acteurs in voorkomen en daarna gaan ze zeggen dat het zo'n geweldige films was.


    All was well.

    Ik haat het niet. Haat is zoiets stoms. Ik vind het gewoon slechte boeken en films en ben grote HP-liefhebber. Maar dat heeft niet zoveel met elkaar te maken.


    Felix

    I don't know.. Ik vind eerlijk gezegd Twilight minder geloofwaardig dan Harry Potter.. En in Twilight gaat alles zo snel en is er geen echt 'doel', als je begrijpt wat ik bedoel.
    En, nou ja, ik vind dat de actrice die Bella speelt niet echt zo heel goed kan acteren (en ja, ik heb de films gezien)
    En, nou ja.. De boeken zijn gewoon niet zo geweldig geschreven. Die van Harry Potter ook niet, dat is een feit, maar ze lezen gewoon beter en ze zijn vlotter..
    dit is mijn mening, ik bedoel dit niet om iemand te kwetsen

    [ bericht aangepast op 2 juli 2011 - 22:24 ]


    So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California

    ik haat twilight niet, maar ik vind het gewoon niet leuk x] ik heb deel 2 geprobeert te lezen maar ik kwam er gewoon niet door.. en verder vind ik het idee dat vampiers overdag rond kunnen lopen en glitteren in de zon gewoon stom =]


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Bij Harry Potter zijn zowel de boeken als de films top en bij Twilight zijn het de boeken die top zijn en de films zijn gewoon te bagger. D:


    "You move me, Kurt." ~ Blaine Anderson

    Orchideous schreef:
    Bij Harry Potter zijn zowel de boeken als de films top en bij Twilight zijn het de boeken die top zijn en de films zijn gewoon te bagger. D:

    Idd =O

    Op Jasper en Emmett na dan.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Sweeney schreef:
    Agree with Captain.
    En de boeken van Twilight vind ik ook nog wel leuk.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ik hou van allebei!(A)(A)

    Mile schreef:
    Ik hou van allebei!(A)(A)

    Eindelijk ik ben niet allen !_O_


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Eigenlijk kan je die vraag ook omkeren.
    (Bijna) alle HP-fans hebben Twilight ook gelezen, en iedereen weet dat dit omgekeerd niet zo is, waardoor jullie geen reden hebben het niet leuk te vinden/te haten.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    AllstarW schreef:
    Eigenlijk kan je die vraag ook omkeren.
    (Bijna) alle HP-fans hebben Twilight ook gelezen, en iedereen weet dat dit omgekeerd niet zo is, waardoor jullie geen reden hebben het niet leuk te vinden/te haten.

    Twilihgt fans hebben waarschijnlijk (sommige dan) de HP boeken gelezen :'3
    Ach ik maak er mij er niet zo druk over . Ik ben fan van HP en Twilight :'D
    Blijkbaar is dat zeldzaam...


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Memphis schreef:
    Omdat ik niet kan begrijpen dat Twilight even populair kan worden als HP :'D. Ik vind HP gewoon veel beter, zie; leukere personages, originelere verhaallijn (Twilight lijkt ongelooflijk veel op Vampire Diaries, ik schrok er gewoon van), een betere schrijfstijl en een beter uitgedacht plot (vooral vanwege het feit dat er dingen voorkomen die plots in latere boeken heel belangrijk blijken te zijn, dat is echt knap). Maar dat zijn mijn redenen om HP gewoon beter te vinden, alhoewel Twilight leuk geweest wás als de personages niet zo vervelend waren.


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Ik vind de boeken van Twilight echt super.
    Maar de films van Twilight zijn echt zo talentloos..
    Als je het vergelijkt met de Harry Potter films dan zie je gewoon een wereldverschil. De acteurs, effecten, het verhaal!
    Bij twilight is het ook een echt standaard verhaal en voorspelbaar.
    Bij Harry Potter is dat zo anders, er zijn zoveel raadsels en dat word allemaal op een ander tijdstip uitgelegd. Dat toont heel veel creativiteit en inspiratie. Én geef toe in het begin dacht vast iedereen dat Harry en Hermelien verliefd zouden worden.


    "Het Ajax-gevoel? Dat is dat je voelt dat je nummer één bent, ook al is dat niet altijd zo." - Gregory van der Wiel