• Waarom haten jullie twilight zo? Voor zo ver ik kan zien zijn er heel weinig gelijkenissen, misschien zelfs geen. Dus, wat is nu eigenlijk de reden?
    Ik zeg nu ook niet dat alle Harry Potter fans Twilight haters zijn, begrijp me niet verkeerd.
    het viel me gewoon op dat er zó veel haters uit de HP-fan hoek komen, ik bedoel maar, je kan niet op bv. Facebook op een Harry Potter fanpagina komen of er staan foto's/post's op waarbij Twilight word beledigd. Ook hier op de HP-foto topics.

    [ bericht aangepast op 30 juni 2011 - 18:53 ]


    "we are definetely four good reasons not to have children" - Bill Kaulitz

    I like both!


    'The best way to not get your heart broken is to pretend you don't have one.' - Effy Stonem.

    xDeemm schreef:
    Ik vind de boeken van Twilight echt super.
    Maar de films van Twilight zijn echt zo talentloos..
    Als je het vergelijkt met de Harry Potter films dan zie je gewoon een wereldverschil. De acteurs, effecten, het verhaal!
    Bij twilight is het ook een echt standaard verhaal en voorspelbaar.
    Bij Harry Potter is dat zo anders, er zijn zoveel raadsels en dat word allemaal op een ander tijdstip uitgelegd. Dat toont heel veel creativiteit en inspiratie. Én geef toe in het begin dacht vast iedereen dat Harry en Hermelien verliefd zouden worden.

    Raadsels waar je het antwoord op weet lang voordat ze die oplossen. De boeken zijn vreselijk voorspelbaar. Net zoals de films. trouwens, die van twilight zijn niet talentloos, dat zijn die van HP.

    [ bericht aangepast op 21 juli 2011 - 10:51 ]


    Ex astris, sciencia

    Waarom zou ik Twilight haten? ;')
    Ik vind het allebei wel goede boeken, Twilight en HP, de een al wat beter dan de ander, maar kom op zeg, zonder goed bestaat er ook geen slecht hé.


    I can't do everything, but I'll do anything for you.

    Ik haat het niet hoor :O


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Devin schreef:
    Gewoon, ik vind Harry Potter leuker dan Twilight. Meer actie, het is complexer, men wordt niet in 1, 2, 3 verliefd, maar doet het rustig aan. Ik vind het verhaal van HP veel beter uitgewerkt (:


    If we had not a soul, music would have created it.

    Amarth schreef:
    (...)
    Raadsels waar je het antwoord op weet lang voordat ze die oplossen. De boeken zijn vreselijk voorspelbaar. Net zoals de films. trouwens, die van twilight zijn niet talentloos, dat zijn die van HP.


    Voorspelbaar? Het hele boek zat ik te denken of Sneep nou een slechterik was of niet:W


    *klop klop* Penny! *klop klop* Penny! * klop klop* Penny!

    Ik mag de boeken gewoon niet. Ze zijn slecht geschreven.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik vind Harry Potter leuker dan Twilight, maar ik vind Twilight echt niet stom ofzo. Ik raakte er gewoon wat sneller op uitgekeken, want het verhaal is minder complex. Ik kan wel lachen om plaatjes waarop Twilight wordt 'beledigd', maar dat is ook zo bij Harry Potter. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Ik vind Harry Potter leuker dan Twilight, maar ik vind Twilight echt niet stom ofzo. Ik raakte er gewoon wat sneller op uitgekeken, want het verhaal is minder complex. Ik kan wel lachen om plaatjes waarop Twilight wordt 'beledigd', maar dat is ook zo bij Harry Potter. :'D


    Waarom heb jij de zelfde gedachte als mij hierover? :'D


    Every word written is a victory against death | Michel Butor

    Ik háát het niet echt. Maar ik denk dat het te maken heeft met het feit dat Harry Potter echt ontzéttend populair is, in zowel boeken als films, en Twilight begint dat te evenaren. Ik denk dat de meeste Potterfans dat gewoon niet kunnen hebben, omdat ze Twilight veel minder goed vinden dan Harry Potter.
    En dat vind ik ook, maar ja. Ik vind, weet ik veel, Pipi Langkous en dit is heel random, just making a point, ik had net zo goed een andere naam kunnen noemen ook minder leuk dan Potter. Het heeft verder niets met Twilight als Twilight te maken dat ik dat minder leuk vind dan Harry Potter.


    I'm not smug, ma'am, it's just the unfortunate shape of my face.

    Square schreef:
    Ik vind Harry Potter leuker dan Twilight, maar ik vind Twilight echt niet stom ofzo. Ik raakte er gewoon wat sneller op uitgekeken, want het verhaal is minder complex. Ik kan wel lachen om plaatjes waarop Twilight wordt 'beledigd', maar dat is ook zo bij Harry Potter. :'D


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Al ben ik niet echt een grote HP fan, vind ik Twilight nog steeds echt vreselijk.
    Het verhaal is gewoon dom vind ik, en ja ik heb de eerste paar boeken gelezen omdat ik het toen nog leuk vind (lol @ my 15 year old self)


    As travars

    Lol, is er nu ook al een HP - Twilight vete? Oh god, it's going down down down down down.

    Persoonlijk vind ik Harry Potter een stuk beter dan Twilight, omdat je gewoon ziet dat er veel meer fantasie bij is gebruikt. Kijk alleen al naar die lijst spreuken, de verschillende afdelingen, transportmiddelen en hoe het hele verhaal qua structuur in mekaar is gezet. Het is naar mijn mening allemaal veel completer. En er zit meer spanning in, vind ik :]


    No growth of the heart is ever a waste

    Goede boeken, slechte films.


    You better put a condom on, if you're gonna act like a dick you need to dress like one.

    Ik vind het allebei even leuk. Alleen lees ik van Twilight ook de boeken, Harry Potter boeken krijg ik er gewoon niet doorheen.


    Life is hard and then we die