• De stelling van vandaag luidt:
    Latijn en Oud-Grieks zijn zinloze vakken.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ bericht aangepast op 10 juli 2011 - 22:27 ]


    I am an idiot, I move.

    niet echt, sommige lichaamsdelen zijn vernoemd naar latijnse woorden (krul) dus het heeft nog wel enig nut. maar grieks? idk..


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Voor mij ,mee eens.
    Voor een ander misschien ,Oneens


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Latijn vind ik logischer dan Grieks, omdat veel namen in de geneeskunde hun oorsprong hebben in het Latijns.


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    ik volg het (Latijn) en soms is het best wel handig :Y)
    maar ik eigenlijk heb ik voor dit vak gekozen, omdat niets anders me aanstond.


    And in that moment, we were infinite.

    Oneens, het is om te beginnen goed voor de algemene ontwikkeling en men leert op verschillende manieren te denken. Ook is het zurgvuldig bekijken en bestuderen van een tekst erg nuttig. Daarbij kan het best zinvol zijn te begrijpen hoe de Oude Grieken en Romeinen dachten. Latijn en Grieks zijnhandig voor vele opleidingen en vakken: geschiedenis, Duits, architectuur, geneeskunst, levensbeschouwing en de Klassieke Talen ofcourse.

    [ bericht aangepast op 7 juli 2011 - 0:06 ]


    Have you ever been alone in a crowded room?

    Glimpse schreef:
    Oneens, het is om te beginnen goed voor de algemene ontwikkeling en men leert op verschillende manieren te denken. Ook is het zurgvuldig bekijken en bestuderen van een tekst erg nuttig. Daarbij kan het best zinvol zijn te begrijpen hoe de Oude Grieken en Romeinen dachten. Latijn en Grieks zijnhandig voor vele opleidingen en vakken: geschiedenis, Duits, architectuur, geneeskunst, levensbeschouwing en de Klassieke Talen ofcourse.

    Dat vind ik ook. maartochvolgikhetniet

    Oneens, zoveel dingen hebben hun oorsprong in het Grieks en het Latijns, vooral belangrijke dingen zoals de geneeskunde enzovoorts. Ik leer nu ook Grieks en Latijns op mijn MBO-school omdat het gewoon algemeen is en ze het in elk land kunnen verstaan.


    Your make-up is terrible

    Oneens. Latijns is handig voor medice benamingen Usv en oud grieks.. Tjah. Eigenlijk zou ik zelf ook wel iets van Grieks willen hebben omdat ik zelf half grieks ben xD (en dus amper Grieks kan)


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    helemaal waar echt man, voor wat heb je dat nodig!!!!

    Aguamenti schreef:
    Voor mij ,mee eens.
    Voor een ander misschien ,Oneens


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Oneens. De meeste moderne talen zijn van het Latijn en het Grieks afgeleid en ik merk zelf ook dat ik andere talen soms beter begrijp, omdat het bij Latijn of Grieks ook zo is.
    Verder is het bij sommige begroepen erg nuttig. Ik wilde eerst heel graag archeologe worden en als je iets in de geneeskunde wilt gaan doen, is het erg handig om al wat kennis van het Latijn of het Grieks te hebben.

    [ bericht aangepast op 7 juli 2011 - 7:07 ]

    Oneens, je leert er door naar structuur van teksten kijken en daar heb je voor alle vakken wat aan. Latijn en Grieks zijn de nuttigste vakken die ik ooit heb gehad!


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Latijn lijkt me nog wel handig, maar Grieks...
    Ik heb het nu 1 jaar gehad, en ga het zo snel mogelijk laten vallen.


    Cause there'll be no sunlight if I lose you, baby.

    Glimpse schreef:
    Oneens, het is om te beginnen goed voor de algemene ontwikkeling en men leert op verschillende manieren te denken. Ook is het zurgvuldig bekijken en bestuderen van een tekst erg nuttig. Daarbij kan het best zinvol zijn te begrijpen hoe de Oude Grieken en Romeinen dachten. Latijn en Grieks zijnhandig voor vele opleidingen en vakken: geschiedenis, Duits, architectuur, geneeskunst, levensbeschouwing en de Klassieke Talen ofcourse.


    Je haalt me de woorden uit de mond!xD Oké niet helemaal, maar ik ben het wel met je eens!;)


    There is nothing more badass than being yourself

    niet echt nutteloos maar als je slecht bent in talen zou ik zeker geen latijn en grieks volgen.


    I will go down with this ship ~ Captain Jack Sparrow