• De stelling van vandaag luidt:
    Latijn en Oud-Grieks zijn zinloze vakken.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ bericht aangepast op 10 juli 2011 - 22:27 ]


    I am an idiot, I move.

    Nee, Latijn is de 'grond' van vele talen en benamingen. Zinloos is het dus zeker niet. Over OU-Grieks weet ik niets, dus daarover houd ik wijselijk mijn mond. :Y)


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Veel geneesmiddelen zijn toch in het Latijn ofzo? Dan is dat wel handig, maar oud Grieks :S


    "I didn’t trip, I was just testing the gravity, and it still works"

    Oneens. verder heb ik niet echt een mening...


    Forever.

    Njaa, op zich is het best wel nutteloos.
    Alleen voor geneeskunde ofzoiets niets.
    Maar ze zeggen dat je als je Latijn of Grieks doet je dan een beter studiewijze & leerhouding ofzoiets krijgt.
    & het staat goed op je diploma voor later, om werk te vinden.


    The first step to getting the things you want out of life is this: Decide what you want. ~ Ben Stein

    Ze zijn compleet nutteloos, naar mijn mening, maar ik hou van talen, en daarom zou ik ze willen volgen ;'P


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    Oneens. Er zijn personen die Latijns en Grieks nodig hebben voor later, dus voor die mensen zijn die twee talen niet nutteloos.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Oneens, het is goed voor algemene ontwikkeling, je krijgt veel achtergrondinformatie in die culturen. Ik denk ook dat je inzicht in talen en teksten groter wordt, omdat je taalgevoel groeit van het vertalen. Daarbij zijn er een heleboel woorden en grammaticaregels die hun oorsprong vinden in Latijn of Grieks, en daarom is het best handig om die te leren.


    I'm not smug, ma'am, it's just the unfortunate shape of my face.

    Latijn, oneens. Ik volg Latijn en dit helpt me bij het onthouden van Duits, Frans, Engels, Spaans en Italiaans.
    Grieks heb ik ook gedaan, en dat vond ik nu eens echt nutteloos :')


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Ge ziet wel dat de mensen die latijn hebben gedaan voordeel hebben als ze een andere taal leren, zeker als er naamvallen gemoeid zijn en als je voor dokter gaat studeren krijg je engelse handboeken met Latijnse benamingen
    Grieks daarintegen is nie zo nuttig en ge vergeet da onmiddelijk

    [ bericht aangepast op 7 juli 2011 - 11:44 ]


    Life is full of choices and trying

    Niet mee eens
    Natuurlijk kan je 't niet gebruiken in 't dagelijkse leven op te praten etc. Maar 't is wel heel erg handig als je bv doktor wilt worden, aangezien vele woorden die bij dat beroep horen van 't Latijns afkomstig zijn.


    Live life limitless.

    Oneens!

    Hoe moet je anders Medicijnen studeren?


    "When you are in hell, only the devil can help you out." ~ John Kramer

    TBBTlover schreef:
    Oneens!

    Hoe moet je anders Medicijnen studeren?


    Latijn is niet nodig om geneeskunst te studeren. Je kunt er je voordeel mee doen, maar het is niet verplicht en ook zeker niet nodig. (:


    Have you ever been alone in a crowded room?

    Ik ben het half eens. Latijn is wel handig voor medische namen enzo, maar Grieks vind ik wel overbodig, want wat ik geleerd krijg is oud Grieks, dus daar heb je in Griekenland ook nieks aan en er zit geen logica in Grieks en Latijn wel en Grieks is gewoon kut.


    Imperfection is beauty, madness is genius and it's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring!

    latijn word wel heel erg gebruik in mediciwereld wel heel veel gebruik
    maar grieks niet egt denk ik. ofwel??xD


    Let it echo from the wall to your ear.. and tell me your greatest fears!

    Oneens. Ik heb al zoveel profijt gehad van mijn Latijn, ik zou het echt niet meer willen missen.


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.