• De stelling van vandaag luidt:
    Latijn en Oud-Grieks zijn zinloze vakken.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ bericht aangepast op 10 juli 2011 - 22:27 ]


    I am an idiot, I move.

    Cloudburst schreef:
    Oneens. Aan de hand van zulke talen krijg je betere achtergrond waarop de huidige talen zijn gebaseerd. Ze zijn ook handig om de structuur in hedendaagse talen te begrijpen. Verder is het ook zo dat in huidige talen veel woorden zijn die afkomstig zijn van het Latijn of het Grieks (in de medische wereld, maar ook de woordenschat van het plebs).


    He says: "Live fast and die young, forget the past and move on. What's done is done."

    Geeeen mening. Als het zo nutteloos zal zijn als de meesten zeggen dan zouden ze het toch niet gaan geven, ofweldan? oO' Maar ik heb het zelf niet, omdat ik zegmaar écht niet op zulk hoog niveau zit, hehe. ;n


    "I believe that marriage isn't between a man and a woman; but between love and love." - Frank Ocean

    Latijns lijkt me wel nuttig, maar Grieks niet echt..


    Interdum lacrimae pondera vocis habent

    Aguamenti schreef:
    Voor mij ,mee eens.
    Voor een ander misschien ,Oneens


    Noem mezelf baas, want ze weten wie ik ben.

    Latijns is handig voor een kleine basis te hebben in Spanje en Italië (Vooral Italiaans Mijn pa praat soms Latijn tegen een vrouw die hier woont maar geen woord Nederlands kan).

    Oud-Grieks spreken niet veel mensen meer dus.
    Op zich niet 100% nutteloos en ik ben een ex-Latijn leerling. Ik kan mijn plan nu wel trekken in Spanje ^^
    (Veel worden in Spaans en Italiaans zijn afgeleid van Latijn)


    You’re Columbus, a love pioneer who presents a new land to me

    ik vind het best zinloos niet voor die mensen die het nodig hebben
    maar die moeten dan gewoon een aparte cursus volgen
    als vak, ja dat is zinloos

    Zowel eens als oneens. Voor een 2e klasser zoals ik is het echt alles behalve nuttig om Latijn én Grieks 6 uur per week te volgen. Maar misschien is het voor later handig, maar voor nu is het echt kut.


    some relationships are like glass, it's better to leave them broken then by hurting ourselves putting it back togheter.

    StJimmy schreef:
    Oneens,als je iets in de geneeskunde gaat doen is Latijns toch wel heel handig. En als je iets met geschiedenis gaat doen is kennis van de oude talen toch wel noodzakelijk. Daarom baal ik ook dat je geen Latijns kan kiezen op havo.


    Idd, mijn vader is huisarts, hij heeft geen Gymnasium gedaan en moest voor zijn opleiding alsnog een cursus Latijn gaan volgen omdat dat nodig was.

    En ik vind Latijn leuk, maar da's mijn mening 8D


    There is freedom in the dark.

    Mee eens, we kunnen veel beter Chinees gaan leren, want de Chinezen zijn echt machtig, het wordt nog eens een wereldtaal.
    Spaans lijkt me ook wel handig want dat spreekt men over de hele wereld.
    Ik kon ook naar Gymnasium om die talen te leren maar dat deed ik niet, het is alleen handig als je iets gaat doen met geschiedenis, of archeoloog of wetenschapper wordt. Voor medicijnen studeren is het eigenlijk niet nodig, want dat hebben mijn ouders beiden gedaan en alleen mijn vader kan grieks en latijn, maar is niet veel slimmer dan mijn moeder xD


    Mijn leven is wel te doen denk ik zo

    Voor mij zijn ze zinloos, terwijl ik op Gymnasium zit. Ik kan niet tegen bloed, dus ik ga nooit van me leven in een ziekenhuis werken :'D

    En grieks? Dat krijg ik volgend jaar :'D