• De stelling van vandaag luidt:
    Latijn en Oud-Grieks zijn zinloze vakken.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ bericht aangepast op 10 juli 2011 - 22:27 ]


    I am an idiot, I move.

    Oneens, Latijn vormt de basis voor vele talen en in de Medische wereld word het Latijn nog vaak gebruikt. Het oud-Grieks is ook een goede basis voor het nieuw Grieks


    "we are definetely four good reasons not to have children" - Bill Kaulitz

    Oneens


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Eens (:

    haha, ik kryg die vakken niet eens dus jaa...


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Latijn niet, omdat dat nog veel gebruikt wordt in de medische wereld :')


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Glimpse schreef:
    Oneens, het is om te beginnen goed voor de algemene ontwikkeling en men leert op verschillende manieren te denken. Ook is het zurgvuldig bekijken en bestuderen van een tekst erg nuttig. Daarbij kan het best zinvol zijn te begrijpen hoe de Oude Grieken en Romeinen dachten. Latijn en Grieks zijnhandig voor vele opleidingen en vakken: geschiedenis, Duits, architectuur, geneeskunst, levensbeschouwing en de Klassieke Talen ofcourse.


    I'll live every second like it is my last one <3

    Oneens,als je iets in de geneeskunde gaat doen is Latijns toch wel heel handig. En als je iets met geschiedenis gaat doen is kennis van de oude talen toch wel noodzakelijk. Daarom baal ik ook dat je geen Latijns kan kiezen op havo.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Oneens, het is zeker niet zinloos. Voor mij lijkt het een interessant en leervol vak.

    idd, en Grieks is trouwens echt een retarded vak:P Ik ga het SOWIESO laten vallenxD je hebt er egt geen fuck aan(nerd)

    Oneens, ik volg het allebei en het is erg handig als je een richting naar de medische wereld kiest. Ook vormt het Latijn de basis voor vele talen en kan zo erg van pas komen. Buiten dit, is zo'n oude taal met een oude geschiedenis zeer interessant, toch?


    “Love is a contradiction.”

    voor degene die voor dokter, dierenarts,... studeren is dat niet nutteloos dan is dat egt handig. Ik heb ook een jaartje latijn gedaan omdat ik eerst voor dierenarts wou studeren maar nu nog blijkt dat het handig is als je toch een beetje latijn kent, tzelfde geldt voor grieks


    Life is a bitch, but make sure that bitch is beautiful

    Oneens. Aan de hand van zulke talen krijg je betere achtergrond waarop de huidige talen zijn gebaseerd. Ze zijn ook handig om de structuur in hedendaagse talen te begrijpen. Verder is het ook zo dat in huidige talen veel woorden zijn die afkomstig zijn van het Latijn of het Grieks (in de medische wereld, maar ook de woordenschat van het plebs).


    If we had not a soul, music would have created it.

    oneens, als je het leuk vindt, vind je het zeker niet onnuttig. Je kunt er soms in de zorg nog wat mee. Maar wat ik wil gaan studeren, is het onnuttig. Maar ook het diploma dat je door o.a. die talen krijgt kan handig zijn.


    I don't love you because you're beautiful, you're beautiful because I love you

    Glimpse schreef:
    Oneens, het is om te beginnen goed voor de algemene ontwikkeling en men leert op verschillende manieren te denken. Ook is het zurgvuldig bekijken en bestuderen van een tekst erg nuttig. Daarbij kan het best zinvol zijn te begrijpen hoe de Oude Grieken en Romeinen dachten. Latijn en Grieks zijnhandig voor vele opleidingen en vakken: geschiedenis, Duits, architectuur, geneeskunst, levensbeschouwing en de Klassieke Talen ofcourse.


    I´m nothing special.

    Eens, ik denk dat je mensen dan beter Engels kunt leren;)
    Daar leren we ook wat van en het is een wereld taal


    Uiteindelijk word je toch wie je zelf bent(A)