• Ik weet dat het géén leuk onderwerp is om over te praten en dat het een best persoonlijke vraag is maar vroeg of laat staan we er toch voor.
    Dus vroeg ik me gisteren af, hoe de users van Quizlet tegenover de dood staan.
    Zijn jullie er bang van?
    Of eerder benieuwd?
    Ikzelf, vrees de dood niet...Ik ben eerder iemand die benieuwd is hoe het zal zijn.
    Het is misschien echt erg om te zeggen, maar ik wacht eigenlijk een beetje tot mijn tijd er is, ook al ben ik maar 16.
    Nee ik heb geen zelfmoord neigingen en dit is ook geen aandachtstopic.
    Iets waar ik wel in geloof, is dat er leven is na de dood.
    Reïncarnatie ofzo...Ik denk dat het nog goed mogelijk zou zijn, dat als je sterft je als iets of iemand ander terug komt.

    And how about you guys? :)


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Ik geloof in Reïncarnatie, en ik ben niet bang voor de dood, het kan mij niks boeien wanneer ik dood ga, ik zie wel wat er allemaal gebeurd enzo.


    “It does not do to dwell on dreams and forget to live.”

    "Death... sounds like an awfully big adventure..." Peter Pan, 2003

    and he's damn right.

    [ bericht aangepast op 25 juli 2011 - 12:07 ]


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Raveleijn schreef:
    Ik geloof in Reïncarnatie, en ik ben niet bang voor de dood, het kan mij niks boeien wanneer ik dood ga, ik zie wel wat er allemaal gebeurd enzo.


    Every word written is a victory against death | Michel Butor

    Als we dood gaan, is het net als voor we leefden. Je ziet niets, voelt niets, bent niets. Je bent gewoon weg. Voor altijd. Zo denk ik erover, en ik ben er niet bang voor. Want je kan wel wegrennen voor de dood, maar je gaat toch.


    Here & Now

    Tsja, als je doodgaat, ga je dood, dat gebeurd gewoon. (cat)
    Maar ik ben toch benieuwd wat erna komt, ik geloof wel in reïncarnatie.


    Your make-up is terrible

    Ik zie reïncarnatie als een soort ''bedtime-story''. Verzonnen omdat mensen wel bang zijn voor de dood. Je wilt zo graag geloven dat iets hierna komt want je bent bang voor altijd te verdwijnen. Maar we verdwijnen gewoon, we zijn simpele organismen net zoals honden. We komen echt niet terug als iets anders. Die verhalen en religie zijn verzonnen verhaaltjes om mensen over te halen zich aan te sluiten en niet meer bang te hoeven zijn voor de dood.

    I believe in science.


    Here & Now

    ik wil weten hoe het voelt, of je wat ziet ofzo, en ook wat er na je dood gebeurt.


    If you spread your wings, you can fly away with me.

    Hmm, ik ben eerder bang voor de manier waarop ik doodga. Het liefst zou ik gewoon in mijn slaap overlijden als ik op leeftijd ben i.p.v. te verdrinken, verbranden of wat anders engs.

    Anyway. De dood verder, tsja, het gebeurd nou eenmaal. Helaas. Heb het zelf al verschillende keren meegemaakt, het voelt gewoon heel vreemd maar ik heb er altijd wel vrede mee omdat de mensen/dieren op leeftijd waren ;]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ik ben niet bang voor de dood, omdat ik geloof dat er geesten zijn, en dat als je dood gaat dat je dan de dierbaren die ook al dood zijn weer terug ziet. En daarom ben ik niet bang voor de dood, dan zie ik veel mensen terug die me dierbaar zijn, zoals mijn moeder, een oude vriendin van me zus.


    "Longbottom, if brains were gold, you'd be poorer than Weasley, and that's saying something." - Draco Malfoy

    Ik ben niet bang voor de dood, want als je dood bent heb je eeuwig leven:Y)


    'Burning up a sun, just to say goodbye.'

    LizzyTennant schreef:
    Ik ben niet bang voor de dood, want als je dood bent heb je eeuwig leven:Y)

    Waarom zou je voor eeuwig willen leven? Welk uitzicht heeft dat? Voor ALTIJD rond blijven hangen? Dat is toch ook eng. Dan ben ik liever gewoon weg, hoor.

    [ bericht aangepast op 25 juli 2011 - 12:13 ]


    Here & Now

    LizzyTennant schreef:
    Ik ben niet bang voor de dood, want als je dood bent heb je eeuwig leven:Y)


    Voor die Logica krijg je taart :Y)


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Ik geloof in ieder geval in reïncarnatie. Ik ben niet bang voor de dood, ben vooral benieuwd of het beeld dat ik ervan heb waar is.


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    Ik ben er niet bang voor, vroeger wel héel erg. Nachtmerries en alles :W


    -

    De dood zelf vindt ik niet echt eng, ik denk dat het eerder het afscheid nemen van je familie enzo erg is D:.

    Ik denk dat je gewoon naar de Hemel gaat, of als ziel ofzo op aarde blijft rondspoken totdat je klaarbent om de aarde te verlaten.


    Trust me. I'm the doctor