• De stelling van vandaag luidt:
    Je kind veel te dik laten worden is kindermishandeling

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Eens, als een jong kind echt te dik is wel ja. Je kan zeggen wat je wilt maar dan licht de schuld het meest bij de ouders.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Poseidon schreef:
    Ja, want daardoor kan het kind erge ziektes aan over houden.


    I love you Tim

    Dray schreef:
    Ik ben dik omdat mijn schildklier te traag werkt, is dat dan ook de schuld van mijn ouders? Don't think so.
    Sommige kinderen zijn gewoon wat dikker dan andere gebouwd, sommige hebben een ziekte en sommige eten inderdaad te veel, maar dat wilt niet allemaal zeggen dat het de schuld is van de ouders. Wat is dát nou weer voor onzin?


    I wish I could write as mysterious as a cat - Edgar Allan Poe

    eens, als je geen ziekte hebt ofzo en je moeder/vader maakt elke dag frieten(patat) of ander fastfood, dan is het kindermishandeling


    'If you think this has a happy ending; you haven't been paying attention,' Ramsay Bolton GOT

    Ja, je voert je kind gif. Want aan obesitas kan het kind overlijden. Uiteindelijk bepaal jij wel wat je kind eet of niet, ik bedoel kom op je bent de ouder, niet het beste vriendje van je kind. Omdat een kind te jong is om zelf 'nee' te zeggen is het jouw taak als ouder om dat te doen.


    Here & Now

    Eens, ik kan het gewoon niet aanzien als ik ouders zie die hun dikke kind gewoon té veel snoep geven. Ieder kind heeft snoep nodig en eens in de week een patatje snap ik ook wel. Maar als je merkt dat je kind dikker wordt ga je toch wel nakijken waar het aan kan liggen? Neemt het geld mee naar school om een lunch te kopen, maar koopt het alleen patat? Geld weg.
    Beweegt het te weinig? Dan maar naar school fietsen ipv met de auto.

    Toen ik dikker werd heeft mijn moeder ook beter op mij gelet en ik vond dat eerst rot, maar ze probeerde me gewoon te beschermen en te helpen (het bleek overigens niet door het eten te komen, maar door een semi-groepspurt)


    Today will be Girl's Day party with you~

    Poseidon schreef:
    Ja, want daardoor kan het kind erge ziektes aan over houden.


    Firm believer of all that is magic

    het ligt eraan in hoe verre de ouders kunnen ingrijpen. als het kind zelf naar de supermarkt gaat en zakken marsen twixen enz opeet kunnen de ouders daar weinig aan doen. maar als ze iedere avond een patatje halen en het kind niet eens laat sporten dan vind ik het de schuld van de ouders


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Poseidon schreef:
    Ja, want daardoor kan het kind erge ziektes aan over houden.

    +Ze worden snel onzeker en worden snel gepest.


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Eens.


    The first step to getting the things you want out of life is this: Decide what you want. ~ Ben Stein

    Eens/Oneens ;)


    Uiteindelijk word je toch wie je zelf bent(A)

    Mensen die zeggen dat ze deze stelling onzin vinden, moeten hem nog een keer goed lezen.

    Je kind te dik laten worden is kindermishandeling. Dus als je bijvoorbeeld gewoon mollig bent geboren, of je hebt een ziekte, maar je eet verder wel gezond, dan is het niet de schuld van de ouders en deze stelling slaat dan ook niet op die gevallen.
    Er zijn echter wel gevallen waarbij het de schuld is van de ouders, door middel van veel ongezonde voeding en weinig beweging, dat vind ik kindermishandeling. Je verkort zo je leven van je kind dmv ziektes die het kan krijgen.
    Ik vind dat je als ouder een beetje moet letten op de voeding en de levenswijze van je kind. Als je dat niet doet en je kind dus gewoon ongezond laat doorleven, terwijl je wel ziet dat hij of zij steeds dikker wordt, dan is dat in mijn ogen kindermishandeling.
    Oftewel, ik ben het eens met de stelling.

    Technisch gezien niet, maar als ik het zo bekijk vind ik het wel. Ik bedoel maar, je laat je kind toch niet volstoppen met snoep en te vette dingen. Een hamburger op zijn tijd is best lekker, maar niet elke dag, dat is gewoon vies. Het kind kan er nog ook is mee gepest worden dat hij of zij te dik is of word, en dat wilt natuurlijk niemand. Door pesten kan het kind ook nog is onzeker gaan worden en zijn verdriet weg eten of afvallen uit walging voor zichzelf.

    Ik ben dus met de steling niet eens, maar ik vind het wel volkomen belangerijk dat ik hierop reageer.


    Haat me? Bovenin is een kruisje:P

    Dray schreef:
    Ik ben dik omdat mijn schildklier te traag werkt, is dat dan ook de schuld van mijn ouders? Don't think so.
    Sommige kinderen zijn gewoon wat dikker dan andere gebouwd, sommige hebben een ziekte en sommige eten inderdaad te veel, maar dat wilt niet allemaal zeggen dat het de schuld is van de ouders. Wat is dát nou weer voor onzin?

    ^ DIT DUS
    & Ik ben dik omdat ik een hormonaal probleem heb en daar kunnen mijn ouders ook niet echt aan doen, denk ik dan.

    als het door te veel eten en te weinig bewegen komt wel jah..
    maar als het genetisch bepaallt is, zoals bij mij ... is het geen kindermishandeling wan dan kan je er gewoon niets aan doen vind ik


    “If I had someone like that in my life, I’d be very happy indeed.” - Bradley James