• De stelling van vandaag luidt:
    Je kind veel te dik laten worden is kindermishandeling

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Oneens, het kind doet het zelf.


    Noem mezelf baas, want ze weten wie ik ben.

    ik vind het geen kindermishandeling, maar je kunt er wel iets tegen doen...
    en vaak kan het ook liggen dat je eigen kind gewoon veel eet...


    Deep inside, I've never felt alive

    Ja. Vind ik wel.


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    'Kindermishandeling is elke vorm van voor minderjarige bedreigende of gewelddadige interactie van fysieke, psychische of seksuele aard die de ouders of andere personen ten opzichte waarvan de minderjarige in een afhankelijkheidsrelatie of van onvrijheid staat, actief of passief, opdringen waardoor ernstige schade wordt of dreigt te worden berokkend aan de minderjarige in de vorm van fysiek letsel of psychische stoornissen. Hieronder vallen ook verwaarlozing en onthouden van essentiële hulp, medische zorg en onderwijs.' - Wikipedia

    Tja, als ouders/verzorgers zorg je (meestal) voor het eten van je kind, dan kan het alleen maar fastfood, telkens warme eten of telkens boterhammen zijn, maar dat heeft wel gevolgen voor het kind. Verwaarlozing zal ik het denk ik niet noemen, want ze krijgen wel eten binnen.

    Het ligt ook aan de gewoonte van de ouders, dan kun je de ouders misschien wel de schuld geven, maar die zijn het zo gewend en hebben het niet door wat ze doen. Het kind kun je niet de schuld geven, omdat ie mee gaat met het gewoonte van zijn ouders.

    [ bericht aangepast op 23 aug 2011 - 13:59 ]


    It takes 17 muscles to smile, 43 muscles to frown ~~

    Dray schreef:
    Ik ben dik omdat mijn schildklier te traag werkt, is dat dan ook de schuld van mijn ouders? Don't think so.
    Sommige kinderen zijn gewoon wat dikker dan andere gebouwd, sommige hebben een ziekte en sommige eten inderdaad te veel, maar dat wilt niet allemaal zeggen dat het de schuld is van de ouders. Wat is dát nou weer voor onzin?


    inderdaad.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Ja. Ouders moeten voor hun kinderen zorgen en er voor zorgen dat die kinderen verstandig met eten om kunnen gaan.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Ik ken een meisje waarvan de moeder ook erg dik is en beide ouders suikerziekte hebben en zij is echt dik gewoon ongezond. En dan denk ik bij mezelf beide ouders hebben suikerziekte (moeder door overgewicht) ze weten de gevolgen en dan doen ze er niets aan bij dat meisje?


    Don't dream your life, but live your dream!

    EEns! want als ouder laat je het toch toe!


    "When you are in hell, only the devil can help you out." ~ John Kramer

    *zucht* we hebben het hier niet over ziektes, we weten allemaal dat het dan aan niemand ligt.


    Today will be Girl's Day party with you~

    Ouders hebben er niks mee te maken ,vind ik.
    Het is je eigen keuze of je je volpropt of niet.


    Il vaut mieux vivre avec des remords qu'avec des regrets.

    Oneens


    It's not because I smile, my life is perfect. It's because I appreciate what life gives to me, and what God has blesse

    Escritura schreef:
    Er wordt neit gezegt: als een kind te dik is, is eht de schuld van de ouders.

    De stelling luid, als ouders een kind to dik laten worden is het kindermishandeling.
    ziektes vallen daar neit onder lijkt me

    Ik vind het apart dat ouders geen "nee" zeggen tegen hun kind.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    MrsLovett schreef:
    Eens, als een jong kind echt te dik is wel ja. Je kan zeggen wat je wilt maar dan licht de schuld het meest bij de ouders.


    Something in you, lit up heaven in me.

    Oneens, het kan ook door een ziekte, de bouw van het lichaam, enzovoorts komen. Ja, ouders moeten er natuurlijk wel voor zorgen dat het kind gezond eet, maar soms kan je er gewoon niks aan doen. Kijk, als het nou een kind geen eten geven was, dan had ik het wel kindermishandeling gevonden, maar een kind teveel eten geven of te weinig laten bewegen, dat vind ik toch net niet.


    “Love is a contradiction.”