• De stelling van vandaag luidt:
    Je kind veel te dik laten worden is kindermishandeling

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Poseidon schreef:
    Ja, want daardoor kan het kind erge ziektes aan over houden.


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Dray schreef:
    Ik ben dik omdat mijn schildklier te traag werkt, is dat dan ook de schuld van mijn ouders? Don't think so.
    Sommige kinderen zijn gewoon wat dikker dan andere gebouwd, sommige hebben een ziekte en sommige eten inderdaad te veel, maar dat wilt niet allemaal zeggen dat het de schuld is van de ouders. Wat is dát nou weer voor onzin?


    | Reality is for people that lack imagination |

    Uneventful schreef:
    Wat? Dus het is opeens de schuld van de ouders.


    Ligt ana de leeftijd van het kind, ik ken een meisje hier in de buurt en die was altijd superdun, maar vanaf haar 11e ofzo begon ze steeds dikker te worden. Doen die ouders er wat aan? Nee hoor.

    De oduers geven de kinderen snoep en frisdrank etc. Het kind snapt alles nog niet en kan er in feite nog weinig ana doen ^^


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ik vind het de verantwoordelijkheid van de ouders om hun kinderen gezond te laten eten en gevarieerd. Een moeder die steeds pizza laat bestellen, frieten gaat halen, naar de mac gaat en dergelijke zorgt er alleen maar voor dat haar kind dik wordt. Kindermishandeling is misschien een groot woord daarvoor, maar het is toch niet correct.


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Dat hangt af van de situatie. Het is alleen de verantwoordelijkheid van ouders als die een perfect gezond kind zoveel laten eten dat ze dik worden. Maar voor de rest vind ik het onzin en zijn de ouders daar niet verantwoordelijk voor.


    Have you ever been alone in a crowded room?

    dit is echt belachelijk.


    "POTATOOOOOE!"

    Escritura schreef:
    Er wordt neit gezegt: als een kind te dik is, is eht de schuld van de ouders.

    De stelling luid, als ouders een kind to dik laten worden is het kindermishandeling.
    ziektes vallen daar neit onder lijkt me


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Soms is het de ouders schuld. Maar soms ook het kind.
    Onzin topic dus --'


    'The best way to not get your heart broken is to pretend you don't have one.' - Effy Stonem.

    Dan zou ik wel erg mishandeld zijn
    Nu ff serieus. Ik denk niet dat ouders er zo super veel aan kunnen doen, natuurlijk wel wat. Maar het is toch het kind die dat opeet


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Als dat zo is, dan word ik elke dag mishandeld (A)


    This is me.

    Ja, ik vind van wel. Als het kind zwaarder gebouwd is of iets heeft waardoor het dikker is, dan niet, maar zoals mijn buren, die eten zes keer per week patat en nooit gezond en zo en hun dochter van 6 is écht al moddervet gewoon. Ik vind dat toch wel kindermishandeling :x


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Jij kan toch niets aan doen. Alleen het goed voorbeeld geven. het kind moet uiteindelijk zelf er voor zorgen. Dus oneens.


    Dreams are the best thing in life, but dont lose yourself!

    Poseidon schreef:
    Ja, want daardoor kan het kind erge ziektes aan over houden.


    Ex astris, sciencia

    Ik ben het eens met de stelling in de zin van dat ouders hun kinderen vol proppen met ongezond eten en drinken en daar vervolgens niks aan/mee doen.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Áls het de schuld van de ouders is dat het kind zo dik is, ben ik het met de stelling eens.


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.