• Ik had vandaag een toets geschiedenis over de scheiding tussen België en Nederland.
    Er zat ook een artikel bij waarin Wilders zei dat Vlaanderen en Nederland weer bij elkaar moeten horen, en eigenlijk zou ik het wel tof vinden, haha.

    Dus, zou jij, als Nederlander of Vlaming, een hereniging tussen Vlaanderen en Nederland zien zitten?
    Ik heb een hele lijst waarom ze bij elkaar moeten horen, dus ik ben benieuwd wat jullie ervan maken. :Y)


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Bronte schreef:
    I'd rather not. Denk maar eens aan wat een geregel dat zou zijn. Er zijn verschillende schoolsystemen, er zijn wetten die verschillen e.z.v. + Alle atlassen moeten dan opnieuw gemaakt worden en de kaarten moeten hertekend want die kloppen dan niet meer.

    Ookal hou ik zoveel van jullie Nederlandertjes. (bloos)


    He says: "Live fast and die young, forget the past and move on. What's done is done."

    Captain schreef:
    (...)
    Idd, alsof Vlaams zo'n rare taal is. :'D
    Vlaams is leuk, het is muzikaal. ^^


    Mij doet het altijd denken aan K3 en Kabouter Plop :x


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Ik denk niet dat het een goed idee is, het verschil in economie en belasting en al dat soort dingen is nog al groot, dat is niet zomaar aan te passen aan Nederland. En omdat we nou toevallig dezelfde taal hebben, wil niet zeggen dat we ineens ook bij elkaar moeten horen.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Basecca schreef:
    (...)

    Mij doet het altijd denken aan K3 en Kabouter Plop :x

    :| xd


    Where there is a sea there are pirates...

    Roux schreef:
    (...)
    Oooooo zucht. --'
    Wat een negativiteit! Zijn wij, als Nederlanders, zo verschrikkelijk in jullie ogen? Er bestaat zoiets als een CONCESSIE?
    Hé, wat gek! Die deed Willem I ook, alleen kwam het door toevalligheden zo dat we uit elkaar werden gedreven.
    Serieus, ik vind dat je veel te pessimistisch reageert, en daar kan ik niet tegen!
    Ik kan er ook niet tegen dat jij te optimistisch reageert in iets dat onmogelijk is.
    Ik heb toch niet slechts over nederlands gezegd, maar ik ga mijn taal niet aanpassen. (: (Jullie hebben geen idee hoeveel problemen de taalverschillen in België al veroorzaakt hebben.)
    Het verschil is dat wij ondertussen al leren leven met 2 verschillende volkeren in 1 land.
    En nee, jullie zijn niet verschrikkelijk, maar eerlijk wij passen niet samen.. Jullie hebben ook geen idee hoe België ineen zit. Wij hebben veel te veel bestuursniveau, te veel autonomie op gewestelijk/gemeenschappelijk niveau wat totaal anders is als in Nederland. En Vlaanderen is niet bereid die autonomie op te geven. Tuurlijk hebben jullie ook positieve punten. Maar hoe gaan we 2 koninghuizen samen laten komen? Wij hebben totaal geen relatie met koningin Beatrix ofzo. (ook niet met onze monarchen, maar dat ligt nog anders.)
    Jij bekijkt het als iets simpels dat in 1,2,3 is opgelost, maar dat is het niet.
    Als je iets van politiek kent, weet je dat dit een onmogelijke opdracht is.

    Ik zou mijn pessimisme eigenlijk eerder als realistisch beschouwen.

    [ bericht aangepast op 26 okt 2011 - 15:07 ]


    Get outta my head!

    Reloaded schreef:
    (...)Ik kan er ook niet tegen dat jij te optimistisch reageert in iets dat onmogelijk is.
    Ik heb toch niet slechts over nederlands gezegd, maar ik ga mijn taal niet aanpassen. (: (Jullie hebben geen idee hoeveel problemen de taalverschillen in België al veroorzaakt hebben.)
    Het verschil is dat wij ondertussen al leren leven met 2 verschillende volkeren in 1 land.
    En nee, jullie zijn niet verschrikkelijk, maar eerlijk wij passen niet samen.. Jullie hebben ook geen idee hoe België ineen zit. Wij hebben veel te veel bestuursniveau, te veel autonomie op gewestelijk/gemeenschappelijk niveau wat totaal anders is als in Nederland. En Vlaanderen is niet bereid die autonomie op te geven. Tuurlijk hebben jullie ook positieve punten. Maar hoe gaan we 2 koninghuizen samen laten komen? Wij hebben totaal geen relatie met koningin Beatrix ofzo. (ook niet met onze monarchen, maar dat ligt nog anders.)
    Jij bekijkt het als iets simpels dat in 1,2,3 is opgelost, maar dat is het niet.
    Als je iets van politiek kent, weet je dat dit een onmogelijke opdracht is.

    Het is inderdaad vrijwel onmogelijk. Wij zijn één land op onszelf, en wij hebben zelf nog zoveel dingen die opgelost moeten geraken en dat duurt nog wel 3 eeuwen ofzo! Dus herenigen is écht wel het laatste wat we ooit zullen doen.


    Where there is a sea there are pirates...

    Captain schreef:
    (...)
    Willem I deed niks fout, hij wilde de economie gewoon te sterk maken en Engeland en Frankrijk waren daartegen. Daarom creëerden ze België en zetten Leopold I op de troon. Het was een compromis! :'D
    Willem I was te absolutistisch, landen die een democratisch systeem pas hadden ingevoerd vonden dat niet echt fijn om naast zich te hebben!

    Oké, weetje? Laat maar zitten.

    [ bericht aangepast op 26 okt 2011 - 15:12 ]


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Lol, wij hebben zelf een taalstrijd gehad, en dan zeg je dat ik er niks van begrijp? Dat klinkt ontzettend denigrerend. :')

    [ bericht aangepast op 26 okt 2011 - 15:14 ]


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Roux schreef:
    Lol, wij hebben zelf een taalstrijd gehad, en dan zeg je dat ik er niks van begrijp? Dat klinkt ontzettend denigrerend. :')
    Oke, ik heb geen idee van jullie taalstrijd. Ik heb het proberen te googlen en mijn google kwam niets Nederlandse taalstrijd gerelateerd uit.
    Maar ik denk dat onze taalstrijd meer ingrijpender was en veel meer veroorzaakt. Denk maar aan de schoolstrijd of bijvoorbeeld het feit dat er nu faciliteiten gemeenten zijn in de rand rond Brussel. Denk aan de taaltellingen die later zijn uitgemond in de taalgrens. Of aan 'Leuven Vlaams' in 1962 waardoor Louvain-la-Neuve uit de grond is gerezen. En de hele heisa rond de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde.


    Het is niet omdat jullie ook een taalstrijd hebben gehad, dat je de Belgische situatie ken. En vice versa. Ik zeg ook niet dat ik NL ken, ik bekijk alles uit een Belgisch standpunt, ik weet niet anders.


    Get outta my head!

    Captain schreef:
    (...)
    :| xd


    En Piet Piraat, niet te vergeten!


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Naja... eigenlijk niet. Vlaanderen en Nederland zijn gewoon heel anders.


    Life is hard and then we die

    Ik vind het wel leuk. Misschien verhuist iedereen dan wel en komen er meer mensen van Quizlet dichter bij mij wonen. (wbw)

    Roux schreef:
    Lol, wij hebben zelf een taalstrijd gehad, en dan zeg je dat ik er niks van begrijp? Dat klinkt ontzettend denigrerend. :')

    Welke? Vraagt een Nederlander die meer dan de helft van de Nederlandse geschiedenis uit haar hoofd kent verbaast.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    StJimmy schreef:
    (...)
    Welke? Vraagt een Nederlander die meer dan de helft van de Nederlandse geschiedenis uit haar hoofd kent verbaast.

    Oooooooo, zucht.
    De Friese taalstrijd.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Roux schreef:
    (...)
    Oooooooo, zucht.
    De Friese taalstrijd.

    Nooit van gehoord.
    Kan best dat er een soort strijd was, maar die is niet te vergelijken met die van België.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall