• Hallo mensen,
    ik wil het even met jullie hebben over
    dit
    topic.

    Hierin werd gevraagd wat men lelijk vind aan mensen/dingen etc. Ik keek eens rond in dat topic, en zag direct een reactie met "te dunne 'anorexia'mensen". Goed, prima, dat mag je vinden. En ja hoor, iedereen vond dat een compleet maatschappelijk geaccepteerde reactie.

    Als test (maar, naar alle eerlijkheid, ook deels naar waarheid) poste ik vervolgens de volgende reactie:



    De reacties die op mijn geplaatste post volgden waren die in de trant van "jij bent echt grof/harteloos/een slecht mens" en ik werd zelfs "ziek" genoemd.

    Juistem. Waar ik heen wil is denk ik wel duidelijk. Ik vind het ongelooflijk dat wanneer iemand zegt dat hij/zij dunne mensen afzichtelijk vind dat wel allemaal maar kan, maar als iemand ook maar iets durft te zeggen over ronde vormen die niet helemaal naar smaak zijn, ben je meteen harteloos en grof.

    Waar ligt dat dat aan? Eigen onzekerheden? Maatschappelijke boodschappen?

    Ik vraag me echt af wat jullie hiervan denken. (: Speak out your mind.

    [ bericht aangepast op 29 okt 2011 - 20:32 ]


    ars moriendi

    Ik vind persoonlijk dat je eht nogal grof zegt. Je mag best je eigen mening hebben, daar niet van. Maar wie ben jij om te zeggen of iemand mooi of lelijk is, gebaseerd op hun gewicht?
    zelf heb ik ook een klein buikje, en daar ben ik best onzeker over. Ben ik dan ook meteen lelijk?

    "ja, maar over dunne mensen mag je eht wel zeggen"
    nou, mensen die skelletten mooi vinden hebben een aparte smaak.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Ik ben het helemaal met je eens. En bovendien vind ik dikke mensen ook niet echt mooi. En voor jullie gaan zeuren, dan heb ik het niet over mensen met 2 kilo te veel, maar eerder over mensen met 100 kilo te veel.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Ik vond het echt geen normale reactie, en ookal meende je het of niet.. dat plaats je gewoon niet. :]


    We accept the love we think we deserve.

    Cumberbatch schreef:
    Ik vind veel van de sociaal correcte reacties die hier gepost worden sowieso hypocriete bullshit.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Nialltastic schreef:
    Ik vond het echt geen normale reactie, en ookal meende je het of niet.. dat plaats je gewoon niet. :]


    Alsof je 'dunne mensen' wel plaatst? Daar kunnen mensen net zo onzeker over zijn, hoor.


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Ik denk dat veel mensen zich meer aangevallen voelen bij de reactie dikke mensen dan bij dunne mensen. Want bijna iedereen vind zichzelf te dik, ik heb nog niet heel veel mensen horen zeggen dat ze te dun zijn. Dun zijn is natuurlijk ook een schoonheidsideaal in onze cultuur, en dik zijn niet. Persoonlijk schrok ik wel van je reactie omdat ik vond dat je dat niet kon zeggen. Maar na even nadeken besloot ik dat beide reacties eigenlijk niet kunnen.


    Travel far enough, you'll meet yourself

    ik was degene die zei dat ik dunne mensen niet mooi vond, vooral die persoontjes niet die tandenstoker benen hebben. want ik weet niet wie het nou mooi vind om botten te zien met een velletje er om heen. ik ben zelf ook niet de dunste en ik vind mezelf wel mooi. iedereen is verschillend, dus iedereen denkt ook verschillend.


    If you don't believe in God, then you believe in Charles Darwin.

    Defensive schreef:
    (...)

    Alsof je 'dunne mensen' wel plaatst? Daar kunnen mensen net zo onzeker over zijn, hoor.

    Maar ik zag die reactie helemaal niet, anders had ik daar ook wel op gereageerd. Ik haat zulke dingen gewoon, laat mensen zijn wie ze zijn. En oké als je het 'lelijk' vind, maar het kan mensen ook pijn doen in zulke topics.


    We accept the love we think we deserve.

    Cumberbatch schreef:
    Ik vind veel van de sociaal correcte reacties die hier gepost worden sowieso hypocriete bullshit.


    Save me from myself.

    Dun kan lelijk zijn, maar je zult er moeilijk mee gepest worden.
    Dik kan lelijk zijn, grote kans dat je hier mee gepest word.
    Het ene is meestal jaloezie en het andere om jezelf beter te voelen.


    "I have written you down. Now you will live forever, and all the world will read you."

    Everdeen schreef:
    Weet je, ik vind dat je gewoon gelijk hebt. Als jij dikke mensen lelijk vindt, mag je gewoon je mening geven. Hetzelfde voor de mensen die dunne mensen lelijk vinden. Amen.


    Me so good.

    Ik ga dit alles niet eens lezen, je vind dikke mensen lelijk, maar wedden dat je zelf net zo bol bent?

    [ bericht aangepast op 30 okt 2011 - 0:05 ]


    Being Inspired isn't hard

    Ik vind het niet leuk als mensen dikke mensen niet mooi vinden, maar dat is eigenlijk meer omdat ik zelf een klein gewicht probleempje heb 8D maar ja, iedereen zijn eigen smaak (:


    all I want for christmas is a girlfriend

    Everdeen schreef:
    Weet je, ik vind dat je gewoon gelijk hebt. Als jij dikke mensen lelijk vindt, mag je gewoon je mening geven. Hetzelfde voor de mensen die dunne mensen lelijk vinden. Amen.


    "No matter where you are in the world, the moon is never bigger than your thumb" - Dear John

    Misacotia schreef:
    Ik ga dit alles niet eens lezen, je vind dikke mensen lelijk, maar wedden dat je zelf net zo bol bent?

    Dat slaat echt nergens op.
    Als zij dikke mensen lelijk vind, mag ze dat vinden. Dat is haar mening.


    Me so good.