• Hallo mensen,
    ik wil het even met jullie hebben over
    dit
    topic.

    Hierin werd gevraagd wat men lelijk vind aan mensen/dingen etc. Ik keek eens rond in dat topic, en zag direct een reactie met "te dunne 'anorexia'mensen". Goed, prima, dat mag je vinden. En ja hoor, iedereen vond dat een compleet maatschappelijk geaccepteerde reactie.

    Als test (maar, naar alle eerlijkheid, ook deels naar waarheid) poste ik vervolgens de volgende reactie:



    De reacties die op mijn geplaatste post volgden waren die in de trant van "jij bent echt grof/harteloos/een slecht mens" en ik werd zelfs "ziek" genoemd.

    Juistem. Waar ik heen wil is denk ik wel duidelijk. Ik vind het ongelooflijk dat wanneer iemand zegt dat hij/zij dunne mensen afzichtelijk vind dat wel allemaal maar kan, maar als iemand ook maar iets durft te zeggen over ronde vormen die niet helemaal naar smaak zijn, ben je meteen harteloos en grof.

    Waar ligt dat dat aan? Eigen onzekerheden? Maatschappelijke boodschappen?

    Ik vraag me echt af wat jullie hiervan denken. (: Speak out your mind.

    [ bericht aangepast op 29 okt 2011 - 20:32 ]


    ars moriendi

    Misacotia schreef:
    Ik ga dit alles niet eens lezen, je vind dikke mensen lelijk, maar wedden dat je zelf net zo bol bent?
    Oh my god, waar slaat dat op?! Je kent haar niet eens, ga dat dan niet over iemand anders lullen


    "No matter where you are in the world, the moon is never bigger than your thumb" - Dear John

    Misacotia schreef:
    Ik ga dit alles niet eens lezen, je vind dikke mensen lelijk, maar wedden dat je zelf net zo bol bent?


    Iets zegt me dat jij aandacht wil, zij heeft haar mening, jij de jouwe now stfu. Des goûts et des couleurs, on ne discute pas.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Zaynette schreef:
    (...)Oh my god, waar slaat dat op?! Je kent haar niet eens, ga dat dan niet over iemand anders lullen

    Ik lul toxh niet over jou? Wie weet ken ik haar wel, wie weet zit ze bij mij op school, wie weet heft zij mij wel eens uitgescholden voor 'dikzak' en wie weet ben ik daar boos om?
    Ken jíj mij? Nee, ken jij de relatie tussen haar en mij? Nee, dus mag jij wat zeggen? Néé!


    Being Inspired isn't hard

    Maeleena schreef:
    Ik vind persoonlijk dat je eht nogal grof zegt. Je mag best je eigen mening hebben, daar niet van. Maar wie ben jij om te zeggen of iemand mooi of lelijk is, gebaseerd op hun gewicht?
    zelf heb ik ook een klein buikje, en daar ben ik best onzeker over. Ben ik dan ook meteen lelijk?

    "ja, maar over dunne mensen mag je eht wel zeggen"
    nou, mensen die skelletten mooi vinden hebben een aparte smaak.

    Mensen die mensen van 150 kilo mooi vinden ook. Dat is pressies het zelfde. Ik ben zelf dun, ik kan daar niks aan doen. Het is heus niet leuk als zulke dingen gezegt word, net als met dikke.
    Echt dikke mensen en echt dunnen mensen zijn niet mooi, dat is gewoon zo. Dat heeft allemaal met voorplanting en genen te maken. 'Slechte" genen is niet mooi omdat de kans op overleven slechter is.

    Het is belachelijk dat je alles over dunnen mensen kan zeggen maar niks over dikken. Want dan ben je meteen grof en ziek. Dat slaat ook nergens op. @Kuyt Ik ben het dan ook helemaal met je eens.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Everdeen schreef:
    Weet je, ik vind dat je gewoon gelijk hebt. Als jij dikke mensen lelijk vindt, mag je gewoon je mening geven. Hetzelfde voor de mensen die dunne mensen lelijk vinden. Amen.


    You gave me forever within the numbered days and I am grateful.

    Wandless schreef:
    (...)

    Iets zegt me dat jij aandacht wil, zij heeft haar mening, jij de jouwe now stfu. Des goûts et des couleurs, on ne discute pas.

    Ik zou maar niet stoer doen met je Frans, bewaar dat maar voor in de les! :"D


    Being Inspired isn't hard

    Misacotia schreef:
    (...)
    Ik lul toxh niet over jou? Wie weet ken ik haar wel, wie weet zit ze bij mij op school, wie weet heft zij mij wel eens uitgescholden voor 'dikzak' en wie weet ben ik daar boos om?
    Ken jíj mij? Nee, ken jij de relatie tussen haar en mij? Nee, dus mag jij wat zeggen? Néé!

    Lol. Áls je ruzie hebt met Kuyt, ga dat dan met haar uitvechten. Maar niet hier op Q.


    Me so good.

    MustacheMe schreef:
    Dun kan lelijk zijn, maar je zult er moeilijk mee gepest worden.
    Dik kan lelijk zijn, grote kans dat je hier mee gepest word.
    Het ene is meestal jaloezie en het andere om jezelf beter te voelen.

    Dan is niet waar, ik ben dun en heb vaker kut opmerkingen er over gehad. Het is niet leuk om anorexia kind genoemd te worden hoor. Ik woord meer gepest met mijn dunner zijn dan een vriendin van mij met haar dikker zijn.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Gnome schreef:
    (...)
    Lol. Áls je ruzie hebt met Kuyt, ga dat dan met haar uitvechten. Maar niet hier op Q.

    Ze stuurde mij kut-sms'jes en blokt daarna mijn nummer, op school is ze altijd met haar vrienden en geeft ze me geen kans om mijn verhaal te doen, Dan moet het maar zo, nietwaar?!


    Being Inspired isn't hard

    Misacotia schreef:
    (...)
    Ik lul toxh niet over jou? Wie weet ken ik haar wel, wie weet zit ze bij mij op school, wie weet heft zij mij wel eens uitgescholden voor 'dikzak' en wie weet ben ik daar boos om?
    Ken jíj mij? Nee, ken jij de relatie tussen haar en mij? Nee, dus mag jij wat zeggen? Néé!
    Als ze zelf net zo bol zou zijn, zou ze dat er waarschijnlijk niet neerzetten. En wat net al is gezegd, vecht dat dan met haar zelf uit, en niet hier midden in een topic


    "No matter where you are in the world, the moon is never bigger than your thumb" - Dear John

    Misacotia schreef:
    (...)
    Ze stuurde mij kut-sms'jes en blokt daarna mijn nummer, op school is ze altijd met haar vrienden en geeft ze me geen kans om mijn verhaal te doen, Dan moet het maar zo, nietwaar?!

    Het boeit me dus echt geen ene fuq wat er aan de hand is.
    En het hoeft dus niet zo.


    Me so good.

    Misacotia schreef:
    (...)
    Ze stuurde mij kut-sms'jes en blokt daarna mijn nummer, op school is ze altijd met haar vrienden en geeft ze me geen kans om mijn verhaal te doen, Dan moet het maar zo, nietwaar?!
    Dan kan het alsnog in een PB of GB, daar hoef je geen andere users bij te betrekken


    "No matter where you are in the world, the moon is never bigger than your thumb" - Dear John

    Misacotia schreef:
    (...)
    Ik zou maar niet stoer doen met je Frans, bewaar dat maar voor in de les! :"D


    Het is ook maar gewoon een uitspraak, slimmerd :'D Die bestaat niet in het Nederlands --' Je bent 19, dacht dat je zoiets wel zo weten ><
    Als je het niet verstaat, vraag je maar gewoon even de vertaling. I'd be glad to give it to you >< Nou, i.i.g als je ruzie met Kuyt hebt, vecht dat dan in hemelsnaam met háár uit en niet voor heel Q. --'


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Ik vind dat je je mening best mag geven, maar dat het een beetje bot gezegd is. Ondanks dat het jouw mening is, kan je waarschijnlijk wel snappen dat mensen zich door dit soort teksten gekwetst kunnen voelen.
    Maar dat wil niet zeggen dat mensen die dat soort dingen zeggen over mensen met anorexia ook maar een haar beter zijn. Realiseert niemand zich hoe ongelooflijk confronterend het kan zijn voor mensen om continu pro-ana verhalen langs te zien komen in de top en in de spotlight?
    Ik wil niet zeggen dat de verhalen niet in de top/spotlight zouden mogen, maar ik vind eigenlijk wel dat er veel te veel over pro-ana gepraat wordt. Ja natuurlijk, de meeste mensen hier zijn pubers en veel raken onzeker door onder andere de druk van de maatschappij. Maar maakt het zoveel erover praten het niet alleen maar erger? Het zal me niet verbazen als er mensen door dingen die ze tegenkwamen op deze site naar pro-anasites zijn gegaan om te kijken hoe het eruit ziet. Bij velen gaat dat vast goed, maar bij een enkeling misschien niet.

    Oké, ik raak misschien een beetje offtopic. Het komt erop neer dat ik vind dat jij jouw mening best mag geven, maar het een beetje bot klonk x)


    Carry me away, I hope that you don't break.

    Zaynette schreef:
    (...)Dan kan het alsnog in een PB of GB, daar hoef je geen andere users bij te betrekken

    Ik zeg toch ook niet dat jullie op mij moeten reageren? En voor zover ik weet is er dus een blok-functie op de site.


    Being Inspired isn't hard