• Okeei, ik ben nu dus bezig met allerlei profielkeuze testen. Tot nu toe komt er NG uit, omdat je daar technische/medische vlakken mee kunt doen, maar ook meer op het sociale/culturele vlak. Zoals het nu lijkt ga ik NG doen met Natuurkunde, Scheikunde, Biologie, Geschiedenis, Engels, Nederlands, CKV, Duits, Wiskunde B en Muziek (of NLT).

    Nu ben ik wel benieuwd wat voor een profiel jullie hebben gekozen, en wat voor richting de mensen in België gekozen hebben. En waarom. En als je er mee bezig bent wat je nu van plan bent te gaan doen, en waarom(:

    [ bericht aangepast op 5 nov 2011 - 17:30 ]


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Ik doe C&M, met geschiedenis, economie, duits, wiskunde A, filosofie, biologie, spaans, CKV en nederlands, engels en gym natuurlijk (:

    EMMAH schreef:
    Ik doe C&M, met geschiedenis, economie, duits, wiskunde A, filosofie, biologie, spaans, CKV en nederlands, engels en gym natuurlijk (:


    Oh, jaloers. Ik zou zó graag filosofie doen, maar dat hebben wij niet. Zucht..

    [ bericht aangepast op 5 nov 2011 - 14:11 ]


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Ik ga denk ik N&G doen :Y)


    Alis volat propriis.

    Ik heb N&G gekozen met -noem alleen de vakken op die je kon kiezen- natuurkunde, wiskunde B, NLT (ik weet niet of ze dat ook op andere scholen hebben) en Frans als tweede taal. Ik heb dit profiel gekozen, omdat je hiermee later alles kan gaan studeren, behalve Grieks en Latijn. Dat is werkelijk het enige wat je niet kunt gaan doen met dit profiel. Ik had in plaats van NLT ook Kunst Algemeen willen kiezen, maar dat kreeg je alleen als je muziek (flutvak) of KCV (geen dingen-met-je-handen-doen-vakken voor mij :'D), dus ja. Ik wilde ook geen geschiedenis aangezien dat ik een beetje ben gaan haten, omdat ik er inmiddels al 15 jaar mee doodgegooid word. Economie vind ik niet boeiend, geld is gezeik. Ik vind Frans mooier dan Duits en natuurkunde is echt moeilijk, maar ik ga het gewoon volhouden en anders schijt, dan maar falen in natuurkunde bij m'n examen en ben ik er vanaf. Zonder natuurkunde valt de helft van alle natuur-studies af, dus dat heb je echt wel nodig.
    Ik vind een N&G profiel veel interessanter en boeiender dan de maatschappij-profielen, dat is ook een reden waarom ik dit profiel heb gekozen. Het wordt over het algemeen als moeilijker beschouwd, maar je kan er wel veel meer mee later. Vooral als je nog geen flauw idee hebt, zoals ik, is zo'n profiel erg handig. c:


    wth.

    Waarschijnlijk..

    NG met
    Engels, Nederlands, wiskunde A, Duits, natuurkunde, scheikunde, biologie, economie. Misschien kies ik NTL er bij. Best breed profiel dus.


    If you think something small can’t make a difference, try sleeping with a mosquito in the room

    Atropos schreef:
    (...)

    Oh, jaloers. Ik zou zó graag filosofie doen, maar dat hebben wij niet. Zucht..


    Bij ons is filosofie een verplicht vak, maar je hebt het maar twee periodes. Ik kijk er zo naar uit, omg. :3


    wth.

    Ik heb CM gekozen, met wiskunde A, Nederlands, Gym, Aardrijkskunde, Geschiedenis, Engels, Frans, Duits, Latijn en Grieks. Maar ik ga nu switchen van ak naar economie nu het nog kan.


    I'm not smug, ma'am, it's just the unfortunate shape of my face.

    Atropos schreef:
    (...)

    Oh, jaloers. Ik zou zó graag filosofie doen, maar dat hebben wij niet. Zucht..


    Ik heb het drie jaar lang gehad, maar dan doe je niets anders dan onbegrijpelijke films kijken en daar verslagen over schrijven. En we gingen een rechtszaak naspelen. D':


    there is a certain beauty in setting the world on fire and watching from the center of the flames.

    Lughnasadh schreef:
    (...)

    Ik heb het drie jaar lang gehad, maar dan doe je niets anders dan onbegrijpelijke films kijken en daar verslagen over schrijven. En we gingen een rechtszaak naspelen. D':


    Misschien is het bij ons wel anders? Achja, ik weet het ook niet, ik ben de enige van mijn klas die er naar uitkijkt, lol. Ze zien mij ook altijd als het meisje dat van filosofie houdt. Ik hou gewoon van dingen van verschillende perspectieven bekijken. Maar ik zie wel, als het tegenvalt, jammer dan. :')


    wth.

    Atropos schreef:
    (...)
    Ah, okeei. Nee bij ons heet dat namelijk PE, ik dacht al.
    Na ja, voor mij is het eigenlijk ook PE, want ik doe tweetalig, en dan betekent het Physical Education 8)


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Lughnasadh schreef:
    (...)
    Ik heb het drie jaar lang gehad, maar dan doe je niets anders dan onbegrijpelijke films kijken en daar verslagen over schrijven. En we gingen een rechtszaak naspelen. D':


    Gheghe, ja maar alsnog. Ik ben er gewoon ontzettend in geïnteresseerd, en als ik ergens in geïnteresseerd ben maakt het me niet zo veel uit als ik er verslagen enzo over moet schrijven. Als je vanuit jezelf er echt al mee bezig bent is het niet erg om dat te doen, en wil je er ook prima extra werk voor doen. Dus dat zou me in principe niet zoveel uitmaken.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Remembrall schreef:
    (...)Na ja, voor mij is het eigenlijk ook PE, want ik doe tweetalig, en dan betekent het Physical Education 8)

    Ja, klopt. Ik doe ook tweetalig.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Latijn-Moderne Talen, omdat mijn wiskunde te slecht was voor Latijn-Wetenschappen...


    Home is now behind you. The world is ahead!

    Economie en Maatschappij met
    Nederlands, Engels, Maatschappijleer, CKV, LO, Economie, Wiskunde A, M&O, Geschiedenis en Aardrijkskunde.
    Daarmee kan ik namelijk de Juridische kant op (:


    "No matter where you are in the world, the moon is never bigger than your thumb" - Dear John

    ik deed NG en NT met economie omdat ik niet wist wat ik wou doen later en zo kon ik bijna alles :D


    quidquid excusatio prandium pro